Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: جهادگران بسیجی با داشتن تعامل حداکثری با مسئولان استان های مناطق محروم، در عرصه جهادی خستگی‌ناپذیر ظاهر شوند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در این دیدار با قدردانی از اقدامات جهادی و فرهنگی این قرارگاه اظهار کرد: فعالیت جوانان جهادی در عرصه های مختلف همواره با نتایج ارزشمندی همراه بوده است، در حقیقت هر کجا جوانان مؤمن و متعهد وارد میدان شده‌اند، تحول‌آفرین بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که فعالیت جهادگران بسیجی سپاه در عرصه های مختلف چشمگیر و ارزشمند است، ادامه داد: پس از ادغام جهاد سازندگی و وزارت کشاورزی، متأسفانه مدتی رویکرد جهادی در عرصه های سازندگی و محرومیت زدایی کمرنگ شد که خوشبختانه با تدبیر رهبر انقلاب امور جهادی به سپاه و بسیج واگذار شد و شاهد اقدامات چشمگیر در مناطق محروم هستیم.

فرمانده قرارگاه فرهنگی جهادی حضرت مهدی(عج) نیز طی سخنانی به ارائه‌ی گزارشی از اقدامات و فعالیت های این مرکز پرداخت و اظهار کرد: این قرارگاه ضمن توجه به امور سازندگی، محرومیت‌زدایی و رسیدگی به خانواده های نیازمند، هیچ‌گاه فعالیت های فرهنگی خود را تعطیل نکرده است.

مهرشاد سهیلی ادامه داد: همزمان با شیوع ویروس کرونا رزمایش های متعددی در راستای کمک به نیازمندان، محرومان، خانواده های بی‌سرپرست، اعطای کمک های بلاعوض و همچنین توزیع ماسک، مواد ضدعفونی و ملزومات بهداشتی میان مستعضفان اجرایی شده است و این قرارگاه به صورت آتش به اختیار با نهادهای خیریه و مردمی تعامل و مشارکت نیز دارد.

بنابر این گزارش، فرمانده قرارگاه فرهنگی جهادی حضرت مهدی(عج) در ادامه سفر خود در تبریز، با حضور در جمع فعالان رسانه آذربایجان‌شرقی به تشریح فعالیت ها و اقدامات قرارگاه پرداخت و اظهار کرد: اعتقاد داریم اوضاع معیشتی مردم مناسب نیست و باید برای بهبود وضعیت موجود اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی با اشاره به نقش ارزشمند نوجوانان و جوانان در دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: ما در جنگ تحمیلی با اعتماد به جوانان به دشمن نباختیم، اما امروز متأسفانه جنگ اقتصادی را با ۶۰ ساله ها باخته‌ایم، اگر بار دیگر به جوانان اعتماد شود، قطعا شاهد تحولات ارزشمند در جامعه خواهیم بود.

سهیلی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر استفاده از ظرفیت جوانان در عرصه های مختلف کشور متذکر شد: اگر در دوران دفاع مقدس توانستیم کشور را با جوانان زیر ۳۰ سال از گزند دشمن مصون نگه داریم، قطعا امروز نیز با اعتماد به جوانان نقشه های دشمن در عرصه های اقتصادی نقش بر آب خواهد شد.

گفتنی است، مهران رجبی، بازیگر ارزشی سینما، تئاتر و تلویزیون نیز مهرشاد سهیلی را در این سفر یک روزه همراهی می کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۲۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه امام رضا(ع) در روستاهای ۶ شهرستان خراسان رضوی اشتغال ایجاد می‌کند

به گزارش قدس خراسان، یاسر زنگنه روز یکشنبه در دیدار با فرماندار تایباد اظهار کرد: هم اکنون قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا (ع) در محورهای فرهنگی، تبلیغ، تعلیم و تربیت، سلامت، عمران، اشتغال و اقتصاد در روستاهای هدف خود در شهرستان‌های، سرخس، کلات، زاوه، خواف، تربت جام و تایباد فعال است.

مسوول اشتغال قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام‌رضا (ع) استان خراسان رضوی بیان کرد: ایجاد اشتغال پایدار در سطح مناطق محروم و مرزی از مهمترین اولویت‌های این قرارگاه است که امسال با استفاده از تجربه‌های به دست آمده سال‌های گذشته به دنبال کاهش موانع پیش روی آن هستیم.

وی بیان کرد: با هدف حمایت از پرورش دهندگان دام سبک، امسال برای دامداران ۶ دهستان استان خراسان رضوی توزیع انواع نهاده‌های دامی با تعرفه‌های مصوب پیش بینی شده که طی چند روز آینده در بین آنان قرار خواهد گرفت.

زنگنه ادامه داد: در راستای پیشرفت و شکوفایی مناطق مرزی و محروم، قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا (ع) در ۸۸ روستا و برای افزون بر ۸۰ هزار نفر خدمات ارائه می‌کند.

مسوول اشتغال قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام‌رضا (ع) استان خراسان رضوی افزود: احیا و مرمت قنوات، احداث و بازسازی خانه‌های عالم، احداث و لایروبی بندهای خاکی و سنگی ملاتی، محوطه سازی و ساخت سرویس‌های بهداشتی از دیگر اقدامات این قرارگاه در مناطق مرزی است.

رونق اشتغالزایی در ماندگاری ساکنان مناطق مرزی و محروم اهمیت دارد

فرماندار تایباد در این نشست گفت: برای رونق اشتغال و پایداری آن باید از همه ظرفیتهای موجود هر منطقه در بخش‌های مختلف استفاده کرد که بدون شک نقش زیادی در ماندگاری ساکنان مناطق مرزی و محروم در روستاها دارد.

مهدی شیردل افزود: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال " جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است، می‌طلبد که مسوولان استانی و کشوری برای محقق شدن شعار سال همت و تلاش داشته باشند که این خود رضایتمندی اجتماعی را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: بخش کشاورزی تایباد جمعیت بیش از هفت هزار نفری را شامل می‌شود، حمایت دولت از این قشر زحمت کش می‌تواند منجر به شکوفایی این حوزه شود.

فرماندار تایباد به کمبود منابع آبی در سطح اراضی کشاورزی این شهرستان اشاره و بیان کرد: تغییر الگوی کشت از سنتی به صنعتی و علمی شدن آن می‌تواند نقش زیادی در صرفه جویی منابع آبی تایباد داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی طی ایام نوروز
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی روستایی به همت سپاه عاشورا
  • ارائه بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی به محرومان
  • سپاه امام رضا(ع) در روستاهای ۶ شهرستان خراسان رضوی اشتغال ایجاد می‌کند
  • غفلت از کار جهادی باعث عقب ماندگی می شود
  • خدمت رسانی هزارو ۵۷۲ گروه جهادی خراسانی
  • مسجد طراز اسلامی در سایه تعامل حداکثری متولیان مساجد محقق می‌شود
  • قرارگاه آلوده‌سازی آقازاده‌های مسئولان ایران به روایت سریال تلویزیون! | فیلم
  • راه‌اندازی قرارگاه‌های جهادی در مناطق حاشیه‌ای لرستان