Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@00:46:00 GMT

#کلاب_هاوس

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۲۰۵۱

#کلاب_هاوس

دیروز دسترسی به شبکه اجتماعی ‏کلاب هاوس روی اپراتورهای همراه اول مختل شد و بدون فیلترشکن باز نمی‌شد. این‌ مسأله باعث شد حرف و حدیث‌هایی درباره ابلاغ دستور فیلتر کلاب هاوس به اپراتورهای همراه اول مطرح شود.

یک مقام آگاه در همراه اول گفت که چون کلاب هاوس یک برنامه جدید است بعضی سرورها برای برخی کاربران مشکل داشته و هیچ‌گونه دستوری مبنی بر فیلترینگ کلاب هاوس دریافت نشده اما کاربران شبکه‌های اجتماعی این اختلال را نشانه فیلتر شدن کلاب هاوس می‌دانستند: «‏فرایند این است: پدیده‌ ارتباطی - رسانه‌ای جدید می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلتر می‌شود. بیشتر مردم از آن استفاده می‌کنند. فیلتر می‌شود. بیشتر مقامات از آن استفاده می‌کنند. فیلتر می‌شود. فیلترکنندگان از آن استفاده می‌کنند. فیلتر می‌شود. عادی می‌شود. فیلتر می‌شود. پدیده ارتباطی - رسانه‌ای جدید...»، «‏بزرگوارانی‌ که گفتن فیلتر نشده: سلام علیکم. فیلترکننده: علیکم سلام»، «‏قبل از ‎ایران، ‎کلاب‌هاوس فقط در چین، عمان و اردن فیلتر شده بود.»، «‏کلاب هاوس رو چرا فیلتر کردید؟ ۲روز بود نصب کرده بودم. خیلی باحال بود. یه چیزایی از مغزهای سیاسی و اقتصادی شنیدم که کلی حال کردم. اینا در یک جهان و ایران موازی زندگی می‌کنند.»، «‏مگر نمی‌گفتین فیلتر نمیشه؟ هرچیزی میاد مردم برن سمتش فیلترش میکنن. تلگرام و یوتیوب و توئیتر تجربه نشده؟»، «‏به نظر میرسه بوی فیلترینگ ‎کلاب هاوس داره میاد. برای من که بدون وی‌پی‌ان باز نمیشه برای یه عده از دوستان هم همین‌طور.»، «‏هه‌هه‌هه‌هه‌هه‌هه، همین دیروز گفتن برنامه‌ای برای فیلتر کردنش ندارن، هه‌هه‌هه‌هه‌هه»، «‏کلاب‌هاوس را هم ‎فیلتر کردید. از شب گذشته دسترسی به شبکه اجتماعی ‎کلاب‌ هاوس از طریق همراه اول امکانپذیر نیست و از نیمه‌های شب نیز کاربران ایرانسل امکان دسترسی به این شبکه اجتماعی ندارند. این شبکه از طریق اپراتورهای ثابت همچنان در دسترس است»، «‏ولی خوب شد کلاب هاوس فیلتر شد، اینستارو هم فیلتر کنن مجبور نشیم هی وی‌پی‌ان خاموش روشن کنیم»، «‏حالا که کلاب هاوس فیلتر شده اشکالی نداره توی سروش و روبیکا بشینید پای حرفای ظریف و مطهری»، «‌‏خب بسلامتی‎ کلاب هاوس هم فیلتر شد تا ما دوباره برگردیم به آغوش صدا و سیما»، «‏از وقتی کلاب هاوس فیلتر شده نیم ساعت یه بار می‌رم با فیلترشکن سر می‌زنم بهش دلش تنگ نشه طفلی»، «‏وزیر ارتباطات میگه کلاب هاوس فیلتر نیست ولی دسترسی از اپراتورها و مخابرات امکانپذیر نیست و با فیلترشکن وصل میشه»، «‏جالبه همراه اول الان بیانیه داده که اصلاً به ما پیامی نرسیده که کلاب هاوس رو فیلتر کنید و بی‌خبریم.»، «‏همون اولین بار که گفتن برنامه‌ای برای فیلتر کردن کلاب هاوس نداریم معلوم بود فیلترش میکنن.»

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کلاب هاوس فیلتر فیلتر می شود همراه اول فیلتر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۲۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه محبوب در ایران فیلتر شد!

بنابر گزارش کاربران از صبح امروز ارتباط با دیسکورد بدون VPN با استفاده از سرویس اینترنت ISP های مختلف داخلی از جمله مخابرات، مبین نت، شاتل، ایرانسل و همراه اول غیرممکن شده و این به احتمالا بسیار زیاد فیلترینگ داخلی است.

به گزارش طرفداری، قبلا هم دیسکورد برای مدتی فیلتر شده بود و به نظر می‌رسد فیلترینگ دیسکورد به دلیل درگیری های جنگی و سیاسی جهت جلوگیری از تبادل اطلاعات انجام شده است.

گفتنی است که قبل از برداشته شدن یک سری از تحریم های اینترنتی سال گذشته استفاده از پلتفرم دیسکورد برای ایرانیان علیرغم عدم محدودیت سروری از خارج با توجه به قوانین بین المللی منع شده بود.

در حال حاضر پلتفرم‌های بسیاری برای چت گروهی به‌صورت متنی، صوتی یا تصویری وجود دارند؛ اما در میان پلتفرم‌های موجود، دیسکورد توانسته با ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که دارد نه تنها در میان گیمرها بلکه برای کاربران با سلایق مختلف نیز به محبوبیت فراوانی برسد. 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تولیدات صداوسیما را از شبکه‌های اجتماعی می‌بینند نه تلویزیون/ یک‌ونیم میلیارد بازدید نشان از عدم موفقیت تلویزوین است، نه موفقیت!
  • کنترل دسترسی کارکنان به شبکه و اهمیت آن برای سازمان‌ها
  • «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد
  • مقایسه شبکه 5 جی با 5.5G
  • ایلان ماسک مخالف فیلتر شدن تیک‌تاک در آمریکا است
  • اپلیکیشن AirChat: آینده‌ای روشن یا سرنوشتی مشابه کلاب‌هاوس؟
  • دیسکورد با دستور دادستانی فیلتر شد
  • برنامه محبوب در ایران فیلتر شد!
  • تصویب دومین لایحه فیلتر تیک‌تاک در آمریکا
  • دیسکورد فیلتر شد/ تیغ تیز فیلترینگ بر گردن گیمرها