Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروژه ذلت بار سازش رژیم‌های عربی با رژیم صهیونیستی مدتی است متوقف شده و این اتفاق خوشایند اسرائیل نیست.

خبرگزاری میزان - اردن و رژیم صهیونیستی اگرچه پیش از این روابط خود را برقرار کرده بودند، اما بیش از دو سال است که این روابط تعلیق است.

اردن از برقراری روابط با رژیم صهیونیستی سودی نبرده بلکه زیان هم دیده است؛ برقراری روابط امان - «تل آویو»، باعث حضور و نفوذ دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی صهیونیست‌ها به بدنه اردن شد و همین امر عنان از دست «عبدالله دوم»، پادشاه اردن در آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رژیم صهیونیستی در برنامه ریزی برای عادی سازی روابط بم رژیم‌های عربی منطقه، چیزی فراتر از روابطی می‌خواست که اکنون با مصر و اردن دارد.

این دو کشور با وجود برقراری روابط با رژیم صهیونیستی، هیچگاه نتوانستند به این روابط عمق دهند چرا که مردم آن‌ها با تصمیم حکام خود مخالف بوده و هستند و در میان افکار عمومی کشور‌های اردن و مصر دیدگاه منفی و نفرت نسبت به صهیونیست‌ها وجود دارد.

اگر به سازش امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی نگاهی بیندازیم و آن را با سازش اردن و اسرائیل مقایسه کنیم، خواهیم دید که با وجود طولانی‌تر بودن برقراری روابط امان و «تل آویو»، روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی عمیق‌تر است در حالی که تنها چند ماه از این اتفاق افتاده است.

با توجه به این که اردن مرز مشترک با فلسطین دارد، در مقاطعی حمایت‌های «عبدالله دوم»، از مردم فلسطین، عصبانیت رژیم صهیونیستی را به همراه داشته است.

در کنار نفوذ صهیونیست‌ها در اردن، عربستان سعودی نیز در این کشور نفوذ دارد و در فرایند کودتا نافرجام نقش داشته است.

پس از آن‎که امارات و بحرین تن به سازش با رژیم صهیونیستی دادند، گزینه بعدی، کویت و عمان بود، اما این دو کشور تاکنون با توجه به فشار‌هایی که برای این منظور وارد شده تن به ذلت سازش نداده اند.

از سوی دیگر دو کشور مهم الجزایر و تونس نیز سوار قطار سازش با رژیم صهیونیستی نشدند که همین تصمیمات باعث شد تا برنامه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای منطقه به هم بخورد.

اردن از نظر موقعیت جغرافیایی در شرایط ویژه‌ای قرار دارد، این کشور با عربستان، عراق، سوریه، فلسطین مرز خاکی و با مصر نیز در گوشه‌ای در خلیج عقبه مرز آبی دارد.

بیشترین مرز این کشور با عربستان است، ریاض سعی دارد تا نفوذ خود را در این کشور عمیق‌تر کند، اما دولت حاکم در اردن با سیاست مداخله عربستان در امور خود به شدت مخالف است و به همین خاطر در مقاطعی نیز روابط دو کشور با نوسانات شدید روبرو بوده است.

هر چند رژیم اردن پادشاهی است، اما از یک ثبات نسبی برخوردار است، ثباتی که خوشایند صهیونیست‌ها نیست.

بیشتر بخوانید: جنگ قدرت در اردن و ردپای عربستان در یک کودتای نافرجام تحولات اردن؛ ولیعهد سابق نامه وفاداری به پادشاه را امضا کرد

رژیم صهیونیستی از وضعیتی که اکنون در سوریه، عراق، لبنان، یمن و برخی دیگر از کشور‌های اسلامی وجود دارد، بهره می‌برد.

آرامش و امنیت در کشور‌های اسلامی برای اسرائیل غیر قابل تحمل است، اقدام به کودتا در اردن که نقش دستگاه اطلاعاتی امنیتی موساد در آن مسجل شده است، برای ناامن کردن این کشور و ایجاد نابسامانی سیاسی در اردن است.

هر چند حکومت اردن یک رژیم سلطنتی است، اما با وجود یک ثبات نسبی، در کنار رژیم صهیونیستی حضور دارد و همین ثبات اسرائیل را نگران کرده است.

