Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@15:54:11 GMT

کاهش کیفیت هوای ‌پایتخت طی امروز

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۴۵۱۲

کاهش کیفیت هوای ‌پایتخت طی امروز

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ‌پایتخت هم‌اکنون (۲۱ فروردین ماه) در محدوده قابل قبول قرار داد اما افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس طی روز دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که در صبحگاه امروز (۲۱ فروردین ماه) با آغاز تردد خودروها در نخستین روز هفته همراه با حاکمیت جو آرام غلظت ذرات معلق افزایش ‌پیدا می‌کند و در مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدم وزش باد مؤثر طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد و به‌تدریج تا اواخر وقت بر تندی باد افزوده خواهد شد بنابراین پیش‌بینی می‌شود از غلظت آلاینده‌ها کاسته شود و در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌ قبول قرار بگیرد.

صبح فردا (۲۲ فروردین ماه) نیز افزایش ترافیک صبحگاهی و عدم وزش باد مؤثر باعث می‌شود در مناطق پرتردد غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزایش یابد و کیفیت هوا در این مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

وزش باد نسبتا شدید همراه با احتمال وقوع رگبار طی روز از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد و بهبود کیفیت هوا را به‌ دنبال خواهد داشت. این وضعیت تا اواخر وقت فردا (۲۲ فروردین ماه)  ادامه دارد و با وجود افزایش ترافیک شامگاهی برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۹۲ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۹۱ است و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول قرار دارد.

انتهای ‌پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كيفيت هوا ذرات معلق هوای قابل قبول هوای ناسالم برای گروه های حساس کیفیت هوا فروردین ماه آلاینده ها کیفیت هوای ذرات معلق قبول قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۴۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنفس هوای قابل قبول در تهران

شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۷ قرار گرفته است و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش مهر، همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۸۴ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۱ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۲۹ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

دیگر خبرها

  • تنفس هوای قابل قبول در تهران
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول
  • کیفیت هوای تهران در شرایط «قابل قبول»
  • هوای تهران همچنان مطلوب است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید
  • حال هوای تهران خوب است
  • تنفس هوای مطلوب در تهران بارانی
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد
  • کیفیت هوای تهران امروز در چه وضعی است؟
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است