Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@07:54:19 GMT

عوامل شکار غیر مجاز در مجن دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۳۸۰۶

عوامل شکار غیر مجاز در مجن دستگیر شدند

علی اکبر قربانلو در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه عوامل گشت زنی محیط زیست روز جمعه در حوالی مجن با صدای شنیدن تیر در ارتفاعات تاش و شاهوار، محدوده را مورد پایش قرار دادند، بیان کرد: در پایش منطقه یک نفر که یک قبضه سلاح شکاری و یک کیسه بزرگ روی دوش خود حمل می‌کرد توسط مأموران محیط زیست شناسایی و تحت نظر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از شناسایی محل اسکان این شکارچی خبر داد و افزود: پس از ارائه حکم از مقام قضائی و هماهنگی با پلیس مأموران وارد منزل وی شده و در هنگامی که قصد فرار را داشت، این شکارچی را دستگیر کردند.

رئیس اداره محیط زیست شاهرود با بیان اینکه این فرد قصد متواری شدن و اختفای لاشه را نیز داشت که موفق نشد، تاکید کرد: این فرد با یکی از افراد حاضر در منزل خود به وسیله خودروی سمند قصد متواری شدن و انتقال ادوات جرم داشت که دستگیر شد.

قربانلو با بیان اینکه از این فرد لاشه تازه شکار شده یک رأس قوچ وحشی به علاوه یک قبضه سلاح گلوله زنی کالیبر ۲۷۰ دوربین دار و ۱۱ تیر فشنگ مربوطه و یک دستگاه دوربین چشمی و یک عدد کارد کمری کشف شد، ابراز کرد: متخلفان برای رسیدگی به پرونده راهی مراجع انتظامی و قضائی شدند.

کد خبر 5185328

منبع: مهر

کلیدواژه: شاهرود شکارچی محیط زیست استان سمنان ویروس کرونا شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا گرگان ستاد ملی مقابله با کرونا انتخابات 1400 محدودیت های کرونایی اردبیل ماه مبارك رمضان اراک هفته هنر انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۳۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محیط زیست روی مدار "رهاورد"

به گزارش جام جم و به نقل از شبکه رادیویی ایران، محیط زیست شامل همه چیز از اقیانوس گرفته تا جنگل‌ها می‌شود و بر هر بخش از زندگی تأثیر می‌گذارد.

مریم بانو فطرتی تهیه کننده برنامه «رهاورد» گفت: با گسترش روزافزون جمعیت و توسعه فناوری‌ها، مفهوم محیط زیست به یکی از مهم‌ترین مسائل جامعه و جهان تبدیل شده است. محیط زیست به کلیه عوامل زیستی و غیرزیستی اطراف ما اطلاق می‌شود که تأثیر مستقیم و غیرمستقیمی بر زندگی ما دارد.

وی ادامه داد: این عوامل شامل جانداران، گیاهان، منابع آب، هوا، خاک و تمامی عوامل طبیعی و انسانی می‌شوند که با هم در ارتباط هستند و به تعادل اکولوژیک جامعه کمک می‌کنند و حفظ تعادل این عوامل ضروری است تا بتوانیم زیست‌بوم‌ها و منابع طبیعی را حفظ کرده و از بی نظمی بیولوژیکی جلوگیری نماییم.

تهیه کننده «رهاورد» تصریح کرد: حفاظت از محیط زیست از اهمیت بسیاری برخوردار است، این اهمیت به علت تأثیر مستقیم آن بر زندگی انسان‌ها و سایر موجودات زنده است، حفاظت از محیط زیست نه تنها وظیفه اخلاقی ماست بلکه بهره‌وری و پایداری جوامع انسانی را تضمین می‌کند.

فطرتی افزود: از همین رو در برنامه «رهاورد» میزبان دکتر علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور، دکتر حسن اکبری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست، محمد درویش پژوهشگر و فعال حوزه محیط زیست خواهیم شد و در راستا با طرح هفته های ایرانی و سفر به استان «هرمزگان» با مهندس حبیب مسیحی تازیانی مدیرکل اداره حفاظت از محیط زیست استان هرمزگان گفت و گو خواهیم کرد.

گفتنی است «رهاورد» یکشنبه دوم اردیبهشت ساعت 13:30 از رادیو ایران تقدیم می شود.

دیگر خبرها

  • محیط زیست روی مدار "رهاورد"
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • دستگیری متخلف شکار غیرمجاز در شهرستان مهرستان
  • متخلف شکار غیر مجاز در مهرستان دستگیر شد
  • پیگیری قضایی محیط زیست مازندران از قاچاقچی حیات وحش در فضای مجازی
  • فارس رتبه نخست کشفیات صید و شکار در کشور
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز در گرمه
  • عوامل حمله مسلحانه به منازل جنگلبانان هرچه سریعتر دستگیر شوند
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در ۴ شهر مازندران
  • دستگیری ۱۴۴ متخلف زیست محیطی در خراسان جنوبی