اردن باید رویکرد سیاست خارجی خود را تغییر دهد، کودتای نافرجام در این کشور طبق گزارش‎های فاش شده با دخالت عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی روی داده است.

کودتا در اردن آخرین اقدام علیه این کشور از سوی رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی نخواهد بود؛ «عبدالله دومم، از این پس خواب راحت نخواهد داشت چرا که هر آن باید در انتظار دسیسه یا کودتا در کشور باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردن ملک عبدالله دوم کودتا در اردن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اردن اردن ملک عبدالله دوم کودتا در اردن رژیم صهیونیستی برقراری روابط صهیونیست ها دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۲۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک عربستان و امارات به اسرائیل برای مقابله با حملات سپاه؟

آفتاب‌‌نیوز :

کانال ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منبعی در خاندان حاکم سعودی مدعی شد: ریاض در مقابله با حمله شامگاه شنبه ایران نقش داشت.

شنبه کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک مسئول سیاسی صهیونیست گفت: همکاری خوبی با تعدادی از کشور‌ها در کنار آمریکا وجود دارد که از جمله آن‌ها فرانسه، انگلیس و کشور‌های عربی مجاوری هستند که پیام‌هایی را ارسال کردند مبنی بر اینکه قصد دارند با تهدیدات هوایی که در مسیر اسرائیل است مقابله کنند.

اواسط فوریه رویترز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: عربستان آماده قبول تعهدات سیاسی اسرائیل برای تشکیل کشور فلسطین در ازای عادی سازی روابط است. این تلاشی برای دستیابی به موافقت با معامله دفاعی با واشنگتن قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.

دو منبع در منطقه در گفتگو با رویترز تأکید کردند: عربستان برای تقویت امنیت خود و مهار تهدیدات تلاش می‌کند تا بتواند چشم‌انداز‌های خود را برای تغییر اقتصاد و جذب سرمایه‌گذاری خارجی پیش ببرد. به خاطر ایجاد فضایی برای تلاش در مذاکرات درباره به رسمیت شناختن اسرائیل و توافق با آمریکا مسئولان عربستانی به همتایان آمریکایی خود اعلام کردند ریاض بر این مسئله اصرار ندارد که اسرائیل گام‌های ملموسی را برای تشکیل کشور فلسطین اتخاذ کند و به جای آن تعهد سیاسی را درباره راه حل تشکیل دو دولت قبول خواهد کرد. مسئولان عربستانی محرمانه واشنگتن را ترغیب کردند تا بر اسرائیل برای پایان جنگ غزه و تعهد به یک افق سیاسی برای تشکیل کشور فلسطین فشار بیاورد. این مسئولان تأکید کردند ریاض پس از آن روند عادی سازی روابط و کمک به بازسازی غزه را آغاز خواهد کرد.

ژانویه فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان اعلام کرد ریاض از مذاکرات با رژیم صهیونیستی برای حل مسئله فلسطین و تحقق ثبات در منطقه استقبال می‌کند.

سایت آکسیوس پیشتر گزارش داد عربستان همچنان به توافق برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بعد از پایان جنگ غزه توجه دارد. مذاکرات عادی سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی بعد از عملیات طوفان الاقصی در هفت اکتبر و شروع جنگ غزه متوقف شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • عضو ارشد کابینه جنگ اسرائیل؛ دنبال کودتای بزرگ هستیم | درخواست مهم از عربستان
  • چرا اردن به اسرائیل کمک کرد؟
  • کمک عربستان و امارات به اسرائیل برای مقابله با حملات سپاه؟
  • ماکرون فاش کرد: مشارکت در رهگیری پرتابه‌های ایران به درخواست این کشور عربی بود
  • نگاه دولت‌های عربی به درگیری ایران و اسراییل
  • نگاه دولت های عربی به درگیری ایران و اسراییل
  • سخنگوی وزارت خارجه : روابط ما با اردن دوستانه است/ کشورهای منطقه « تنبیه متجاوز » را حمایت کنند
  • الصفدی: اردن خواهان روابط حسنه با ایران است
  • این کشور عربی و همسایه اسرائیل سفیر ایران را احضار کرد
  • هدف بعدی حملات ایران بعد از اسرائیل مشخص شد؟ | هشدار جدی به یک کشور عربی