Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-29@09:22:48 GMT

مانع زدایی از روند توسعه منطقه نمونه گردشگری کهک

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۴۶۰۵

مانع زدایی از روند توسعه منطقه نمونه گردشگری کهک

به‌گزارش خبرگزاری فارس از قم، علیرضا ارجمندی در جلسه‌ای که با حضور هیئت مدیره شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان قم به عنوان سرمایه‌گذاران منطقه نمونه گردشگری کهک برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی، فرصت مناسبی است تا موانع را از سر راه صنعت گردشگری قم برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نقش مناطق نمونه گردشگری در رونق و توسعه این صنعت گفت: بخش کهک به علت آب و هوای ییلاقی برای احداث منطقه نمونه گردشگری پتانسیل بالایی دارد اما ساخت این پروژه ۲۰هکتاری از سال ۹۷ ساخت با موانع جدی مواجه شده است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم ادامه داد: جمکران، نایه، دیرگچین، دستجرد، طرلاب، سایت کریمه، دره قاهان، پلنگ دره، روستای کرمجگان، بخش کهک، حوض سلطان و طایقان 12 منطقه نمونه گردشگری استان قم هستند که فقط دشت بهشت در بخش نایه خلجستان و دهکده صبا در دستجرد ساخته شده است.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: گردشگری میراث فرهنگی قم توسعه منطقه نمونه گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۴۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی چگونه صنعت پست را متحول می‌کند؟

محمد احمدی معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره کاربرد و  استفاده از هوش مصنوعی در  صنعت پست اظهار کرد: این سوال نیاز به یک بررسی و پاسخ مفصل دارد، اما در حال حاضر در دنیا یک سری اداره‌های پست پیشرو وجود دارند که خودشان مراکز نوآوری‌ حرفه‌ای دارند. این مراکز نه تنها در صنعت پست بلکه در ماهیت کل صنایع حرفی برای گفتن دارند و برنامه‌های خاص خود را دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: مثلاً مرکز نوآوری «دی اچ ال» به عنوان پست کشور آلمان و برخی کشور‌های توسعه یافته دیگر  در لایه‌های مختلف خدمات پستی با تکنولوژی جدید و تحول آفرین پستی در فرایند‌های اجرایی ارائه می‌کنند.

احمدی افزود: استفاده پهپاد، سیستم سورتینگ در تفکیک بسته‌ها که در حال حاضر در ایران هم وجود دارد، جزو فناوری‌های پیشرفته بر پایه هوش مصنوعی است.

معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست در ادامه با اشاره به اینکه برخی از این خدمات تخصصی‌تر هستند، گفت: در کشورهای توسعه یافته ابزار‌های پوشیدنی شامل دستکش‌های بارکد خوان کارکنان پستی و یا تجهیزات لباس وجود دارد که بارکدخوان و نشانی دارد و از فناوری هوش مصنوعی (AI) استفاده می‌شود.

وی افزود: اما موضوع کاربردی سازی هوش مصنوعی هنوز در نگاه کلی به صورت اجرایی و عملیاتی در لایه‌های مختلف به الگویی نهادینه تبدیل نشده است و بخش عمده‌ای از کشور‌ها فعالیت سنتی دارند. چون هنوز بخش مهمی از مرسولات فیزیکی است و کار‌ها باید به صورت فیزیکی و توسط شخص انجام شود.

احمدی گفت: اما برخی کشور‌ها در لبه تکنولوژی حرکت می‌کنند و فعالیت‌های تحقیق و توسعه ای انجام می‌دهند و بعضاً این تحقیق و پژوهش در فعالیت‌های اجرایی‌شان نهادینه شده است. مثلاً ربات‌های تجزیه‌گر که در کشور ما، ایالات متحده، چین و یکی دو کشور دیگر وارد شدند و به محصول فیزیکی تبدیل کردند و کار اجرایی می‌کند.

معاون فنی شرکت ملی پست بیان کرد: به همت متخصصان این حوزه جزو اولین کشور‌هایی هستیم که این کار را انجام می‌دهیم. هرچند که رباتیک کردن همه فعالیت‌های پستی امکان پذیر نیست؛ اما ما در لبه تکنولوژی حرکت و محصول تولید می‌کنیم.

وی گفت: همچنین در لایه اطلاعات یا بی آی توسعه یافته هستیم و کشور‌های دنیا مبتنی بر دیتا اطلاعات سرویس می‌فروشند.

احمدی ادامه داد: هرچند کشور‌های توسعه یافته در این زمینه خیلی پیشرو هستند و براساس اطلاعات خدمات اجرایی و عملیاتی، مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه می‌دهند؛ اما به هرحال با توجه به نوظهور بودن این فناوری استفاده از تکنولوژی در لایه‌های متعددی در حال تست تحقیق و توسعه و اجراست و ما هم در این زمینه حرکت می‌کنیم. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۶ روند فناوری که آینده صنعت خودروسازی را شکل می‌دهند
  • هوش مصنوعی چگونه صنعت پست را متحول می‌کند؟
  • استقبال گردشگران نوروزی از روستای نمونه گردشگری در نیر
  • شرکت ۱۲۹ نفر از فرهنگیان آستارا در طرح شناسایی معلمان نمونه
  • توسعه فرودگاه بین‌المللی گرگان مطابق استانداردهای تعریف شده است
  • بیش از ۵۱۶ هزار متر حفاری اکتشافی در کشور
  • اندروید ۱۵ نصب اپلیکیشن‌های قدیمی را غیرممکن می‌کند
  • تسریع روند توسعه کشور با سپردن امور مختلف به مردم 
  • چه موانع و مشکلاتی بر سر راه ثبت جهانی پالنگان کردستان وجود دارد؟
  • موانع سر راه ثبت جهانی پالنگان هرچه سریع‌تر رفع شود