Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@11:35:48 GMT

اختتامیه جشنواره ملی فیلم ساباط پایانی برای آغاز جدید

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۲۸۹۵

اختتامیه جشنواره ملی فیلم ساباط پایانی برای آغاز جدید

ایسنا/یزد مراسم اختتامه اولین جشنواره ملی فیلم ساباط در حالی در شهر میراث جهانی یزد برگزار شد که حرکت به سمت برگزاری دوره بعدی این جشنواره از مطالبات جدی برگزارکنندگان بود.

«مجید جوادیان‌زاده» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامه جشنواره فیلم کوتاه ساباط که شب گذشته در باغ دولت اباد برگزار شد، با بیان این که فیلم به عنوان زبانی بین‌المللی پس از ثبت جهانی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: نیاز به این زبان بین‌المللی برای ارائه میراث‌های جهانی، هنری و غیرهنری به خوبی احساس می‌شد لذا با هم افزایی هنرمندان و مسئولان، جشنواره ملی فیلم ساباط برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تداوم این جشنواره در سال‌های بعد تصریح کرد: این جشنواره ملی که برای اولین بار برگزار می‌شود قرار است تا در سالهای اینده نیز با تشکیل دبیرخانه این جشنواره ادامه پیدا کند.

«غلامعلی سفید» رییس شورای اسلامی شهر یزد نیز با بیان این که کویر ایران منطقه تمدن ساز بوده و آدم‌های بزرگی را تحویل جامعه داده است، گفت: شناساندن شهر یزد به عنوان شهر تاریخی و جهانی و دارای مردمی جهانی لازم است.

وی افزود: امیدوارم این چنین فعالیت‌هایی در شورای شهر بعدی نیز در نظر گرفته شود و انجام آن ضروری دانسته و در مقابل مانع تراشی‌ها مقاومت شود.

سفید با اشاره به این که به دنبال برگزاری این دوره‌ی جشنواره، امیدوار به تداوم آن هستیم، گفت: امیدوار هستیم که هم زمان با پایان جشنواره، برای برگزاری جشنواره بعدی نیز برنامه ریزی شود.

در آیین تجلیل از برگزیدگان، در بخش سایه روشن؛ لوح تقدیر و جایزه نقدی بهترین کارگردانی به سید مصطفی فخاری نیری برای فیلم مستند «داستان عروسک‌ها»، لوح تقدیر و جایزه نقدی بهترین صدابرداری و صداگذاری به حمید سلمان برای فیلم‌های «لیبرو»، «کاغذ باد بازی»، «بومرنگ» و «داستان عروسک‌ها»،  لوح تقدیر و جایزه نقدی بهترین تصویربرداری به احسان دادرس برای فیلم‌های «لیبرو»، «کاغذباد بازی» و «خانه پنجم» و لوح تقدیر و جایزه نقدی بهترین تدوین به سعید سلمان روغنی برای فیلم‌های «داستان عروسک‌ها»، «زیر ده»، «جوی استیک» و «لیبرو» اعطا شد.

تنها برگزیده بخش فرشتگان کسب و کار نیز با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به محمد طالبی کارگردان و تدوینگر فیلم «چوب‌بستنی» از استان مرکزی رسید و در بخش برگزیدگان بخش داستانی؛ لوح سپاس و جایزه نقدی به فیلم «تولد آن دو مرحوم» به کارگردانی علی صادقیان از استان یزد، جایزه سوم بهترین فیلم داستانی لوح سپاس و جایزه نقدی به فیلم «سلام» ساخته محمدرضا حاجی غلامی از استان یزد، جایزه دوم بهترین فیلم داستانی به همراه لوح سپاس و جایزه نقدی به فیلم «عزیز» ساخته سید مهدی موسوی از کاشان و جایزه بهترین فیلم داستانی به همراه تندیس جشنواره، لوح سپاس و جایزه نقدی به فیلم «ناهید» ساخته صمد علیزاده از آذربایجان شرقیف رسید.

در بخش پویانمایی، ضمن تقدیر از فیلم «زر زری کاکل زری» ساخت مهین جواهریان، جایزه بهترین دستاورد فنی و هنری به همراه لوح سپاس و جایزه نقدی به فیلم «گرگم و گله می‌برم» ساخته امیرهوشنگ معین از تهران و تندیس جشنواره به همراه لوح سپاس و جایزه نقدی به فیلم «فرفره» ساخته شیوا ممتحن از استان تهران، داده شد.

براساس نظر هیات داوران، در بخش مستند هم جایزه بهترین فیلم با موضوع محیط زیست (تمدن کاریزی) به همراه تندیس جشنواره، لوح سپاس و جایزه نقدی به فیلم «قنات قصبه گناباد» ساخته سعید توکلی فرد از مشهد، جایزه سوم جشنواره به همراه لوح سپاس و جایزه نقدی بمشترکا به فیلم‌هایپ صحنه آخر ساخته محمد قاسم پور از استان تهران و «پل سیاه» ساخته ایوب مردانی پور از خوزستان، جایزه دوم جشنواره به همراه لوح سپاس و جایزه نقدی به فیلم «شبیه مضحک» ساخته علی محمد ناصر بافقی از استان یزد، جایزه بهترین فیلم کوتاه مستند به همراه تندیس جشنواره، لوح سپاس و جایزه نقدی به فیلم سلطان محمد نقاش ساخته سید وحید حسینی نامی از استان تهران، اعطاء شد.

همچنین جایزه ویژه شهر جهانی یزد به همراه تندیس جشنواره، لوح سپاس و جایزه نقدی به فیلم مستند «عیار ۲۰» به کارگردانی محسن عباسی سرچشمه از استان یزد رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری جشنواره فیلم ساباط يزد لوح تقدیر و جایزه نقدی بهترین لوح تقدیر و جایزه نقدی همراه تندیس جشنواره جایزه بهترین استان یزد جشنواره ملی بهترین فیلم برای فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۲۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، سرگزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: این طرح از مدت چهار ماه گذشته با هدف شناسایی افراد مستعد و برتر در رشته‌های هنری داستان، شعر، نمایش و موسیقی در از مدارس شمال استان آغاز شده است.
وی افزود: در اجرای این طرح تعداد صدنفر دانش آموز برتر و علاقمند در رشته‌های هنری داستان، شعر، نمایش و موسیقی شناسایی خواهند شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: این طرح استعدادیابی رشته‌های هنری در جنوب و مرکز استان نیز اجرا خواهد شد و افراد علاقمند و برتر شناسایی و آموزش خواهند دید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره «پوپک» در هفته فرهنگی اصفهان
  • مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران؛ امشب
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • اختتامیه جشنواره سرود بسیج در خراسان شمالی برگزار شد
  • گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری/ تجلیل از ۲ چهره سینمایی
  • جوكوويچ بهترین ورزشکار جهان شد
  • اضافه شدن ۱۳ فیلم دیگر به بخش‌های مختلف جشنواره کن
  • «اقیانوس پشت پنجره» برگزیده جشنواره هندی شد
  • اختتامیه هشتمین دوره جایزه محیط زیست همزمان با روز زمین پاک برگزار شد
  • آغاز به کار جشنواره فجر «معماری» / فراخون جایزه ۴ میلیاردی برای طراحی خانه جشنواره