Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-19@18:15:59 GMT

شورای نگهبان عارف و جهانگیری را تایید صلاحیت می کند؟

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۳۶۶۳

شورای نگهبان عارف و جهانگیری را تایید صلاحیت می کند؟

حسن رسولی در تحلیل شرایط کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، اظهار کرد: انتخاب نامزد واحد مورد اجماع جریان اصلاحات، مهمترین مرحله انتخابات آینده است که مقدمات و زمینه‌های رسیدن به این نامزد واحد در جبهه اصلاحات در دست پیگیری و اقدام است.

این عضو جبهه اصلاحات ایران افزود: به نظر من تا امروز اگر تعداد متنوع نامزدهایی که در جریان اصولگرا اعلام آمادگی برای حضور کردند را با جریان اصلاح طلب مقایسه کنیم قطعاً انسجام و هماهنگی بیشتری بین اصلاح طلبان در مقایسه با جریان اصولگرا جاری و ساری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: علت تأمل و تأخیری که در این مرحله شاهد هستیم ناشی از اهمیت این نقطه است یعنی در مقایسه با سایر مراحل انتخابات، نامزد واحد مورد اجماع اکثریت بالای ظرفیت‌های اصلاح طلبی است که می‌تواند صحنه و آرایش انتخاباتی ریاست جمهوری را به نفع جریان اصلاحات رقم بزند؛ بنابراین به مؤلفه دقت و هوشمندی باید توجه کنیم و در عین حال از آفت تأخیر نیز غافل نباشیم. روز ۲۱ اردیبهشت ماه روز ثبت نام داوطلبین انتخابات ریاست جمهوری است که به نظر می‌رسد فرصت مناسب برای رسیدن به نامزد واحد را در اختیار داریم.

وی اضافه کرد: بنابراین پیش‌بینی ترکیب شورای اسلامی شهر تهران متأثر از شرایط عمومی جامعه است که در وضعیت کنونی متأسفانه میزان نارضایتی بالاست و مشکلات معیشتی جدی متوجه مردم است. همچنین نرخ تورم افزایش یافته و بیماری کرونا فضای کسب و کار شهری و ملی را به شدت متأثر ساخته و به فرض تداوم این وضعیت نامطلوب پیش‌بینی من مشارکت بالا در انتخابات نیست. کما اینکه در اسفند سال ۹۸ نیز درصد مشارکت در تهران ۱۸ درصد بیشتر نبود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار کرد: اگر این وضعیت ادامه داشته باشد، انتخابات پرشور و شادابی نخواهیم داشت اما اگر شاهد تغییراتی در جامعه باشیم تا موجبات دگرگونی صحنه سیاسی اجتماعی را فراهم  کند، می‌توان امیدواری بیشتری به مشارکت بالا داشت و در مشارکت بالا عمدتاً حسب تجربه سال‌های اخیر، اصلاح طلبان دست بالاتری خواهند داشت.

این عضو جبهه اصلاحات ایران‌خاطر نشان کرد: به طور مشخص اگر با توجه به تغییراتی که در غرب صورت گرفته، گشایش‌ عزتمندانه‌ای در بحث FATF و پرونده هسته‌ای و رفع تحریم‌های ظالمانه می‌تواند فضای کشور را در کوتاه مدت به سمت امیدواری سوق دهد و هر چه نرخ امید به آینده در افکار عمومی افزایش یابد، به همان میزان رغبت اقبال از انتخابات بهبود خواهد یافت و با انتخابات پرشورتری روبرو خواهیم شد.

