Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید شیرانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان درگیری گروه‌های سنی شیرخوارگان، کودکان و نوجوانان با ویروس کرونا نسبت به موج‌های قبلی متفاوت شده است به طوری که مبتلایان گروه زیر پنج سال در موج سوم حدود یک دهم درصد بود که این شاخص در موج چهارم به یک درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: گروه سنی پنج تا ۱۵ سال ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۳ درصد، گروه سنی ۴۶ تا ۶۰ حدود ۲۳ درصد و گروه سنی بالای ۶۰ سال نیز ۱۹.۶۱ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا را در استان به خود اختصاص داده‌اند.

شیرانی تصریح کرد: این در حالی است که ۸۳ درصد تعداد فوت‌شدگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا، بیماران با سن بالای ۶۰ سال هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری، تعداد موارد نمونه‌گیری به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در استان را هشت هزار و ۴۷۵ مورد اعلام کرد و گفت: از ۱۰۰ درصد بیماران مشکوک به کرونا در استان نمونه‌گیری می‌شود که میزان مثبت شدن نمونه‌های سرپایی ۳۵.۵ درصد و نمونه‌های بستری ۳۶.۳ درصد است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری، نرخ فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان را ۲.۹ درصد اعلام کرد و گفت: این در حالی است که درصد مرگ در کشور ۳.۷ درصد است.

شیرانی همچنین از بهبودی ۹۱.۲ درصد مبتلایان به ویروس کرونا در استان خبر داد و افزود: این شاخص در میانگین کشور ۸۸ درصد است.

وی با اشاره به رشد فزاینده تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان طی روزهای اخیر به مردم توصیه کرد تا با رعایت سه اصل استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شست‌وشوی دست‌ها در مهار شیوع این ویروس مسئولان را یاری دهند.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۳۰  هزار و ۸۱۷ بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده است که از این تعداد ۸۳۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

هم اینک ۳۴۲ بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۴۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تمامی ۱۰ شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر شیوع کرونا قرار دارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری بهداشت و سلامت ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری بهداشت و سلامت اخبار کنکور چهارمحال و بختیاری کرونا در استان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۲۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌های رگباری در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس هواشناسی استان گفت:  برای  امروز و فردا در نواحی شرقی استان، بارش‌های رگباری از شدت و مقدار بیشتری برخوردار هستند.
قطره افزود: طی این مدت وزش باد شدید لحظه‌ای انتظار می‌رود.

دیگر خبرها

  • برنامه امسال چهارمحال و بختیاری ایجاد ۱۲۹۵۱ فرصت شغلی است
  • بهره‌مندی ۲۷۸۰۰۰ هزار خانوار چهارمحال و بختیاری از کالابرگ
  • خبر‌های ورزشی ۴ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • تداوم بارش‌های رگباری در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز مرحله استانی جشنواره ملی هنر‌های نمایشی در چهارمحال و بختیاری
  • وجود ۳۰۸ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری
  • افزایش مبتلایان به سرطان در بلخ
  • بخشودگی ۴۱۰ میلیارد ریال سود تسهیلات بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • پیشرفت ۶۵ درصدی طرح‌های هادی روستایی در چهارمحال و بختیاری
  • چهارمحال و بختیاری بارانی می‌شود