Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@10:07:05 GMT

صدور اخطاریه برای ۹۲۰ واحد متخلف بهداشتی در استان همدان

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۳۲۰۶

صدور اخطاریه برای ۹۲۰ واحد متخلف بهداشتی در استان همدان

لیدا رفعتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین میزان تخلف بهداشتی در این مدت مربوط به سوپرمارکت و خوار بارفروشی با صدور ۲۶۳ مورد اخطاریه و نانوایی ها با ۱۰۴ مورد اخطاریه است.

وی با بیان اینکه ۳۸ واحد متخلف پلمب شده است افزود: ۱۷ سوپرمارکت و خواربارفروشی، پنج نانوایی، پنج رستوران و ۱۱ مورد نیز سایر اماکن و مراکز به علت بی توجهی به اخطارهای تیم های بهداشتی، با دستور مقام قضایی پلمب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان ادامه داد: بررسی وضعیت مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع موادغذایی منتخب این استان موید این است که ۲۲ درصد مراجعان و خدمات گیرندگان فاصله گذاری را رعایت نکردند.

عنوان

تعداد بازرسی

تعداد رعایت بهداشت فردی

استفاده از ماسک 

رعایت فاصله گذاری

مجهز بودن به تهویه

معرفی به مرجع قضایی

پلمب ادارات و سازمان ها ۵۴ ۵۳ ۵۳ ۵۰ ۴۷ ۰ ۰

پلیس +۱۰ و دفاتر پیشخوان

۱۹ ۱۸ ۱۸ ۱۶ ۱۶ ۲ ۰ اماکن متبرکه، مساجد ۶۹ ۶۲ ۶۵ ۶۰ ۵۸ ۱ ۰ پایانه مسافر بری برون شهری ۲۴ ۲۰ ۱۹ ۱۲ ۱۹ ۹ ۰ فرودگاه ۱ ۱ ۱ ۱ ۱ ۰ ۰ بانک ها  ۴۳ ۴۱ ۴۱ ۳۸ ۳۷ ۴ ۰ جایگاه های سوخت ۸۳ ۷۰ ۷۱ ۷۶ ۰ ۸ ۰ زندان ۲ ۲ ۲ ۲ ۲ ۰ ۰ آرامستان ۶۵ ۵۳ ۶۰ ۵۳ ۰ ۰ ۰ پاساژ  ۴۰ ۳۶ ۳۳ ۳۴ ۳۵ ۲ ۰ مهد کودک ۱ ۱ ۱ ۱ ۱ ۰ ۰ استخر شنا و مراکز تفریحی آبی ۲ ۲ ۲ ۲ ۲ ۰ ۰ مراکز ورزشی ۲۴ ۲۰ ۱۶ ۲۰ ۱۹ ۴ ۰ هتل و  مراکز اقامتی ۲۴ ۲۱ ۲۳ ۲۲ ۲۱ ۶ ۰ تالارهای پذیرایی ۲۳ ۲۰ ۱۹ ۱۹ ۱۹ ۳ ۰ سوپرمارکت و خوار بارفروشی ۱۸۳۸ ۱۵۴۹ ۱۴۹۸ ۱۴۵۹ ۱۴۸۶ ۲۶۳ ۱۷ نانوایی ۴۱۸ ۳۴۰ ۳۱۶ ۲۹۱ ۳۳۴ ۱۰۴ ۵ رستوران ۱۲۰ ۱۰۱ ۹۶ ۱۰۳ ۱۰۲ ۳۱ ۵ فروشگاه زنجیره ای ۵۲ ۵۱ ۵۰ ۴۷ ۶۶ ۸ ۰ بیمارستان ۲۰ ۱۹ ۱۹ ۱۸ ۱۹ ۰ ۰ داروخانه ۳۹ ۳۶ ۳۵ ۳۲ ۳۴ ۲ ۰ مطب ۱۳ ۱۰ ۱۲ ۸ ۸ ۱ ۰ سایر مراکز و اماکن ۱۷۸۰ ۱۳۰۳ ۱۵۴۶ ۱۳۲۱ ۱۵۶۵ ۳۸۸ ۱۱ صنایع تولیدی و نفت و گاز ۱ ۱ ۱ ۱ ۱ ۰ ۰ صنایع ساخت و ساز ۱ ۱ ۱ ۱ ۱ ۰ ۰ مراکز کشاورزی، دامپروری و معادن ۵ ۳ ۴ ۴ ۴ ۱ ۰ کارگاه و صنایع کوچک ۴۰۸ ۳۴۷ ۲۹۹ ۳۴۳ ۳۵۲ ۸۳ ۰ مراکز شماره گذاری و معاینه فنی ۲ ۲ ۲ ۲ ۲ ۰ ۰ جمع ۵۱۷۱ ۴۱۸۳ ۴۳۰۳ ۴۰۳۶ ۴۲۵۱ ۹۲۰ ۳۸

رفعتی بیان کرد: از ۳۳ هزار و ۶۰۳ واحد صنفی و مراکز فعال در این استان پنج هزار و ۱۷۱ مورد در یک هفته گذشته بازرسی شدند که از این تعداد ۸۱ درصد بهداشت فردی را رعایت کرده بودند.

وی اضافه کرد: کمترین میزان رعایت بهداشت فردی مربوط به مراکز کشاورزی، دامپروری و معادن با ۶۰ درصد و مطب ها با ۷۰ درصد است یعنی از ۱۳ مطب که مورد بازرسی قرار گرفتند در ۱۰ مطب به بهداشت فردی توجه شده بود.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان اظهار داشت: ۸۳ درصد خدمات دهندگان و متصدیان مراکز عمومی همچنین مراجعان به این مراکز از ماسک استفاده کردند که کمترین میزان مربوط به کارگاه ها و صنایع کوچک با ۷۳ درصد و پایانه مسافربری با ۷۹ درصد است.

رفعتی با بیان اینکه رعایت فاصله گذاری اجتماعی مناسب نبوده و ۲۳ درصد مردم به این مولفه توجه داشتند که سهم پایانه های مسافربری ۵۰ درصد، مطب ها ۶۲ درصد و نانوایی ها ۷۰ درصد بوده است.

وی ادامه داد: مجهز بودن اماکن عمومی به سیستم تهویه هوای مناسب ضروری است و چهارهزار و ۲۵۱ واحد معادل ۸۲ درصد به این سیستم مجهز بودند.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان ویروس کرونا همدان فاصله گذاری اجتماعی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان ویروس کرونا همدان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان ویروس کرونا همدان فاصله گذاری اجتماعی بهداشت و سلامت اخبار کنکور بهداشت فردی فاصله گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۳۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراهی خوب مردم همدان در طرح عفاف و حجاب

سردار سلمان امیری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرایی شدن طرح عفاف و حجاب در استان همدان اظهار کرد: یکی از مطالبات به حق و مهم مردم که جزو قوانین کشور ما نیز است رعایت عفاف و حجاب و حدود الهی در سطح جامعه است.

وی افزود: الحمدالله اکثریت جامعه بانوان ما عفیفه و محجبه هستند و بسیار هم رعایت می‌کنند اما متأسفانه تعداد کمی بی اطلاع هستند و نمی‌دانند پشت پرده بی‌حجاب دشمن برنامه‌ریزی کرده تا کانون خانواده‌ها را نابود و ویران کند.

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای غربی کانون خانواده‌ها و روابط اجتماعی از هم گسیخته شده است، گفت: نیروی انتظامی برحسب وظیفه قانونی در سطح جامعه حضور پیدا کرده و اقدامات لازم خود را در طرح عفاف و حجاب از شنبه ۲۵ فروردین انجام داده است.

سردار امیری خاطرنشان کرد: الحمدالله در این چند روز بانوان همدانی بسیار همراهی کرده‌اند و ما از مجموعه فراجا از همراهی بانوان و خواهران که نهایت همکاری را با ما داشتند تشکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در این چند روز مشکلی از این بابت در همدان نداشتیم، بیان کرد: اما معدود افراد بسیار کمی در جامعه هستند که ما به آنها تذکر می‌دهیم و اگر نیاز باشد قطعاً اقدامات قانونی را با این افراد خواهیم داشت.

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان عنوان کرد: ما در همدان هر کجا تذکر داده‌ایم بانوان ما رعایت کرده‌اند.

سردار امیری با بیان اینکه موضوع حجاب را باید به چند قسمت تقسیم کنیم، گفت: عده‌ای هستند که شاید حجاب را رعایت نکنند که با یک تذکر ما حل می‌شود این‌ها افرادی هستند که از پشت پرده بی حجابی‌ها و حرکات دشمن بی اطلاع هستند.

وی افرود: اما خیلی کم تأکید می‌کنم خیلی کم افرادی هستند که با حرکات دشمن حرکت می‌کنند و دنبال التهاب در جامعه و همسوی اهداف دشمن بوده که به طور قطع این افراد را زیرنظر داریم و برخورد لازم و قاطع را با آنها انجام خواهیم داد.

کد خبر 6080340

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد تزریقاتی متخلف در زنجان
  • جلوگیری از ورود دام مازاد به مراتع همدان
  • صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت و ساز در برخوردارترین منطقه مشهد
  • ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید در گلستان
  • جمع آوری هزار و ۷۹۵ کیلو گرم مواد غذایی غیر بهداشتی در فیروزه
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • همراهی خوب مردم همدان در طرح عفاف و حجاب