Web Analytics Made Easy - Statcounter

لوکزامبورگ بالاترین سطح حداقل دستمزد را در جهان دارد.

به گزارش برنا؛ در بیشتر کشورهای جهان با هدف حمایت از کارکنان و تعیین ضوابط قانونی، میزان معینی از دستمزد تعیین شده است. حداقل سطح دستمزد در کشورهای مختلف دارای اختلاف معناداری با یکدیگر است تا جایی که طبق اعلام سازمان توسعه و همکاری اقتصادی، حداقل سطح دستمزد در لوکزامبورگ بیش از ۱۲ برابر حداقل سطح دستمزد در مکزیک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در گزارشی به بررسی حداقل سطح دستمزد در کشورهای عضو این سازمان در سال ۲۰۲۱ پرداخت: 

بالاترین سطح دستمزد

۱- لوکزامبورگ

حداقل سطح دستمزد در سال ۲۰۲۱: ۱۳.۷۸ دلار در هر ساعت

۲- استرالیا

حداقل سطح دستمزد در سال ۲۰۲۱: ۱۲.۱۴ دلار در هر ساعت

۳- فرانسه

حداقل سطح دستمزد در سال ۲۰۲۱: ۱۱.۶۶ دلار در هر ساعت

۴- نیوزلند

حداقل سطح دستمزد در سال ۲۰۲۱: ۱۱.۲۰ دلار در هر ساعت

۵- آلمان

حداقل سطح دستمزد در سال ۲۰۲۱: ۱۰.۸۷ دلار در هر ساعت

پایین ترین سطح دستمزد

۱- مکزیک

حداقل سطح دستمزد در سال ۲۰۲۱: ۱.۰۵ دلار در هر ساعت

۲- برزیل

حداقل سطح دستمزد در سال ۲۰۲۱: ۲.۱۸ دلار در هر ساعت

۳- شیلی

حداقل سطح دستمزد در سال ۲۰۲۱: ۲.۲۵ دلار در هر ساعت

۴- روسیه

حداقل سطح دستمزد در سال ۲۰۲۱: ۲.۲۷ دلار در هر ساعت

۵- کلمبیا

حداقل سطح دستمزد در سال ۲۰۲۱: ۲.۶۶ دلار در هر ساعت

حداقل سطح دستمزد در دیگر کشورها

۱- ترکیه

حداقل سطح دستمزد در سال ۲۰۲۱: ۶.۰۵ دلار در هر ساعت

۲- کره جنوبی

حداقل سطح دستمزد در سال ۲۰۲۱: ۶.۸۴ دلار در هر ساعت

۳- آمریکا

حداقل سطح دستمزد در سال ۲۰۲۱: ۷.۲۵ دلار در هر ساعت

۴- کانادا

حداقل سطح دستمزد در سال ۲۰۲۱: ۹.۵۲ دلار در هر ساعت

۵- انگلیس

حداقل سطح دستمزد در سال ۲۰۲۱: ۱۰.۳۴ دلار در هر ساعت

سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در سال ۱۹۶۱ با هدف تقویت رشد اقتصادی و از میان برداشتن موانع تجاری بین کشورهای توسعه یافته تشکیل شد و مقر آن در شهر پاریس فرانسه قرار دارد. این سازمان هم‌اکنون دارای ۳۸ عضو و پنج همکار است.

کشورهای عضو این سازمان شامل: استرالیا، اتریش، بلژیک، کانادا، شیلی، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایرلند، اسرائیل، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مکزیک، هلند، نیوزلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، ترکیه، کلمبیا، کاستاریکا، آمریکا و انگلیس است. هم چنین کشورهای برزیل، چین، هند، اندونزی و آفریقای جنوبی شرکای این سازمان هستند.

