Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@23:31:56 GMT

عاملان بحران کرونا شناسایی شدند/ کالبد شکافی نامه های نمکی

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۴۱۹۴

عاملان بحران کرونا شناسایی شدند/ کالبد شکافی نامه های نمکی

به گزارش خبرنگار مهر، روزهای سخت و البته تلخ کرونایی را در آغازین روزهای سال نو تجربه می‌کنیم. تجربه‌ای که برای چندمین بار تکرار می‌شود. شاید به نوعی داریم موج چهارم کرونا را تجربه می‌کنیم، اما هر چه هست، خیلی سخت و تلخ است.

آمار روزانه شناسایی بیماران جدید از مرز ۲۲ هزار نفر عبور کرده است و این احتمال وجود دارد که این هفته با آمارهای سهمگین‌تری مواجه شویم، زیرا فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، عنوان داشته است که این هفته، هفته سخت‌تری برای پایتخت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما، سوالی که این روزها ذهن همه را درگیر خود ساخته است، این است که چه شد که دوباره گرفتار موج جدیدی از بیماری شدیم. موجی که خیلی سهمگین‌تر از موج‌های قبلی است.

آن طور که آمارها و گزارش های وزارت بهداشت نشان می دهد، وضعیت کرونایی کشور تا چند روز مانده به پایان سال ۹۹، خیلی خوب بود. اما، به یکباره با ورود به سال نو و آغاز تعطیلات نوروزی، شرایط تغییر کرد تا اینکه کشور گرفتار طوفان کرونا شد.

به صدا در آمدن آژیر قرمز کرونا و سرخ شدن نقشه جغرافیایی کشور، حکایت از آغاز روزهای سخت کرونایی دارد. روزهایی که پیش بینی می شود، با افزایش صعودی موارد ابتلا و مرگ و میر همراه باشد.

در چنین شرایطی، توجه همگان به سمت و سوی عاملان وقوع موج چهارم کرونا است. اینکه چه کسانی با تصمیمات و رفتارهای خودخواهانه خود، باعث شدند تا کشور گرفتار موج جدیدی از بیماری شود. این در حالی است که وضعیت تامین واکسن نیز آن طور که باید و شاید به گونه ای نیست تا بتوان امیدوار بود در زمان کوتاهی همه مردم در مقابل این بیماری واکسینه شوند. بنابراین، تنها راهکار موجود و قابل اجرا که هزینه چندانی هم ندارد، رعایت پروتکل ها و دستور العمل های بهداشتی و محدودیت های کرونایی است.

اما، چرا نشد همین پروتکل ها هم به درستی رعایت شود و به یکباره شاهد آغاز سفرهای نوروزی به اقصی نقاط کشور بودیم.

کالبد شکافی اظهارات وزیر بهداشت

بعد از بحرانی شدن کرونا در کشور، وزیر بهداشت در دو نامه جداگانه به علل بروز موج چهارم کرونا در کشور پرداخت و گلایه هایی را بازگو کرد که نشان می دهد چه کسانی نسبت به التماس های وزیر بهداشت، بی اعتنا بوده و باعث شدند جاده ها برای سفرها، باز بماند و تورهای گردشگری در نوروز رونق بگیرند.

وزیر بهداشت، اولین نامه گلایه آمیز خودش را ۱۸ فروردین و نامه دوم را به فاصله دو روز در بیستم فروردین ۱۴۰۰ منتشر کرد.

سعید نمکی در نامه اول که سراسر گلایه و غصه بود، عنوان داشته است که: اینجانب با شناختی که از قدرت سرایت، بیماریز ایی و مرگ و میر ویروس جدید داشتم با مکاتبات عدیده از بخش‌های مختلف درخواست کردم تا موضوع را جدی بگیرند و بتوانیم در حد امکان ویروس را در استان خوزستان زمین گیر کنیم تقاضا کردم راه‌ها را از مناطق آلوده به دیگر نقاط از زمین و هوا و دریا سد کنیم و نگذاریم منابع آلوده به یکی از سهمگین‌ترین عوامل بیماریزا جابجا شوند. با وزن دهی ویروس جدید در سیر اپیدمیولوژیک بیماری تشدید بیماریابی در قالب طرح موفق شهید سلیمانی را ارائه نمودیم و خواستیم تا مثل سال قبل از تاریخ ۲۵/‏۱۲/‏۱۳۹۹‬ تا ۱۸/‏۰۱/‏۱۴۰۰‬ با ممنوعیت سفرها از شکل گیری جمعیت سیال جلوگیری کنیم.

