Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@22:18:03 GMT

والاس: اتحادیه اروپا در ویرانی عراق نقش داشت

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۱۵۵۸

والاس: اتحادیه اروپا در ویرانی عراق نقش داشت

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «میک والاس» نماینده ایرلندی پارلمان اروپا در پیامی در توییتر از اقدام اتحادیه اروپا در کمک به آمریکا در ویرانی عراق انتقاد کرد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «اتحادیه اروپا به ویرانی عراق کمک کرد و هم اکنون باید به بازسازی آن کمک کند. این کمترین چیزی است که ما به آن‌ها بدهکار هستیم و چیز دیگری که به آن‌ها بدهکار هستیم این است که باید گفتن حقیقت درباره اینکه واقعا چه اتفاقی افتاده را آغاز کنیم»

والاس در پیام توییتری دیگری به سفر اخیر خود به عراق اشاره کرد و نوشت: «به عراق رفتم تا درک بهترین از اوضاع آنجا پیدا کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آنجا فرصتی پیش آمد تا از نقشی که ایرلند در ویرانی کشورشان با اجازه دادن به ارتش آمریکا برای حمله داد، عذرخواهی کنم».

وی چندی پیش نیز از دورویی اتحادیه اروپا درباره حمایت از تحریم‌ها علیه سوریه و ونزوئلا انتقاد کرده و نوشته بود: «حمایت اتحادیه اروپا از تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ونزوئلا و سوریه دلخراش است.» (جزئیات بیشتر)

والاس در ادامه نوشت: «این بدترین ریاکاری به شمار می‌آید که اتحادیه اروپا می‌گوید نگران حقوق بشر است، اما در همان زمان مردم را با حمایت از تحریم‌ها محکوم به مرگ می‌کند».

آمریکا در سال ۲۰۰۳ و در زمان ریاست جمهوری جورج بوش به بهانه نابودی تسلیحات کشتار جمعی رژیم صدام، به عراق حمله کرد اگر چه پس از اشغال عراق توسط نیرو‌های آمریکایی هیچ آثاری از تسلیحات کشتار جمعی در این کشور پیدا نشد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعمال ماه شعبان نشست وین نادر دست نشان کارت اعتباری سهام عدالت گروه های شغلی اتحادیه اروپا پارلمان اروپا عراق اعمال ماه شعبان نشست وین نادر دست نشان کارت اعتباری سهام عدالت گروه های شغلی اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۱۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیرعبداللهیان در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است. اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست. اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

کد خبر 747118

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • بورل: به همکاری با آنروا ادامه می دهیم
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایت‌کار اسرائیل پیروی کند
  • اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا
  • سایه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پارلمان اروپا بر سیاست‌های گذار از انرژی