منبع: ایسنا

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دستمزد دلار در هر ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۴۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این بازار سال ۱۴۰۳به گزینه مهم سرمایه‌گذاران بدل شد / کدام بازار سود بیشتری دارد؟

 زهرا علی‌اکبری- بازارهای سنتی و چهارگانه در ایران در ماه پایانی سال گذشته بازدهی محسوسی را داشتند. بر اساس این گزارش سوددهی این بازارها در کنار به حرکت درآمدن قیمت ارز رخ داد. هر چند سال ۱۴۰۲ در شرایطی به پایان رسید که بهای هر دلار در محدوده ۵۹ هزار و ۹۰۰ تومان باقی ماند اما بازار به رسیدن نرخ دلار به شصت هزار تومان روی خوش نشان داد و رفت و برگشت قیمت ارز در این کانال نیز سبب شد بهای دلار در ابتدایی‌ترین روزهای سال و در میانه تعطیلات در کانال جدید یعنی شصت هزار تومان بازگشایی شود.

 بر اساس این گزارش اما سئوال مهم اینجاست که کدام بازارهای ایران در سال ۱۴۰۳ به سود روی خوش نشان خواهند داد.

تحولات صورت گرفته و تصمیمات تازه البته سبب شد بازار جدیدی به بازارهای سنتی و بازار مسکن و خودرو برای سرمایه‌گذاری اضافه شود. به عبارت دیگر افزایش نرخ سود بانکی به حدود ۲۳ درصد این محل را به محل مهمی برای کسب سود برای سرمایه‌گذاران بدل کرد خصوصا آنکه میزان سوددهی بازار پول از بازار مالی یا بازار سرمایه بسیار بالاتر است. در شرایطی نرخ سود بانکی در محدوده ۲۳ درصد است که بازار سرمایه ر سال گذشته بازدهی در محدوده ۱۱ درصد را داشته است.

 به این ترتیب این گزینه بار دیگر به گزینه مهم سرمایه‌گذاران خرد برای کسب سود بدل شده است.

در این میان باید توجه داشت سرمایه‌گذاری در هیچ بازاری نتوانسته است در سال گذشته نرخ تورم را پوشش دهد. به عبارت دیگر سرمایه‌گذاران در همه بازارها با تورم چهل درصدی ریالی روبرو بودند اما میزان بازدهی حاصل از بازارها در بالاترین حالت در میانه کانال بیست درصد قرار دارد.

 این بدان معناست که تداوم این تورم، همه فعالان اقتصادی را متضرر خواهد کرد.

 بورس پیش خواهد رفت؟

بازار سرمایه با عقب‌ماندگی جدی از تورم روبروست. این بازار یکی از کمترین بازدهی‌ها را در سال گذشته به ثبت رساند. دلیل این اتفاق نیز به تصمیمات تنش‌زا و پافشاری بر مولفه‌های اقتصاد دستوری باز می‌گردد. بسیاری از کارشناسان معتقدند این بازار مستعد سوددهی بسیار بالایی است اما با ریسکی سیستماتیک، آن هم ناشی از تصمیمات دولتی روبروست و اگر شکل تصمیمات اصلاح شود، این بازار می‌تواند یکی از بالاترین بازدهی‌ها را در سال جاری نصیب سرمایه‌گذاران کند. بورس ایران از سال ۱۳۹۹ با بحران جدی روبرو شد و از آن تاریخ تا کنون همچنان نتوانسته است دست و پای خود را از زنجیر رکود رها کند.

دلار پیش خواهد رفت؟

حساسیت بالای سیاستگذار بر نرخ دلار سبب شده است که این بازار مستعد افزایش چندانی نباشد. هر چند در ماه‌های پایانی سال قیمت دلار از محدود ۵۰ هزار تومان حرکت کرد اما با این حال نمی‌توان انتظار رشد بالای قیمت ارز را داشت.بسیاری از کارشناسان با استناد به اینکه سال پایانی دولت در پیش است و دولت در سال ۱۴۰۴ باید انتخابات برگزار کند، بر این عقیده‌اند که نرخ دلار در این شرایط امکان جهش بالا را نخواهد داشت. اگر نرخ دلار در روندی بطئی دستخوش افزایش شود، تاثیر رشد آن بر سایر بازارها نیز به همین صورت خواهد بود .

