Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@14:44:34 GMT

افزایش خشونت‌های خانگی در دروان کرونا در ایران

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۱۱۸۹

به گزارش تسنیم، محمود علی‌گو رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به فعالیت نیروهای اورژانس در یک سال گذشته و در ایام کرونا گفت: پرسنل این مجموعه از ابتدای شیوع این ویروس به دلیل نوع فعالیت و میزان مخاطرات بدون یک روز تعطیلی خدمت‌رسانی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه نیروهای اورژانس اجتماعی نمی‌توانند فعالیت خود را متوقف کنند، افزود: در یک سال گذشته میزان خشونت‌های خانگی و تماس‌ها با سامانه ۱۲۳ افزایش یافته است که البته بخشی از این تماس‌ها به دلیل خشونت‌های خانگی از جمله همسرآزاری و کودک‌آزاری و بخش دیگری به دلیل توسعه خدمات از سوی اورژانس اجتماعی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: نیروی اورژانس اجتماعی حضورشان همانند کادر درمانی الزامی است و در همین ارتباط سازمان بهزیستی در سال گذشته با توجه به شرایط اقدام به حمایت از این نیروها کرد به طوری که پیش از این حقوق این نیروها مطابق قانون کار پرداخت نمی‌شد اما از سال گذشته قرارداد و حقوق آنها بر مبنای حقوق کار منعقد شده است.

علی‌گو ادامه داد: در سال گذشته مبلغ ۶۰ میلیارد تومان اضافه بر منابع قبلی به اورژانس اجتماعی تزریق شد و در سال جدید نیز سعی می‌کنیم حداقل حقوق را برای پرداخت به نیروها رعایت کنیم.

وی با اشاره به افزایش تعداد تماس‌گیرندگان با سامانه ۱۲۳ اوژانس اجتماعی افزود: بخشی از این تماس‌ها به دلیل همسرآزاری و کودک‌آزاری بوده و رشدی را نسبت به سال ۹۸ در سال ۹۹ داشته است و بخشی نیز به دلیل توسعه خدمات در استان‌ها از طریق سامانه ۱۲۳ بوده است.

علی‌گو با اشاره به افزایش خشونت‌های خانگی گفت: در ایام کرونا به دلیل حضور اجباری خانواده‌ها در کنار هم شاهد افزایش خشونت‌ها بوده‌ایم و ما نیاز به آموزش‌های تاب‌آوری و سبک زندگی داریم تا این خشونت‌ها کاهش پیدا کند.

منبع: الف

کلیدواژه: اورژانس اجتماعی خشونت های خانگی سال گذشته خشونت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۱۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینزاگی با تماس‌ها از لیگ برتر بمباران شده است!

به گزارش "ورزش سه"، پیروزی ۲-۱ شب گذشته مقابل میلان باعث شد اینتر با ۱۷ امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم، قهرمانی‌اش در سری A را قطعی کند.

این اولین اسکودتو در دوران مربیگری اینزاگی است، اگرچه او به عنوان بازیکن در لاتزیو زیر نظر اسون گوران اریکسون به مقام قهرمانی رسیده بود.

این موضوع باعث جلب دیگر باشگاه‌های بزرگ اروپا شده است، علاوه‌بر علاقه‌هایی از سمت منچستریونایتد و لیورپول، نام اینزاگی در اطراف باشگاه‌های بایرن مونیخ و بارسلونا هم شنیده شده است.

جانکارلو اینزاگی، پدر این مربی، در گفت‌وگو با TMW گفت: «روز گذشته دیدم که او با تماس‌های خارجی بمباران شد. باشگاه‌های زیادی او را می‌خواهند، به‌خصوص باشگاه‌های انگلیسی، اما فکر و قلب او با اینتر است.

اینتر باشگاهی با افراد قابل اعتماد است و آنها رابطه خوبی با ما دارند. ممکن است سیمونه تا سال‌های زیادی در اینتر بماند. وضعیت عالی است و بهتر از این نمی‌شود. علاوه‌بر این، اگر اکنون کسی بخواهد او را به خدمت بگیرد، هزینه گزافی برای آنها خواهد داشت!»

دیگر خبرها

  • گرما موجب افزایش افسردگی و خشونت
  • برقراری ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس
  • اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • افزایش قیمت لوازم خانگی در راه است؟
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی
  • اینزاگی با تماس‌ها از لیگ برتر بمباران شده است!
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا