Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@05:32:08 GMT

تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۵ کشته برجا گذاشت

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۴۶۵۴

تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۵ کشته برجا گذاشت

سرهنگ مصطفی کول زاده روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این تعداد فوتی و مجروح نتیجه ۱۲ فقره تصادف در جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان بوده است.
وی سرعت زیاد، انحراف و تجاوز به چپ و سبقت را از دلایل عمده بروز حوادث رانندگی این مدت در جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان ذکر کرد.
فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: خودداری از عجله در سفر و داشتن استراحت کافی حدود ۱۵ دقیقه پس از هر ۲ ساعت رانندگی برای جلوگیری از خستگی و خواب آلودگی راننده وسیله نقلیه ضروری است تا بازگشت مسافران به شهر و دیار خود ایمن و سلامت انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: افراد توجه داشته باشند رعایت فاصله طولی و رانندگی با سرعت مطمئنه می‌تواند از بروز بسیاری سوانح و تلفات جاده‌ای در این ایام جلوگیری کند.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی راه‌های ارتباطی دارای ۲ قرارگاه پلیس راه و ۲ اداره کل راه و شهرسازی در شمال به مرکزیت زاهدان و جنوب به مرکزیت ایرانشهر است که شهرستان‌های شمالی و مرکزی شامل زابل، هیرمند، زهک، نیمروز، هامون، زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب سوران و مهرستان زیر پوشش قرارگاه شمال و شهرستان‌های جنوبی ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، دشتیاری، کنارک و چابهار زیرپوشش قرارگاه پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان قرار دارند.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان حوادث رانندگی تصادفات جاده ای پلیس راهنمایی و رانندگی ایران ایرانشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان حوادث رانندگی تصادفات جاده ای سیستان و بلوچستان حوادث رانندگی تصادفات جاده ای پلیس راهنمایی و رانندگی ایران ایرانشهر اخبار کنکور جنوب سیستان و بلوچستان پلیس راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۴۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودرو با بیش از ۵۰ میلیون تومان خلافی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، رئیس پلیس راه استان گفت: ماموران پلیس راه یاسوج-اصفهان حین گشت زنی هدفمند، یک دستگاه خودرو پژو پارس را به علت تخلفات رانندگی (اقدام به انجام حرکات مخاطره آمیز و برهم زدن نظم جاده) و دارا بودن خلافی بالا توقیف و به پارکینگ انتقال دادند.  
سرهنگ حسن دانایار افزود: پس از استعلام از سیستم تخلفات راهور، مشخص شد این خودرو شکایت قضایی و بیش از ۵۰ میلیون تومان تخلف رانندگی پرداخت نشده دارد که بلافاصله برابر ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، توقیف و برای سیر مراحل قانونی روانه پارکینگ شد.  
وی به رانندگان دارای خلافی بالا توصیه کرد هرچه سریعتر نسبت به پرداخت مبلغ خلافی خودروی خود اقدام کنند و تاکید کرد: طرح ویژه برخورد با رانندگان متخلف به صورت محسوس و نامحسوس در دستور کار پلیس راه استان قرار دارد.
سرهنگ دانایار معضل خودرو‌های شوتی کماکان یکی از دغدغه‌های اصلی پلیس راه استان بوده چرا که درصد بالایی از تصادفات و تخلفات جاده‌های استان مربوط به این نوع خودرو‌ها بوده و همچنین این خودرو‌ها با دستکاری پلاک و مخدوش نمودن آن مشکلاتی را نیز برای سایر شهروندان به وجود می‌آورند.

دیگر خبرها

  • خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌های کشور
  • ۲۱ راه ارتباطی در جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • حادثه رانندگی در جاده تبریز - صوفیان یک کشته و ۵ مصدوم بر جای گذاشت
  • توقیف خودرو با بیش از ۵۰ میلیون تومان خلافی
  • نداشتن رانندگی قابل پیش‌بینی، زمینه‌ساز تصادفات است
  • امداد رسانی پلیس سیستان و بلوچستان به سیل زدگان جنوب استان
  • حضور مدیرکل راهداری جنوب استان در محور مسدود نیکشهر به چابهار / امدادرسانی فوری به مسافران گرفتار در سیل
  • حضور مدیرکل راهداری جنوب استان در محور مسدود نیکشهر به چابهار
  • سوانح جاده‌ای خراسان رضوی یک کشته و ۱۲ مصدوم برجا گذاشت
  • هشدار پلیس راهور؛ از سفر غیرضروری به استان های جنوب شرقی پرهیز کنید