 طلا می‌تازد

 پیش‌بینی‌های جهانی بر رشد قیمت طلا در بازارهای جانی استوار است. شرایط حاکم بر سیاست جهان و تداوم جنگ اسراییل علیه فلسطین در کنار ادامه جنگ روسیه و اوکراین سبب شده است بازار طلا همچنان به یک بازار بسیار مهم برای سرمایه‌گذاران جهانی بدل شود. در عین حال احتمال افزایش قیمت دلار سبب شده است بازار طلا به یکی از مهمترین بازارهاب رای سرمایه‌گذاران در ایران بدل شود .پیمان مولوی، کارشناس اقتصادی بر این عقیده است طلای جهانی پتانسیل رشد ۱۰ درصدی را دارد، چون از تیرماه نرخ بهره در آمریکا احتمالا پایین می‌آید و این تاثیر مثبت روی طلای جهانی دارد.

در کنار این احتمالات  عدم توازن عرضه و تقاضا، بازار سکه را نیز به بازاری سودآور برای سرمایه‌گذاران بدل می‌کند. بزرگ شدن حباب سکه در روزهای اخیر نشان از اقبال سرمایه‌گذاران به این بازار دارد.

مسکن درگیر بحران رشد و رکود

هر چند هیچ عقل سلیمی بازار مسکن را برای سرمایه‌گذاری توصیه نمی‌کند، اما ریزش ارزش پول ملی در کنار عدم تطابق عرضه و تقاضا سبب شده است بازار مسکن برای گروهی که سرمایه بالاتری دارند به بازاری برای سرمایه‌گذاری بدل شود. در این میان آخرین آمارها نشان از رسیدن متوسط قیمت مسکن به ۸۳ میلیون تومان در تهران دارد. رقمی که این کالای سرمایه‌ای را از دسترس بسیاری دور کرده است اما تحلیلگران بر این عقیده‌اند این بازار مستعد رشد بیش از حد قیمت نیست و راه افتادن پروژه‌های مسکن ملی می‌تواند در مهار قیمت موثر باشد.

خودرو همچنان منتظر

 بازار خودرو همچنان در انتظار عملی شدن واردات خودرو در اندازه و ابعاد پیش‌بینی شده است. روند واردات خورو در سال گذشته نیز مانند سال پیش از آن کند بود. در این میان اخباری که مرتبط با توقف شماره‌گذاری برخی خودروها بود سبب شد بازار این خودروی خاص به بازاری بسیار پرسود برای سرمایه‌گذاران بدل شود. در صورت واردات خودرو طبق برنامه و تحقق اهداف تولید، این بازار با رشدی ملایم روبرو خواهد بود .

 به این ترتیب بازاری که همچنان مستعد رشد است، بازار سرمایه است که فعلا درگیر دستورات پرریسک و عقب برنده است. باید دید سیاست دولت بر رشد کدام بازار استوار خواهد شد.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888368

دیگر خبرها

  • دو پیش بینی حساس از آینده بازار خودرو در ۱۴۰۳؛ قیمت‌ها پایین می‌آید؟
  • بخشنامه دستمزد مبنای کسر حق بیمه در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • حقوق کارگران ۱۴۰۳ تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته است؟
  • کدام کشورها در طول جنگ برای صهیونیست‌ها نفت و گاز تامین کردند؟
  • حقوق کارگران ۱۴۰۳ تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته است؟ + جزئیات و جدول حقوق
  • حقوق کارگران 1403 تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته‌ است؟ به همراه جدول
  • این بازار سال ۱۴۰۳به گزینه مهم سرمایه‌گذاران بدل شد / کدام بازار سود بیشتری دارد؟
  • نتایج یک تحقیق: واحدهای مسکونی در بریتانیا نسبت به کشورهای پیشرفته کیفیت و کمیت پایین‌تری دارند
  • فرمول تعیین دستمزد ۱۴۰۳ اعلام شد/ میزان دقیق افزایش حقوق کارگران چقدر است؟
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳ قوت گرفت؟