Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و یکمین روز فروردین ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

21 فروردین ۱342، ایران از آمریکا ۲۴۰ میلیون ریال وام با بهره ۴ درصد با مدت زمان بازپرداخت ۳۰ سال گرفت.

21 فروردین 1344، وزیر دارایی اعلام کرد: در سال گذشته نزدیک به یک میلیارد تومان مالیات وصول شده است.

21 فروردین 1352، ایران و جمهوری خلق چین اولین موافقت ‌نامه بازرگانی میان طرفین را در پکن امضا کردند. در این قرارداد برای اولین بار ریال مبنای محاسبات بازرگانی بین دو کشور قرار گرفت. بر اساس این توافق ‌نامه قرار شد ایران به چین اتوبوس،‌ کامیون، وانت،‌کود شیمیایی، ماشین ‌های کشاورزی، روغن نباتی و پودر رختشویی صادر و چین نیز کاغذ، لوازم‌ التحریر، چای و مواد غذایی به ایران صادر کند.

21 فروردین 1354، احداث ساختمان ‌های شهرک اکباتان در غرب تهران آغاز شد. قرار شد ظرف مدت ۵ سال چهل هزار آپارتمان در آنجا احداث شود.

21 فروردین 1358، امام خميني (ره) در پيامي فرمودند: هيچكس در مملكت نبايد از داشتن خانه محروم باشد. اينجانب حسابي به شماره 100 در تمام شعب بانك ملي افتتاح كرده و از همه كساني كه توانايي دارند دعوت مي كنم براي كمك به خانه سازي براي محرومان به اين حساب پول واريز كنند.

21 فروردین 1367، سكوي نفتي ساسان توسط سه ناو جنگي آمريكا مورد حمله قرار گرفت و منهدم شد.

21 فروردین 1371، انتخابات چهارمين دوره مجلس شوراي اسلامي برگزار شد. اين مجلس در هفتم خرداد۱۳۷۱ آغاز به كار كرد و تا ششم خرداد سال ۱۳۷۵ ادامه يافت .

21 فروردین 1376، "آموكو" ـ يكي از بزرگترين شركتهاي نفتي امريكا ـ به صف مخالفان تحريم ايران پيوست. مديران ارشد اين شركت، كاخ سفيد را براي لغو تحريم ايران تحت فشار قرار دادند.

21 فروردین 1391، حمید صافدل رییس سازمان توسعه تجارت از آزاد سازی واردات کالاهای لوکس خبر داد.

21 فروردین 1393، قائم ‌مقام وزیر راه در امور هوانوردی و هواشناسی گفت: مجوزهای واردات اولین محموله‌ های لوازم یدکی و قطعات هواپیما در اوایل اردیبهشت یعنی حدود دو هفته آینده نهایی می ‌شود.

21 فروردین 1395، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت از ارائه فهرست اقلام مجاز برای خرید از خارج کشور به دولت خبر داد و گفت: این فهرست که شامل ۳۰۰ تا ۴۰۰ قلم کالا است، هفته جاری به هیات دولت ارائه می ‌شود.

21 فروردین 1397،  در اولین روز کاری معاملات، پس از اعلام قیمت ۴ هزار و ۲۰۰ تومان برای دلار، اتفاقات زیادی در بازار رخ داد؛ صف ‌های ارزی طولانی شد، صف ‌های ارزی متفرق شد، دلالان ارزی دستگیر شدند، خرید و فروش بی ‌ضابطه جرم شناخته شد؛ تلاش دلالان برای فروش دلار بالا رفت و قیمت سکه با افزایش عرضه ‌ها و امنیتی شدن فضا سقوط کرد.

21 فروردین 1398، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران با افزایشی ۳۵۵۳ واحدی معادل ۱.۸۷ درصد به رقم ۱۹۳ هزار و ۹۷۸ واحد رسید و در یک قدمی قله تاریخی قرار گرفت.

 

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعمال ماه شعبان نشست وین نادر دست نشان کارت اعتباری سهام عدالت گروه های شغلی تاریخ اقتصاد اقتصاد ایران اعمال ماه شعبان نشست وین نادر دست نشان کارت اعتباری سهام عدالت گروه های شغلی ایران و جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۲۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس امروز ۲۹ فروردین/رشد۶ هزار واحدی

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد ۶۲۳۱ واحدی به ۲,۲۰۸,۲۱۴ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ با رشد ۶۲۳۱ واحدی به ۲,۲۰۸,۲۱۴ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۳۷۸.۹۵ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۸.۰۹۹ میلیارد سهم بود که طی ۱۷۶,۷۷۵ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۴۳,۱۴۷.۱۷۳ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۶,۳۲۴,۶۸۰.۷۴۳ میلیارد ریال شد.

نمادهای «فملی»، «فولاد» و «فارس» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

کد خبر 744678

دیگر خبرها

  • قیمت طلا و سکه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳/ سکه در یک قدمی ۴۵ میلیون تومان
  • صندوق بین‌المللی پول خوش‌بین شد | تورم ایران وارد کانال ۳۰ درصدی می‌شود
  • نمادهای پرتقاضای بورس چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • شاخص بورس امروز ۲۹ فروردین/رشد۶ هزار واحدی
  • ۲۹ فروردین تاریخی ماندگار برای ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • عمارت کلاه فرنگی آباده در چند قدمی بازگشایی
  • ساختمان تاریخی بورس اوراق بهادار دانمارک طعمه حریق شد
  • فیلم | ساختمان تاریخی بورس کپنهاگ در آتش سوخت
  • شاخص بورس امروز ۲۸ فروردین/افت ۴ هزار واحدی
  • (تصاویر) ساختمان تاریخی بورس دانمارک تسلیم شعله‌های آتش شد