Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@23:23:00 GMT

ایجاد بیش از ۳۰۰۰ فرصت شغلی در لرستان

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۲۶۲۸

ایجاد بیش از ۳۰۰۰ فرصت شغلی در لرستان

ایسنا/لرستان سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان از ایجاد بیش از ۳۰۰۰ فرصت شغلی توسط این واحد در استان خبر داد.

دکتر امین سلاحورزیان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه حوزه اشتغال از جمله بخش‌هایی است که به ساختار جهاد دانشگاهی استان ملحق شده است، اظهار کرد: در این راستا مجری سه طرح اشتغال‌زا بودیم و دو طرح الگوی نوین توسعه و ساماندهی مشاغل خانگی و توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار به اتمام رسیده و طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این طرح‌ها به تفکیک در سه فاز بررسی، شناسایی و اولویت‌بندی مزیت‌های استان، ارزیابی، مشاوره و آموزش و جلب مشارکت کارآفرینان، هدایت و مشاوره، برندسازی و اتصال به بازار عملیاتی شده و جهاد دانشگاهی تا نتیجه نهایی یعنی اتصال به بازار کار در کنار متقاضیان است.

سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان با یادآوری اینکه سهمیه طرح الگوی نوین توسعه و ساماندهی استان، ۲۷۰۰ نفر بود که از نیمه دوم سال ۹۶ تا ۹۹ ادامه داشت، اضافه کرد: در این طرح با ارزیابی اولیه بیش از ۴۷۰۰ متقاضی، نهایتاً بیشتر از سهمیه اختصاص داده شده به استان شغل ایجاد کردیم.

سلاحورزیان به طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین توسعه و ساماندهی مشاغل خانگی در استان اشاره کرد و با بیان اینکه همزمان با ۲۶ استان دیگر در لرستان نیز برای ۱۷۰ نفر اشتغال‌زایی شده است، افزود: این طرح در شهرستان‌های خرم‌آباد، چگنی، پلدختر، کوهدشت، سلسله و دلفان با محوریت شهرستان‌های آسیب‌دیده از سیل ۱۳۹۸ اجرایی شد و کارفرمای آن معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بود که با نظارت معاونت توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط جهاد دانشگاهی به اتمام رسید.

وی با اشاره به طرح اشتغال‌زای دیگری که توسط این نهاد اجرایی می‌شود، اضافه کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از جمله مهمترین طرح‌هایی است که توسط جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک نهاد توسعه‌ای در ۳۱ استان اجرایی می‌شود و در لرستان نیز با سهمیه یک هزار شغل در حال پیگیری است.

سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان با بیان اینکه بیش از ۱۵۰۰ نفر از متقاضیان این طرح در حال ارزیابی اولیه هستند و تا به حال ۱۳۰ مورد اشتغال‌زایی داشته است، بیان کرد: به‌طور مجموع، تاکنون با این سه طرح بیش از ۳۰۰۰ فرصت شغلی توسط این واحد در استان ایجاد شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی معاونت امور زنان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی لرستان وزارت تعاون لرستان سیل فرصت شغلی کوهدشت پلدختر جهاد دانشگاهی مشاغل خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۲۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون استخدامی تأمین اجتماعی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، فرهاد فرامرزیان گفت: آزمون استخدامی تأمین اجتماعی امروز ۳۱ فروردین همزمان با سراسر کشور در هفت حوزه در لرستان برگزار شد.

وی افزود: حدود دو هزار و ۳۷۳ نفر در این آزمون شرکت کردند.

به گفته رئیس جهاد دانشگاهی لرستان، نتایج این آزمون چند هفته آینده در سایت رسمی جهاد دانشگاهی اعلام خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون استخدامی تأمین اجتماعی در لرستان
  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • احیای واحدهای تولیدی راکد ۱۹۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد
  • جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی و صنعتی در استان سمنان/ ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مردم استان سمنان
  • ایجاد چهار هزار و ۲۳۵ فرصت شغلی ویژه نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • ایجاد ۴۵۰۰ فرصت شغلی در استان سمنان
  • جشن احیای واحد‌های راکد استان سمنان برگزار شد /ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مردم استان
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • ایجاد ۱۲ هزار و ۵۸۵ فرصت شغلی برای مددجویان لرستان
  • هدفگذاری برای ایجاد ۶۰ تعاونی با ۱۶۰۰ فرصت شغلی طی امسال