Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@20:09:06 GMT

صیاد شیرازی سرباز ملت و ولایت‌ بود

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۴۵۸۴

صیاد شیرازی سرباز ملت و ولایت‌ بود

به  گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در پیامی به مناسبت سالروز شهادت سپهبد «علی صیاد شیرازی» آن شهید والامقام را نمونه بارز وطن‌دوستی، ولایت‌پذیری و سربازی بی‌چون و چرای ملت بزرگ ایران اسلامی توصیف کرد و او را نماد وحدت و هماهنگی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس و پس از آن دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

‏من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدّلوا تبدیلا

۲۱ فروردین سالروز شهادت اسوه اخلاص و تقوا امیر سرافراز ارتش اسلام سپهبد شهید علی صیاد شیرازی است؛ نام جاودانه و پرافتخار که از آغازین روز‌های شروع سال‌های دفاع مقدس نامش به دلاوری و ازخودگذشتگی بر سر زبان‌ها به نیکی پرآوازه شد.

صیاد شیرازی نمونه بارز شرف، غیرت، وطن‌دوستی، ولایت‌پذیری و سربازی بی‌چون و چرای ملت بزرگ ایران اسلامی بود که در راه دفاع از قرآن، اسلام و ایران عزیز جان خویش را در طبق اخلاص نهاد و هرگز از پا ننشست تا آنجا که جام شیرین شهادت را که همواره در طلب آن کوشید با شوق الهی سر کشید.

حماسه‌آفرینی و نقش بی‌بدیل و بارز شهید صیاد شیرازی در طراحی و فرماندهی عملیات‌های بزرگ دفاع مقدس و خلق پیروزی‌های بزرگ در سرنوشت‌ساز‌ترین روزگاران این ملت، از وی شخصیتی کم‌نظیر و بی بدیل ساخت.

شهید صیاد شیرازی را باید نماد وحدت و هماهنگی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس و پس از آن در دوران اقتدار بلامنازع ایران اسلامی دانست تا آنجا که به‌عنوان ید واحد ایران اسلامی را حراست و حفاظت نمایند.

سپهبد صیاد شیرازی در شرایطی به عنوان فرماندهی نام آور و مالک اشتر در تاریخ پرشکوه ایران اسلامی می‌درخشد که وی دانش‌آموخته مکتب خمینی کبیر (ره) و مقام معظم فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز بود که توانست با الهام از معارف اسلام و قرآن با بصیرت عمیق و اعتقادی راسخ به مبانی اسلام، ارتش جمهوری اسلامی ایران را در دوران دفاع مقدس و پس از آن به قله‌های شکوه و عزت، فداکاری، استکبار ستیزی و ولایت مداری رهنمون سازد.

یکبار دیگر با محکوم ساختن اقدامات ددمنشانه استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای جنایتکار و رژیم اشغالگر صهیونیستی در ترور ناجوانمردانه بزرگ مردان عرصه دفاع و علم و دانش ایران اسلامی، با گرامیداشت یاد و نام امیر سرافراز ارتش اسلام و سه وزیر دفاع شهید و هزار شهید صنعت دفاعی و شهیدان سرافراز انقلاب اسلامی به‌ویژه شهدای مدافعان حرم و شهدای عزیز ترور به‌خصوص، سردار پر افتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی و دانشمند دفاعی و هسته‌ای دکتر محسن فخری‌زاده که این روز‌ها ایران اسلامی داغدار ترور ناجوانمردانه این شخصیت‌های برجسته انقلاب اسلامی به دست استکبار جهانی است، اعلام می‌داریم که آحاد متخصصان متعهد صنعت دفاعی کشور با تمسک به آموزه‌های حیات بخش قرآن کریم برای اعتلای پرچم مقدس ایران اسلامی از هیچ تلاش و جهادی فروگذار نخواهند نمود و در سایه منویات و فرامین مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا (مدظله‌العالی) آماده دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های راستین اسلام و انقلاب و حمایت و پشتیبانی همه‌جانبه از نیرو‌های مسلح مقتدر جمهوری اسلامی ایران بوده تا ان‌شاءالله جبهه کفر و الحاد با شکست و اضمحلال روبرو گردد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح

سرتیپ ستاد امیر حاتمی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت دفاع صیاد شیرازی امیر حاتمی جمهوری اسلامی ایران ایران اسلامی صیاد شیرازی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۴۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور در مراسم استقبال از کارکنان وظیفه جدید الورود به این منطقه پدافندی، با بیان اینکه توانمندی، همدلی و یکرنگی موجود بین نیرو‌های مسلح، تأمین کننده اقتدار و امنیت کشور است، گفت: امروز پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بروز‌ترین و مجهز‌ترین سامانه‌ها را در اختیار دارد و این واقعیتی انکارناپذیر است که نیرو‌های مسلح ما از قدرت برتر پدافند هوایی در منطقه برخوردار هستند و دشمنان نیز این را به خوبی می‌دانند.   امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا معصومی افزود: به واسطه همت بلند و اعتماد به توانمندی جوانان و دانشمندان داخلی از محدوده شعار خارج و وارد عرصه عمل و به یک قدرت در منطقه تبدیل شده ایم.   وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام با نثار جان خود در هشت سال دفاع مقدس از شرف، عزت و تمامیت ارضی نظام جمهوری اسلامی دفاع کردند، تصریح کرد: اگر امروز دانشمندان ما در علوم مختلف و سلاح‌های نظامی سرآمد جهانیان هستند به برکت خون شهدا و ایثارگری رزمندگان دفاع مقدس است.   امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا معصومی با بیان اینکه سربازان نماد ایستادگی و استقامت کشور هستند، تاکید کرد: سربازان چشمان بیدار جامعه بوده و جزو نیرو‌های بی‌ادعا در نیرو‌های مسلح هستند.   فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور در پایان دوران مقدس سربازی را شاداب‌ترین زمان زندگی سربازان دانست و خاطر نشان کرد: سربازان در ایثار، فداکاری، اسوه و نمونه بودن دارای کارکرد مثبت اجتماعی هستند.

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران وارد قزاقستان شد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل | هشدار مهم فرمانده کل ارتش
  • پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است
  • پایان فراق پدر کوچکترین سرباز ولایت از خطه علویان
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود