Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@07:00:29 GMT

آمادگی برای روزه داری در شرایطی کرونایی

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۲۴۱۵

آمادگی برای روزه داری در شرایطی کرونایی

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، زمان زیادی تا شروع ماه رمضان باقی نمانده و بهتر است خودمان را برای روزه‌داری آماده کنیم. با توجه به شیوع کرونا و لزوم توجه بیشتر به نکات بهداشتی مواد غذایی بهتر است در روز‌های باقی مانده تا شروع ماه رمضان‌ مواد غذایی را که نیاز داریم خریداری کنیم و در یخچال و فریزر نگه داریم تا مجبور نباشیم هر روز برای خرید به بیرون از منزل برویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادامه مطلب را در این زمینه مطالعه کنید:

با برنامه ریزی وارد ماه رمضان شوید
این روز‌ها که همه افراد خانواده دور هم هستند بهتر است با مشورت و همراهی مواد غذایی را که در طول ماه رمضان لازم دارید خریداری و خود را برای تهیه وعده‌های افطار و سحر آماده کنید. مواد غذایی مانند سبزی، غلات، گوشت و حبوبات و از آن جا که این روز‌ها فعالیت بدنی زیادی نداریم بهتر است از زیاده روی در مصرف مواد پرکالری بپرهیزیم و به جای آن از میوه‌ها و سبزیجات بیشتر در وعده افطار و سحر استفاده کنیم.

از همین حالا عادت کنید
۱- از مصرف غذا‌هایی که چربی، قند یا نمک زیادی دارند بپرهیزید.
۲- میوه ها، سبزیجات، برنج و غلات بیشتری مصرف کنید.
۳- مایعات زیاد مصرف کنید.
۴- مقداری غذا از قبل درست کنید و در فریزر بگذارید تا اگر روزی نتوانستید غذا آماده کنید به مشکل بر نخورید.

۵- می‌توانید قسمتی از مواد غذایی را نیمه آماده نگهداری و به هنگام تهیه غذا از آن استفاده کنید. به عنوان مثال لوبیا یا لپه را نیم پز یا کنسرو کنید و در فریزر قرار دهید تا هنگام تهیه خورش قرمه سبزی یا قیمه زمان زیادی برای پخت نیاز نباشد.

غذای مخصوص ماه رمضان
شله‌زرد، فرنی یا شیربرنج غذای مخصوص این ماه است و برای شروع افطار مناسب است. اگر معده مرطوبی دارید روی آن‌ها کمی دارچین و سیاه‌دانه بریزید. بد نیست که برای تقویت دهانه معده همراه با فرنی، شله‌زرد یا شیر‌برنج کمی مربا بخورید. البته شاید برای کسانی که گرمی و خشکی زیادی در معده دارند سوپ‌جو همراه با آلوبخارا مناسب‌تر باشد. برای گرم‌مزاجانی که دچار ریزش صفرا به معده هستند (مثلا احساس سوزش یا درد گزنده‌ای سر معده دارند، دهان‌شان خیلی بدبوست، تحریک‌پذیر و عصبی شده‌اند)
شربت سکنجبین ولرم در شروع افطار بسیار مفید است تا معده را از صفرا بشوید.

خوراکی برای رفع عطش
برای کاهش تشنگی و عطش در ماه رمضان می‌توانید از شربت‌های سرکه‌شیره، سکنجبین یا شربت آبلیمو در وعده‌های سحری یا افطاری استفاده کنید. نوشیدن کمی عرق کاسنی به تنهایی یا همراه با یک قاشق چای‌خوری تخم خرفه در وعده سحری هم برای کاهش عطش در ماه رمضان به شما کمک می‌کند. توصیه می‌کنیم اگر خیلی تشنه می‌شوید، خوردن خورش‌های همراه با آلو و زرشک را در وعده سحری فراموش نکنید. در طول ساعات روزه‌داری هم می‌توانید عطش خود را با بوییدن سیب گلاب، خیار یا لیمو، اسپری کردن گلاب خنک در فضای اتاق، شست‌وشوی سر و گردن و سینه با آب خنک و تنفس هوا و نسیم خنک که حرارت زاید قلب را کم می‌کند، کاهش دهید.

آداب خوردن افطاری
از نیم ساعت پیش از افطار، کمی از چهار مغز بادام، گردو، فندق و پسته، به اندازه یک قاشق غذاخوری بکوبید (طوری که پودر نشود) و آن را در یک لیوان شیر داغ خیس و مخلوط را با کمی شکر یا عسل شیرین کنید یا یکی، دو خرمای بدون هسته به آن اضافه کنید. در زمان افطار ابتدا خرما میل کنید و سپس مخلوط را هم بزنید و قاشق قاشق با کمی نان برشته شده، بخورید این یکی از غذا‌های مناسب برای ماه رمضان است. یادتان باشد اگر خواستید خوراک دیگری بخورید، دست‌کم با یک ساعت فاصله بخورید.

تهیه ماءالشعیر طبی
ماءالشعیر طبی بهتر از هر نوشیدنی دیگری می‌تواند در برابر استرس گرمایی و تشنگی و تحلیل رطوبت بدن، از شما محافظت کند. اگر معده سرد یا تری دارید بهتر است در هر لیوان آن یک قاشق مرباخوری عسل حل کنید و سپس بنوشید. برای تهیه این ماء الشعیر سنتی ۵۰ گرم جو پوست‌کنده سالم (نه پرک و نه نیم کوب) را با چهار لیوان آب (یک لیتر)، با حرارت ملایم، آهسته بجوشانید تا وقتی که جو‌ها به حالت شکفته و کاملا پخته برسند. این زمان به‌طور متوسط ۴۰ تا ۵۰ دقیقه طول می‌کشد. پس از آن، تا این ترکیب سرد نشده، آن را صاف کنید و در جای خنک قرار دهید تا سرد شود. از این چهار لیوان، بیش از سه لیوان ماءالشعیر به دست می‌آید که حداکثر دو روز در یخچال قابل نگهداری است. ماءالشعیر طبی نباید غلیظ و ژله‌ای شود وگرنه تاثیر آن معکوس خواهد شد.

منبع: خراسان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ماه مبارک رمضان شرایط کرونایی مواد غذایی ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۲۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کری مدیرعامل صنعت نفت برای قهرمانی پرسپولیس

به گزارش ورزش سه، محمدحسین رحمانی، مدیرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان، دوشنبه‌ شب در گفت‌وگو با ایرنا درباره بازی این تیم برابر پرسپولیس در هفته بیست و چهارم لیگ برتر گفت: در هر شرایطی بازی با سرخابی‌های پایتخت حساسیت خاص خود را دارد و بازیکنان در دیدار با این دو تیم انگیزه متفاوتی دارند. این بازی هم برای ما و هم برای پرسپولیس سرنوشت‌ساز است. این تیم به دنبال قهرمانی‌ و در کورس با استقلال است و ما هم به دنبال بقا در لیگ هستیم که همین موضوع حساسیت این دیدار را دوچندان خواهد کرد.

وی افزود: با تغییراتی که در کادرفنی داشتیم شرایط متفاوتی را تجربه می‌کنیم و با تغییر نگرشی که به وجود آمده، شرایط برای ما بهتر شده است. در بازی با استقلال خوزستان تیم نمایش خیلی خوبی داشت و به مراتب بهتر بازی کردیم اما متاسفانه با بدشانسی شکست خوردیم. به طور حتم در این بازی خانگی می‌خواهیم کار را برای پرسپولیس سخت کنیم. هرچند ۶ بازی دیگر تا پایان فصل باقی مانده است و تیم‌ها می‌توانند امتیازات را جبران کنند ولی ما بخاطر بهبود شرایط خود و تلاش جهت حفظ صنعت نفت برای شکست پرسپولیس پای به میدان خواهیم گذاشت.

