Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@12:20:34 GMT

وضعیت قرمز کرونا بار دیگر سینماهای گیلان را تعطیل کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۳۶۷۷

وضعیت قرمز کرونا بار دیگر سینماهای گیلان را تعطیل کرد

سید امیر مصباح روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اواخر دیماه ۹۹ بود که دستور بازگشایی سه باره سینماها صادر شد اما اینک و در آغاز سال جدید بدلیل بحرانی شدن وضعیت کرونا بار دیگر سینماهای استان ناچار به تعطیلی هستند.
 معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز با بیان اینکه ۱۳ مورد از ۱۷ شهرستان گیلان قرمز است، گفت: دیگر شهرستان زرد و آبی در گیلان وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر آبتین حیدرزاده، با بیان اینکه متاسفانه بعد از تعطیلات نوروزی شاهد اوج‌گیری شدید ویروس کرونا در استان گیلان هستیم، تصریح کرد:شهرستان‌های رشت، آستارا، آستانه اشرفیه، لنگرود، رودسر، رودبار، لاهیجان، صومعه‌سرا، فومن، بندرانزلی، تالش و املش قرمز و شهرستان‌های ماسال، رضوانشهر، سیاهکل و شفت نیز نارنجی هستند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مسافرت، دید و بازدید و دورهمی‌های عید را عامل اصلی  اوج‌گیری بیماری دانست و خاطرنشان کرد: وظیفه مسئولان دولتی است که بیماری را مهار کنند و دانشگاه علوم پزشکی استان به عنوان دستگاه نظارت‌کننده بهداشت و درمان اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
وی اظهار داشت: با قرمز شدن بخش عمده از شهرستان های استان مشاغل گروههای دوم، سوم و چهارم در شهرستان های قرمز باید به مدت دو هفته تعطیل شوند و بعد از آن تصمیم گیری برعهده ستاد کرونای استان است.
وی ادامه داد : در شهرستان های نارنجی هم مشاغل سوم و چهارم باید تعطیل شوند؛ ضمن آنکه مشاغل گروه یک تعطیل نمی شوند و با کاهش کارکنان آنها همچون ادارات یا اماکن روبرو هستیم و نیاز به آنها فوری است و اگر تعطیل شوند کار مردم با مشکل مواجه می شود.
دکتر حیدرزاده با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۶۰۰ بیمار کرونایی بستری در استان وجود دارد، اظهار داشت:  طی ۲۴ساعت گذشته نزدیک به ۱۷۰ بیمار جدید در استان بستری شدند؛ ضمن آنکه ۱۰۰ نفراز  بیماران بدحال هستند و نیاز به خدمات ویژه و آی سی یو هستند.
وی این تعداد بیماران بستری را در سال ۹۹ و۱۴۰۰ کم سابقه خواند.
 معاون علوم پزشکی گیلان با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم حضور در تجمعات و دورهمی‌ها، اضافه کرد: مردم حتما ماسک بزنند، اما مهمتر از ماسک عدم حضور در تجمعات است.
 سینماهای گیلان از روزهای نخست تیرماه بعد از تعطیلات یکصد روزه ناشی از بحران کرونا با ۵۰ درصد ظرفیت و رعایت شیوه نامه های بهداشتی آغاز به کار کرد، اما هیچ گاه به حالت فعال درنیامد.
با بروز بحران کرونا در گیلان فعالیت ۲۰ آموزشگاه هنری، تماشاخانه خصوصی و ۳۵ گروه نمایشی دچار وقفه شد و جامعه هنری استان را در وضعیت شدید آسیب مالی قرار داد.
در استان گیلان ۱۰ سالن سینمایی در قالب ۹ سینما فعال است که با آغاز سال جدید و اعلام وضعیت قرمز برای بار چهارم سینماهای گیلان به حالت تعطیل درآمد.
 


 

برچسب‌ها سینما گیلان محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سینما گیلان محدودیت های کرونا سینما گیلان محدودیت های کرونا اخبار کنکور علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۳۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌ ذبینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور / وضعیت قرمز در کرمان و یزد

رییس موسسه تحقیقات آب کشور از پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در استان‌های کرمان، یزد و مازندران طی حدود ۶۰ ساعت، ۷۰ تا ۹۰ میلی‌متر بارندگی‌ داشته باشیم.   به گزارش مهر به نقل از وزارت نیرو، محمدرضا کاویان‌پور رئیس مؤسسه تحقیقات آب کشور از فعال شدن سامانه بارشی جدید در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: این سامانه بارشی از امروز یکشنبه فعال می‌شود و اوج بارندگی‌ها در روز چهارشنبه هفته جاری پیش‌بینی شده است.   وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در برخی از نواحی استان‌های سمنان، گلستان، اصفهان و فارس ۵۰ تا ۷۰ میلی‌متر بارندگی رخ خواهد داد.   کاویان‌پور ادامه داد: همچنین طی ۴۸ ساعت بین ۴۰ تا ۶۰ میلی‌متر بارندگی را در استان‌های تهران، البرز، مرکزی، همدان، قم و نیز چهارمحال و بختیاری شاهد خواهیم بود.   رئیس مؤسسه تحقیقات آب کشور یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود از بعدازظهر روز دوشنبه هفته جاری، طی ۳۶ ساعت در شمال سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی بین ۳۰ تا ۶۰ میلی‌متر بارندگی به ثبت برسد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مارتینز اخراج شد، چون ۲۰ روز فولاد را تعطیل کرد!
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • هوای خرمشهر در مرز رسیدن به وضعیت قرمز
  • وضعیت «قرمز» هوا در اهواز
  • وضعیت قرمز بازار گوشت
  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان؛ وضعیت قرمز در کرمان و یزد
  • پیش‌ بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور / وضعیت قرمز در کرمان و یزد
  • پیش‌ ذبینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور / وضعیت قرمز در کرمان و یزد
  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور؛ وضعیت قرمز در کرمان و یزد
  • خبر تاج در مورد مراسم برترین‌های لیگ