Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی گفت: شرکت‌های ایرانی به لحاظ حقوقی حق دارند قرارداد خود را با بویینگ پیگیری کنند.

به گزارش برنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی؛ محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت‌های هواپیمایی ایرانی در سال جاری میلادی قرارداد خرید هواپیما با بویینگ را پیگیری کرده‌اند، گفت: ایران‌ایر و شرکت‌هایی که قرارداد داشته‌اند، به طور طبیعی حقوقی دارند که طرف قرارداد باید نسبت به آن پاسخگو باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر این شرکت‌ها قرارداد خود را پیگیری کرده باشند، به لحاظ حقوقی کار درستی انجام داده‌اند.

گفتنی است پس از امضای برجام و اجرایی شدن این قرارداد بین‌المللی، ایران‌ایر اقدام به سفارش ۸۰ فروند هواپیما از نوع B۷۳۷ مکس و B۷۷۷ از شرکت هواپیماسازی بویینگ کرد و موفق شد مجوز اوفک، دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی که زیر نظر وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا فعالیت می‌کند را برای خرید این هواپیماها به دست آورد. همچنین دو شرکت هواپیمایی آسمان و قشم‌ایر به ترتیب برای خرید ۳۰ و ۱۰ هواپیما با بویینگ قراردادهایی امضا کرده بودند. اما با خروج آمریکا از برجام در دوره ترامپ و لغو مجوزهای اوفک، این قراردادها به حالت تعلیق درآمد و عملا بویینگ هیچ هواپیمایی را به شرکت‌های ایرانی تحویل نداد.

اکنون گزارش‌هایی در برخی رسانه‌های خارجی منتشر شده است که شرکت‌های هواپیمایی ایرانی از ابتدای سال جاری میلادی مذاکرات خود را با بویینگ برای پیگیری وضعیت این قراردادها آغاز کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزارت راه و شهر سازی هواپیمایی بویینگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۴۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات کارگران در باغملک

بهروز فرج الهی فرماندار شهرستان باغملک مشکلات کارگران شرکت صحرای جنوب در زمینه تعدیل نیروی انسانی و قطع همکاری با برخی از کارگران را با حضور مدیرعامل این شرکت پیگیری کرد و گفت: مصوب شد تا یک ماه آینده شرکت کاهش نیرو نداشته باشد.

او موضوع اخراج سه نیروی بومی شرکت سهند سازه را با حضور نیرو‌های اخراج شده و نماینده شرکت پیگیری و مورد بررسی قرار داد.

فرماندار باغملک گفت: با توجه به نزدیک شدن به هفته کارگر اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی با هماهنگی شهرداری‌ها و بخشداری‌ها ضروریست برنامه تجلیل و در شأن کارگران عزیز و زحمت کش برگزار کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • برقراری پروازهای عسلویه اراک عسلویه از اول ازدیبهشت
  • واسطه‌های فروش بلیت هواپیما در شرکت هواپیمایی ایران حذف شده‌اند
  • پیگیری قرارداد‌های مشاوران املاک در اصفهان
  • آغاز اعزام ایرانی‌ها به عمره پس از ۹ سال
  • ۲۲۰ فروند هواپیمای تفریحی-آموزشی داریم
  • حمایت وزارت صمت از تولیدکنندگان هواپیما‌های تفریحی آموزشی
  • رسانه صهیونیست: موج لغو پرواز‌ها به اسرائیل در حال افزایش است
  • رفع مشکلات کارگران در باغملک
  • بلیت تمامی مسافران پروازهای باطل شده بازگردانده شد
  • بلیت تمامی مسافران پرواز‌های باطل شده بازگردانده شد