رسولی در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر از کاندیداهای بالقوه کسی را مدنظر دارید که قابلیت تصدی این سمت را داشته باشد و بتواند از فیلتر شورای نگهبان عبور کند، گفت: به نظر من دست ما خالی نیست و امروز کاندیداهایی که بتوانند از کانال شورای نگهبان عبور کنند به صورت واضح و مشخص آقای دکتر عارف و آقای جهانگیری هستند و این اشخاص از افرادی هستند که قابلیت عبور از صافی شورای نگهبان را دارند. در بین سایر کسانی که اعلام داوطلبی کرده‌اند نیز من همین پیش‌بینی را دارم چرا که معتقدم در جریان انتخابات ریاست جمهوری همانند ادوار گذشته، شورای نگهبان به نمایندگی از کلیت نظام گشاده‌دستانه‌تر از انتخابات مجلس شورای اسلامی برخورد خواهد کرد و در سبد نامزدهای انتخاباتی پیش‌بینی من این است که ما کمافسابق از هردو سلیقه سیاسی کشور نمایندگانی داشته باشیم، البته این که نمایندگان تا چه میزانی بتوانند آرا مردم را کسب کنند بستگی به تغییر و تحولات احتمالی مثبت در جامعه دارد.

27219

کد خبر 1503190

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اصلاح طلبان محمد رضا عارف اسحاق جهانگیری شورای نگهبان ریاست جمهوری نامزد واحد پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۳۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»

دبیر شورای نگهبان گفت: دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سرآمده و هر حرکت نابه‌جایی، نابودی او را سرعت خواهد بخشید.

به گزارش مشرق، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳) شورای نگهبان از عملیات وعده صادق رزمندگان اسلام اینگونه قدردانی کرد: حمله شایسته چند روز گذشته فرزندان شجاع ملت مسلمان ایران که بر اساس اصل دفاع مشروع و منطبق بر موازین بین‌المللی در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی صورت گرفت، جلوه‌ پرفروغ دیگری از عزت و اقتدار ایران اسلامی را به نمایش گذاشت.

وی افزود: این اقدام موجب خوشحالی و دلگرمی آزادگان جهان و به ویژه مردم غزه شد. همچنین این اقدام دقیق، سنجیده و قاطعانه، مطالبه عموم مردم عزیز ایران بود و به همین دلیل با استقبال و همراهی چشمگیر مردم مواجه شد.

دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: واقعیت این است که در تاریخ انقلاب اسلامی همواره حضور مردم، زمینه‌ساز موفقیت بوده است. تاکید مقام معظم رهبری در شعار سال مبنی بر مشارکت مردم برای جهش تولید نیز برآمده از باور عمیق ایشان به نقش مردم است.

آیت‌الله جنتی ابراز امیدواری کرد که این رژیم غیرقانونی کودک‌کُش فهمیده باشد دوران بی‌پاسخ ماندن جنایاتش سرآمده و هر حرکت نابه‌جایی، نابودی او را سرعت خواهد بخشید.

وی در خصوص حامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی نیز گفت: همه کسانی که چشمان خود را به روی جنایات غیرانسانی آن بسته‌اند بدانند که بر اساس سنت الهی، نابودی این رژیم ظالم حتمی است.

آیت‌الله جنتی در همین رابطه تاکید کرد: آن‌ها که تمام موازین و قواعد بین‌المللی را پای جنایات رژیم صهیونیستی قربانی کرده‌اند، حاصلی جز سرافکندگی و خواری به دست نخواهند آورد.

دیگر خبرها

  • «محسن رضایی» با اعضای شورای نگهبان دیدار و گفتگو کرد
  • دیدار محسن رضایی با اعضای شورای نگهبان
  • دیدار دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اعضای شورای نگهبان
  • انتخابات پرحاشیه کشتی تایید شد
  • واکنش آیت‌الله جنتی به عملیات «وعده صادق»
  • آذر منصوری و تلاش برای خنثی‌سازی اظهارات مثبت خاتمی
  • قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»
  • غضنفرآبادی: ایرادات لایحه حجاب را برطرف کردیم، ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌کند
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • آقاتهرانی: انشالله شورای نگهبان فردا لایحه عفاف و حجاب را تایید کند