مدیرعامل صنعت نفت آبادان در مورد جدایی سهراب بختیاری‌زاده از این تیم و انتخاب فراز کمالوند به عنوان سرمربی اضافه کرد:‌ ما انتظاراتی داشتیم و پله پله پیش رفتیم. با توجه به شرایطی که در نظر داشتیم و بعد از ۶ بازی که تیم تنها ۲ امتیاز گرفت و همچنین نوع بازی تیم، هیات مدیره به این نتیجه رسید که به احتمال فراوان با این روند نتیجه نخواهیم گرفت. بنابراین تصمیم به پایان همکاری با بختیاری‌زاده گرفتیم و بعد از مذاکرات و جمع‌بندی‌ هیات مدیره، کمالوند به عنوان سرمربی تیم انتخاب شد.

رحمانی در مورد طولانی‌ شدن روند انتخاب سرمربی این تیم و تعویض متعدد سرمربی اظهار داشت: ابتدا باید بگویم که ما هر بار با استعفای عبدالله ویسی مخالفت کردیم. او آخرین بار اعلام کرد که به هیچ وجه حاضر به ادامه همکاری نیست در نتیجه قرار شد تا انتهای نیم فصل اول سرمربی تیم باشد. با توجه به تعطیلی لیگ و حضور تیم ملی در جام ملت‌ها، فرصت را مغتنم شمردیم تا سرمربی جدید را انتخاب کنیم. انتخاب سرمربی جدید در هر شرایطی زمان‌بر است. شما گزینه‌های دارید که موافق و مخالفانی دارند و علاوه بر این، شرایط هر مربی متفاوت است.

وی افزود: قبول می‌کنم روند انتخاب سرمربی فرسایشی و این به ضرر ما شد اما در هر صورت شما نباید از شرایط غافل شوید. طبق اساسنامه باید تمامی اعضای هیات مدیره در خصوص انتخاب سرمربی تصمیم‌گیری کنند و من تنها نمی‌توانم اقدام کنم. ما گزینه‌های داشتیم و در جمع‌بندی با هیات مدیره به چند گزینه نهایی رسیدم که قطعا هر کدام شرایط خاص خود را داشتند. با برخی به توافق کلی رسیدم اما در جزئیات اختلاف بود. در یک نمونه توافق حاصل شد اما آن مربی به یک‌باره نیامد! به عنوان مثال محرم نویدکیا خواستار شرایطی بود که مورد موافقت هیات مدیره قرار نگرفت. هرچند من معتقد بودم می‌شد بهتر عمل کرد اما این اتفاق رخ نداد و حالا هم برای او آرزوی موفقیت می‌کنم.

مدیرعامل صنعت‌نفت آبادان درباره اینکه آیا این تیم در لیگ باقی‌ می‌ماند یا خیر، عنوان کرد: در فوتبال هیچ تضمینی وجود نداد. ما با تمام وجود می‌جنگیم و تلاش می‌کنیم تا تیم در لیگ بماند. با تمام توان خود رقابت می‌کنیم و امیدوار هستیم تا خدا کمک کند و اتفاق ناخوشایندی رخ ندهد که باعث ناراحتی مردم آبادان شود.

دیگر خبرها

  • آمادگی برای افتتاح ۱۵ هزار میلیارد ریال طرح صنعتی سمنان در سفر دولت سیزدهم
  • معدوم سازی بیش از ۱۸ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چهارمحال و بختیاری
  • کری مدیرعامل صنعت نفت برای قهرمانی پرسپولیس
  • هوای استان کرمانشاه در شرایطی پایدار
  • کشف بیش از ۴۰ تن مواد غذایی فاسد در همدان 
  • کف هنگام پخت گوشت را دور بریزیم؟
  • بازگشت مهرزاد به اردوی والیبال نشسته
  • بیش از ۴۰ تن مواد غذایی فاسد در همدان کشف و معدوم شد
  • بازگشت بلند قامت‌ترین مرد ایران به اردوی والیبال نشسته
  • قاسم‌پور در چه شرایطی حضور در آلبانی را از دست می‌دهد؟