Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@10:55:16 GMT

نسبت پشتیبانی صندوق بازنشستگی باید بهبود یابد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۲۶۳۰

نسبت پشتیبانی صندوق بازنشستگی باید بهبود یابد

ایسنا/لرستان نایب رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: نسبت پشتیبانی صندوق بازنشستگی باید بهبود یابد.

محمد خدابخشی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بازنشستگان لشکری و کشوری داریم هم بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی داریم.

وی تصریح کرد: بازنشستگان تأمین اجتماعی تا جایی که به تامین منابع مربوط است با توجه به مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت داشته در مجلس شورای اسلامی تلاش کرده ایم که دولت مطالبات تأمین اجتماعی را پرداخت کند که سازمان تأمین اجتماعی دستش باز باشد که همسان‌سازی را برای بازنشستگان به مرحله اجرا در بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ اتفاقات خوبی رقم خورده است از جمله اینکه از مجموع ۵ هزار میلیاردی که منظور شده بود حدود ۲ هزار میلیارد دولت به تأمین اجتماعی پرداخت کرد و این شروع خوبی بود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اضافه کرد: بخشی از همسان‌سازی برای سازمان تأمین انجام شد و در بودجه ۱۴۰۰ در بند و تبصره ۲ از مجموع ۱۵۰ هزار میلیارد تومان که در آنجا پیش‌بینی‌شده بود مبلغ ۸۹ هزار میلیارد تومان را مجلس به سازمان تأمین اجتماعی اختصاص داد و با توجه به اینکه این رقم بسیار خوبی است.

خدابخشی بیان کرد: سازمان تأمین اجتماعی در حال حاضر دستش باز است که همسان‌سازی را به شکل مطلوبی اجرا کند.

وی ادامه داد: در رابطه با بازنشستگان کشوری و لشکری جزییات که وابسته به دولت است در قانون بودجه بیاوریم و همسان‌سازی را با توجه به برنامه داشتیم دولت مکلف بوده که حقوق بازنشستگان را ۹۰ درصد با حقوق شاغلین همسان کند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: در سال ۹۹ کارهای خوبی انجام شد و در سال ۱۴۰۰ هم در تبصره قانون ۱۲ بودجه که به حقوق و مزایا اختصاص دارد با توجه به افزایش حقوق مربوط به شاغلین و بازنشستگان که شرایط شغلی یکسان داشته‌اند همسان‌سازی که در ۹۹ اتفاق افتاده در سال ۱۴۰۰ نیز همسان می‌ماند.

خدابخشی عنوان کرد: حقوق بازنشستگان حدود ۹۰ درصد حقوق شاغلین خواهد بود.

وی اظهار کرد: برای حقوق بازنشستگان کشوری هم تلاش‌های خوبی صورت گرفته اما مردم بدانند صندوق‌های بازنشستگی مشکلات زیادی دارند شاخص‌های مه برای ارزیابی صندوق‌های بازنشستگی هست وقتی با کشورهای دیگر مقایسه می‌شود نگران‌کننده است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: شاخص مهمی که مطرح است نسبت پشتیبانی برای این صندوق‌ها است که این نسبت در واقع نسبت شاغلین به بازنشستگان است که این باید بازار تز ۵ باشد در سازمان تأمین اجتماعی حدود ۴.۵ است و برای بازنشستگان کشوری و لشکری زیر یک است.

خدابخشی خاطرنشان کرد: این به عوامل مختلف بستگی دارد که باید تلاش کنیم نسبت به بهبود بدهیم که از جمله کاری که برای صندوق باید انجام بدهیم یکی از تومان آن به افزایش جمعیت وابسته است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه امید به زندگی افزایش یافته که این می‌تواند تأثیر مثبتی بر صندوق نگذارد در حال حاضر کسی که ۳۰ سال خدمت کرده حدود ۲۸ سال هم این فرد بازنشستگی می‌گیرد یا خانواده آن مستمری می‌گیرد.