وزیر بهداشت، در نامه دوم خود خطاب به معاونان وزارتخانه و روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور، نوشت: پیرو مکاتبات و مذاکرات قبلی با توجه به التهاب ناشی از موج چهارم بیماری در کشور، همانگونه که در مکاتبات قبل یادآور شدم پیش بینی از ارتفاع موج جدید سنگین‌تر و حجیم‌تر از امواج قبلی است. آنچه همکارانم در روزهای اخیر از موارد بستری می‌بینند ناشی از بی توجهی‌های قبل از سفرها به خصوص بازارهای شلوغ، صف‌های طولانی و درهم فشرده مرغ و غیره است و افزایش تصاعدی موارد سرپایی حاکی از اثرات سفرهای نوروزی است که از روزهای آینده باید منتظر افزایش موارد بستری باشیم.

اگر به دقت محتوای نامه های وزیر بهداشت را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم، متوجه خواهیم شد که چرا گرفتار موج چهارم کرونا شدیم.

حالا و بعد از قرمز شدن اکثر نقاط کشور، ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گرفت که به مدت ۱۴ روز، محدودیت های شدید و سختگیرانه را دوباره در همه شهرهای قرمز و نارنجی اعمال کند تا شاید بتوان این طوفان را مهار کرد.

آن طور که از شواهد امر پیداست، با کمبود تخت خالی در بیمارستان های شهرهای قرمز مواجه هستیم و این، یعنی شرایط سخت و بحرانی است. در حالی که در اسفند ۹۹، تخت های آی سی یو هم خالی شده بودند و کادر درمان می خواست نفسی تازه کند. اما، حالا خبر می رسد که ۸۰ هزار پرستار گرفتار بیماری کرونا شده اند و تعدادی از این نیرو ها، لاجرم از مسیر خدمت به بیماران خارج خواهند شد.

شاید، اگر به التماس های وزیر بهداشت توجه می شد، حالا مجبور نبودیم با ترس و لرز در خانه بمانبم.

کد خبر 5185198

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس کرونا محدودیت های کرونایی ویروس کرونا آمار کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا سیما سادات لاری شیوع کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی واکسن کرونا داروسازی دارو رژیم غذایی سازمان غذا و دارو هلال احمر جمهوری اسلامی ایران کووید 19 روز جهانی بهداشت موج چهارم کرونا وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۴۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری هر گونه تجمع باید با مجوز قانونی باشد/ عاملان تحرکات جشن نوروز شناسایی می‌شوند

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: ما مخالف شادی و نشاط مردم نیستیم، اما برگزاری هرگونه مراسم باید در کمال امنیت و در چهارچوب موازین شرع و قانونی برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حمیدرضا کریمی امروز _سه‌شنبه هفتم فروردین _ در جمع خبرنگاران، با اشاره به حواشی اخیر برپایی چند تجمع غیرقانونی در غرب استان، اظهار کرد: طی روزهای گذشته چند تجمع غیرقانونی با فراخوان‌هایی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با نام جشن نوروزی در چند نقطه از غرب استان برگزار شد.

وی افزود: متأسفانه در این تجمعات برخی از افراد منتسب به گروهک‌های معاند با سو استفاده از این فرصت، اقدام به نمایش نمادهای این گروهک نموده و از سویی حرکاتی خلاف موازین شرع و حرمت ماه مبارک رمضان صورت گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه تاکید کرد: ما مخالف شادی و نشاط مردم نیستیم، اما برگزاری هرگونه مراسم باید در کمال امنیت و در چهارچوب موازین شرع و قانونی برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: به‌دنبال این اقدامات دستگاه قضائی دستورات لازم جهت شناسایی عاملان مرتبط با گروهک‌های تجزیه طلب و فرصت طلب خارج نشین را آغاز کرده است.

کد خبر 739463

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • شناسایی عاملان تحرکات جشن نوروز
  • برگزاری هر گونه تجمع باید با مجوز قانونی باشد/ عاملان تحرکات جشن نوروز شناسایی می شوند 
  • عاملان تحرکات جشن نوروز شناسایی می‌شوند
  • برگزاری هر گونه تجمع باید با مجوز قانونی باشد/ عاملان تحرکات جشن نوروز شناسایی می‌شوند
  • کشف چیز‌های عجیب در کالبد شکافی سلبریتی‌های درگذشته!
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • نامه معاون دادستان کل به وزیر بهداشت برای تعیین تکلیف وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی
  • نامه پدر پیوندکبد ایران به وزیر بهداشت دولت هاشمی بعد از بازنشستگی اجباری/شما به صندلی استادممتازی دانشگاه تهران نیاز نداشتید،آن صتدلی نیازمند شما بود