Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@14:09:04 GMT

شناسایی ۶۵۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در قزوین

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۲۸۲۳

شناسایی ۶۵۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در قزوین

رحمانی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۵۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان قزوین شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «جلال رحمانی» در خصوص آخرین وضعیت استان در ابتلا به بیماری کرونا بیان کرد: در 24 ساعت گذشته 655 بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده است که 116 نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: در حال حاضر 488 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان قزوین بستری هستند که 101 بیمار در بخش مراقبت های ویژه تحت مراقبت هستند و متأسفانه 31 بیمار هم با حال عمومی بد به دستگاه های کمک تنفسی متصل هستند.

 

وی عنوان کرد: 85 بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان های استان مرخص شده اند و متأسفانه در 24 ساعت گذشته چهار نفر هم بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند.

 

گفتنی است از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون 19 هزار و 886 نفر در بیمارستان های استان قزوین بستری شدند و یک هزار و 393 نفر هم بر اثر این بیماری فوت کرده اند.

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی قزوین کرونا بیمارستان بیمارستان های استان مبتلا به کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۲۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته در زنجان برای اولین بار انجام شد

دکتر بابک قره‌داغی روز یکشنبه در خصوص ترمیم دنده‌های شکسته در زنجان برای اولین بار ، گفت: بیمار، خانم ۳۰ ساله‌ای بود که دچار شکستگی هفت دنده سمت راست، کوفتگی ریه و جا به جایی و فرورفتن دنده‌ها در پارانشیم ریه (بافت‌های زنده‌ ریه) بر اثر حادثه ترافیکی شده بود.

وی با بیان اینکه طی این عمل جراحی، ترمیم دنده‌های شکسته‌ بیمار و ثابت کردن استخوان‌ها در محل خود انجام شد، گفت: این عمل جراحی، ریسک عفونت، تجمع چرک در اطراف ریه و لخته شدن خون در قفسه سینه را به حداقل می‌رساند و موجب می‌شود ظرفیت‌های تنفسی بیمار به حالت عادی برگردد و در آینده مشکل‌ساز نشود.

قره‌داغی، یکی از مزایای این عمل جراحی را به حداقل رساندن تعداد روزهای بستری بیمار عنوان کرد و گفت: اگر عمل انجام نمی‌شد، بیمار باید به مدت یک یا ۲ هفته و حتی بیشتر، در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) بستری می‌شد در حالی که با انجام این عمل جراحی، بیمار حداکثر یک تا ۲ روز نیاز به بستری در بخش مراقبت‌های ویژه دارد و پس از آن در مدت هفت تا هشت روز ترخیص می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با انجام این عمل جراحی بیمار می‌تواند سریع‌تر به کار و فعالیت خود برگردد و علاوه بر آن از فیزیوتراپی‌ها و آندوسکوپی‌های مکرر بی‌نیاز می‌شود و بدشکلی ظاهری که از شکستگی دنده‌ها به جا می‌ماند، به طور کامل اصلاح می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در کرمانشاه ارائه می‌شود
  • استفاده هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی اصفهان از فرآورده‌های خونی
  • شناسایی ۱۲ مورد بیماری «کیست هیداتید» در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۹۲ بیمار هموفیلی تحت پوشش کانون هموفیلی چهارمحال و بختیاری
  • عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته در زنجان انجام شد
  • شناسایی ۹۱ هزار فرد مبتلا به فشار خون در قزوین
  • رصد پا با هوش مصنوعی برای جلوگیری از نارسایی قلبی
  • شناسایی بیماران مبتلا به تب‌مالت در این استان
  • شناسایی ۶۶۸ نفر بیمار مبتلا به تب مالت در استان کردستان
  • عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته در زنجان برای اولین بار انجام شد