Web Analytics Made Easy - Statcounter

تنش در دریای سیاه تیتر مشترک اغلب روزنامه‌های امروز ترکیه است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بسیاری از روزنامه‌های ترکیه، امروز در عکس و تیتر صفحه نخست، تنش در دریای سیاه و تحولات مربوط به روسیه و اوکراین را برجسته کرده‌اند.

جمهوریت:

اعتراض به رفع ممنوعیت حجاب در نیروهای مسلح

شهادت 2 سرباز در سیرت

سوزجو:

اعزام 2 ناو آمریکا به دریای سیاه

نان نیست، کار نیست، واکسن نیست

آکشام:

اعزام ناو جنگی آمریکا به دریای سیاه

نظارت بر افزایش قیمت مواد غذایی

ملیت:

کرونا، پی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سی.آر را فریب می دهد

تنش در دریای سیاه

ملی گازته:

گرانی سرسام آور مواد غذایی

رکوردشکنی گرانی روغن و لبنیات

ینی چاغ:

تنش در دریای سیاه

گفتگوی پوتین با اردوغان در مورد مونترو

قرار:

داود اوغلو: تعطیلی سراسری، ضرورت است

پوتین، پس از کریمه به دنبال دونباس است

ینی آکیت:

گذرگاه استانبول، مسیر تجارت جهانی را تغییر خواهد داد

کمک به نیازمندان، پیش از آغاز رمضان

آیدنلک:

انتقال نیروی روسیه از خزر به دریای سیاه

آمرکیا؛ حامی فتنه بیانیه دریاداران بازنشسته

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترکیه ترکیه تنش در دریای سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۴۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با این مواد ارزان‌قیمت سلامت شوید

آفتاب‌‌نیوز :

 کارشناسان ۲ مورد مهم از مواد غذایی را برای کمک به افراد در داشتن زندگی طولانی به اشتراک گذاشتند و این ۲ ماده غذایی ارزان و در دسترس هستند و می‌توانید آنها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

به نقل از هلث، کارشناسان تغذیه از مزایای استفاده از این ۲ سوپر غذای مقرون به صرفه در وعده‌های غذایی روزانه‌تان خبر می‌دهند.

به نظر می‌رسد این ضرب‌المثل قدیمی که یک سیب در روز شما را از مراجعه به پزشک دور نگه می‌دارد، درست است. به کمک مواد معدنی و ویتامین‌ها، میوه‌هایی به‌عنوان ماده غذایی مبارز با کلسترول شناخته می‌شوند که خطر بیماری قلبی را کاهش می‌دهند.

علاوه بر این، افزودن غلات سبوس‌دار به رژیم غذایی می‌تواند به‌طور قابل توجهی برای مواردی مانند فشار خون و سطح قند خون مفید باشد و به‌عنوان سپری در برابر دیابت، سرطان‌ها و چاقی عمل کند.

نتایج تحقیق منتشرشده در نشریه JAMA Internal Medicine نشان می‌دهد، افرادی که روزانه حداقل یک سیب مصرف می‌کنند، در مقایسه با افرادی که این میوه را مصرف نمی‌کنند، کمتر به پزشک عمومی مراجعه می‌کنند.

در مقایسه سیب با پرتقال، سیب حاوی ویتامین C کمتری است. سیب با دارا بودن فیبر قابل توجه ۲ برابر مقدار موجود در گلابی فیبر دارد. پکتین، نوعی فیبر منحصر به فرد موجود در پوست سیب، به‌طور عمده به مزایای سلامتی کمک می‌کند.

راب هابسون، متخصص تغذیه گفت: پکتین که در گلابی همچنین در آلو یافت می‌شود، بر اساس نتایج تحقیقات و بازبینی مطالعات گذشته منتشرشده در مجله Clinical Nutrition، برای بهبود سطح کلسترول خون مفید است و خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد.

بر اساس گزارش منتشرشده Gloucestershire Live، کارشناسان همچنین از افراد خواستند که غلات سبوس‌دار بیشتری مانند کینوا، بلغور، چاودار، جو دوسر، گندم اسپلت (گندم آلمانی) و گندم سیاه را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

ریانون لامبرت، متخصص تغذیه گفت: سبوس و جوانه غلات سبوس‌دار مملو از ویتامین‌های گروه B، آنتی‌اکسیدان‌ها و مقادیر کمی چربی‌های سالم هستند. مصرف روزانه آنها با سلامت روده و قلب و پیشگیری از دیابت، سرطان و چاقی مرتبط است.  

نتایج تحقیق منتشرشده در مجله Nutrition نشان داد که مصرف حداقل ۵۰ گرم غلات سبوس‌دار در روز می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. نتایج حاصل تحقیقی ۱۵ ساله بود که رژیم غذایی بیش از ۵۵ هزار نفر را تجزیه و تحلیل کرد.

علاوه بر این، محققان دانشگاه تافتز دریافتند که افراد میانسالی که حداقل سه وعده غلات سبوس‌دار در روز مصرف می‌کنند، در مقایسه با افرادی که کمتر از نیم وعده در روز مصرف دارند، افزایش کمتری در اندازه دور کمر، فشار خون و سطح قند خون نشان دادند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سرقت ذخیره غذایی یک سنجاب توسط خرس سیاه (فیلم)
  • سرقت ذخیره غذایی یک سنجاب توسط خرس سیاه + فیلم
  • کشف و معدوم سازی مواد غذایی فاسد
  • تعطیلی ۲۵۹ مرکز متخلف در طرح سلامت نوروزی
  • خطر سرطان برای کسانی‌که ته دیگ دوست دارند
  • چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • کشف بیش از ۴۰ تن مواد غذایی فاسد در همدان 
  • با این مواد ارزان‌قیمت سلامت شوید
  • کدام مواد غذایی در زیبایی جنین تاثیر دارد؟
  • همه چیز درباره کلیه سنگ ساز