نایب‌رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: بنابراین نیاز هست تعداد سال‌های که خدمت می‌کند و سن بازنشستگی یک بازنگری در آن انجام شود لازم است که بررسی شود تا شاخص‌های مربوط را بهبود بدهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کمیسیون برنامه بودجه مجلس شورای اسلامی سازمان تامین اجتماعی محمد خدابخشی صندوق بازنشستگي همسان سازی حقوق بازنشستگان کمیسیون برنامه بودجه کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس ایسنا استانی سیاسی نایب رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس سازمان تأمین اجتماعی همسان سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۲۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود زیرساخت‌های تئاتر شهر اصفهان/ رشد ۶ درصدی بودجه فرهنگی به نسبت سال گذشته

اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان امروز (دوشنبه) در نشست صمیمانه با هنرمندان اصفهانی مسائل پیرامون حوزه هنر را مطرح کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عصر امروز _دوشنبه، بیست‌وهفتم فروردین_ نشست صمیمانه اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان با مدیر کل ارشاد و هنرمندان، برگزار شد که در این جلسه اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان پیرامون مسائل حوزه هنر به ایراد سخن پرداختند.

برگزاری جلسات با هنرمندان موجب شناسایی نقاط قوت و ضعف حوزه هنر می‌شود

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در این نشست اظهار کرد: برگزاری چنین جلسات و تدابیری با همکاری اداره کل ارشاد اسلامی به شناخت بهتر و بیشتر نقاط قوت و ضعف حوزه هنر در شهر اصفهان و حیطه مدیریت شهری کمک می‌کند، همچنین موجب می‌شود تا تعامل و همکاری میان دستگاه‌های ذی‌ربط اتفاق بیفتد.

رشد ۶ درصدی بودجه فرهنگی به نسبت سال گذشته

حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه از بودجه ۳۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری اصفهان در سال ۱۴۰۳، دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی دارد، تصریح کرد: میزان رشد این بودجه در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۲ حدود دو برابر و سال جاری نسبت به سال گذشته حدود شش درصد رشد داشته‌ایم که هنوز جای کار دارد.

کمبود زیرساخت‌های تئاتر شهر اصفهان

فرزانه کلاهدوزان، عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امیدوارم این نشست به خروجی برسد، زیرساخت‌های تئاتر شهر اصفهان بسیار کم است، با توجه به تعامل و همکاری که میان دستگاه‌های مربوط وجود دارد امیدوارم شاهد نتایج خوبی باشیم.

نظارت شورای اسلامی شهر بر مباحث هنری موجب ارتقای ظرفیت‌های شهر اصفهان می‌شود

عباس حاج‌رسولی‌ها، عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اصفهان در حوزه تئاتر و فرهنگی ید طولایی دارد، تاکید کرد: اگر مدیریت واحد شهری جا افتاده بود و مباحث فرهنگی زیر نظر شورای اسلامی شهر بود، به‌طور قطع ظرفیت‌ها افزایش و بروز پیدا می‌کرد، مدیریت کلان کشور به مباحث محلی و منطقه‌ای آشنا نیست‌.

کد خبر 744957

دیگر خبرها

  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های اصلاح شد
  • حقوق بازنشستگان با چه فرمولی افزایش یافت ؟
  • حقوق فروردین ماه بازنشستگان بر چه اساسی پرداخت می شود؟
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد/ اعلام جزییات
  • زمان و شرط اجرای «همسان‌سازی حقوق بازنشستگان»
  • فیش حقوقی بازنشستگان فرهنگی | دانلود سریع فیش حقوقی بازنشستگان فرهنگی + لینک ورود به سامانه فیش حقوقی فرهنگیان my.medu.ir
  • افزایش ۶ میلیون تومانی حقوق بازنشستگان با اعمال همسان‌سازی | اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان از این ماه
  • کمبود زیرساخت‌های تئاتر شهر اصفهان/ رشد ۶ درصدی بودجه فرهنگی به نسبت سال گذشته
  • آخرین جزئیات بیمه مادران روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند و بیشتر + سایت ثبت نام بیمه