Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر صبح امروز در گفت و گو با رادیو بوشهر، عنوان کرد: دیروز بیماری در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر داشتیم که گفت مهمانی از خارج از استان داشته‌اند و با وجود اینکه به او گفته بودند به خانه شان نیاید اما آمده بود و  سرماخوردگی معمولی داشت با آبریزش مختصر بینی به طوری که به نظر نمی‌رسیده کرونا داشته باشد، اما ۴۵ نفر را مبتلا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به افزایش شدید تعداد مبتلایان در روزهای گذشته، تاکید کرد: این آمار نشان می‌دهد که سرعت و ابعاد انتقال بیماری بالا است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر ادامه داد: در شرایط کنونی چیزی به نام سرماخوردگی نداریم. وقتی یک بیماری همه گیر می‌شود همه بیماری‌ها را باید کنار بگذاریم و هر علامتی از اسهال و بدن درد و سردرد و هر مورد غیرعادی را که قبلا نداشتیم به عنوان علامت بیماری بدانیم و خود را جدا کنیم.

بیشتر بخوانید

باز هم افزایش بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بوشهر بیشتر ابتلاهای کرونایی، خانوادگی شده است

کشمیری عنوان کرد: در این شرایط نباید کسی را که علامتی از بیماری دارد در خانه راه دهیم و اگر خودمان علامتی داریم نباید در جمع شرکت کنیم، چون مانند بمب منفجر می‌شود.

او بیان کرد: در وضعیت کنونی، باید جداسازی صورت گیرد تا بیماری بیش از این منتشر نشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به تشدید محدودیت‌های کرونایی از امروز، اعلام کرد: در تمام شهر‌های قرمز فقط اصنافی گروه یک که ضروری هستند مانند نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها و برخی تعمیرگاه‌ها می‌توانند فعالیت کنند و فعالیت گروه‌های ۲، ۳ و ۴ با همکاری خودشان و نظارت اتاق اصناف، تعزیرات و فرمانداری‌ها تا ۱۰ روز ممنوع است.

کشمیری تاکید کرد: توقع ما از مردم همکاری است.

از ۱۰ شهرستان استان بوشهر ۸ شهرستان در شرایط قرمز و ۲ شهرستان در وضعیت نارنجی شیوع کرونا هستند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس ویروس جهش یافته کووید 19 محدودیت کرونایی تعطیلی 10 روزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۲۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاوره ژنتیکی بن‌بستی برای بیماری‌های ژنتیکی

گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ شیوع بیماری‌های ژنتیکی، یک به دو هزار نفر در سال اعلام می‌شود، اما باید توجه داشت که بیماری‌هایی مانند سرطان، آسم و آلزایمر شیوع بیشتری دارد. از آنجایی که این بیماری‌ها وابسته به محیط هستند، لازم است با بررسی ژنتیک و محیط از بروز این بیماری‌ها پیشگیری شود و اگر فردی به این بیماری‌ها مبتلا شد، روش درمان خاص فرد به وی ارائه شود.

مریم اسلامی متخصص و مشاور ژنتیک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ با اشاره به لزوم مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج برای زوجین، گفت: افراد به منظور پیشگیری از بروز مشکلات ژنتیکی در بین خود و فرزندانشان باید مشکلات و بیماری‌های سه نسل گذشته خود را با متخصص ژنتیک در میان بگذارند. 

وی افزود: بررسی شجره‌نامه ۳ نسل قبل زوجین از قبیل مشکلات و بیماری‌هایی ازجمله بینایی، ناشنوایی، عقب‌افتادگی ذهنی، مشکلات استخوانی، ماهیچه‌ای، بیماری‌های خونی، انواع سرطان و انواع معلولیت‌های خانواده‌های پدری و مادری و بچه‌های آنها لازم است. 

متخصص و مشاور ژنتیک گفت: اگر افراد دارای این مشکلات باشند باید آزمایشات لازم را به همراه داشته‌باشند تا در کنار بررسی شجره‌نامه و جمع‌آوری اطلاعات، میزان خطر و مشاوره‎هایی که لازم است به افراد داده شود.

اسلامی افزود: در این مشاوره‌ها مشکلات روحی و روانی کم شدن یا زیاد شدن ژن‌های زنانه یا مردانه در فرزندان نیز مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: این مشاوره‌ها برای همه افراد لازم است، اما برای ازدواج‌های فامیلی تاکید بیشتری وجود دارد، چرا که در ازدواج‌های فامیلی تشابه ژنتیکی و اینکه زوجین می‌توانند ناقل سالم بیماری باشند، وجود دارد. همچنین این الزام برای افرادی که سابقه بیماری‌های ژنتیکی یا سرطان‌ها را در خانواده خود را دارند نیز مطرح است.

اسلامی با بیان اینکه همه مشکلات و بیماری‌های ژنتیکی لزوما از زمان تولد مشخص نیست، گفت: گاهی گمان افراد در دیر مشخص‌شدن بیماری‌های ژنتیکی یا بیماری حادثه‌ای مثل زمین خوردن کودک و مصرف داروی اشتباه بوده، در صورتی که علت آن بیماری ژنتیکی است.

مزایای ژن درمانی

وی افزود: از مزایای این مشاوره‌ها می‌توان در ابتدا به اصلاح ژنتیکی خود افراد و جلوگیری از مشکلات حرکتی و بیماری‌هایی مثل پارکینسون، تالاسمی، سندروم داون و.. اشاره و در ادامه باید از انتقال این بیماری‌ها به کودکان و نسل بعد جلوگیری کرد.

متخصص و مشاور ژنتیک گفت: در ایران از هر ۳۰ زوج یک نفر ناقل بیماری اس ام‌ای است و این اصلا ارتباطی با ازدواج‌های فامیلی ندارد، همچنین شیوع بیماری تالاسمی در دهه‌های اخیر باعث می‌شود همه افراد این مشاوره‌های ژنتیکی را انجام دهند تا در آینده، خود و کودکان آنها به این بیماری‌ها دچار نشوند.

اسلامی بابیان اینکه مانع‌شدن گروه خونی از ازدواج یک اشتباه رایج بین مردم است، تشریح کرد: در آزمایش خون قبل از ازدواج وجود ژن‌ها و دی ان ای‌های مشترک بیماری‌زا بررسی می‌شود ولی اینکه بعضی گروه خونی‌ها نمی‌توانند باهم ازدواج کنند وجود ندارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • مشاوره ژنتیکی بن‌بستی برای بیماری‌های ژنتیکی
  • اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت دوران میانسالی
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید