Web Analytics Made Easy - Statcounter

سهیلی گفت: بهره گیری از طلاب در سازماندهی کانون های مساجد از نقاط قوت این مجموعه است که دلگرمی فراوانی برای نوجوانان و جوانان مناطق محروم به همراه دارد. 

خبرگزاری شبستان- سرویس فرهنگی- مریم داوری: «مهرشاد سهیلی»، متولد  1383اردیبهشت در موسیان استان ایلام است که مشغول کارهای دینی و فرهنگی در مناطق محروم و مرزی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که از قاریان برجسته کشور است با تاسیس  موسسه فرهنگی و جهادی حضرت مهدی (عج) فعالیت های فرهنگی و دینی بسیاری را پیش می برد. سهیلی که نوجوان ترین فعال فرهنگی است با تعدادی از مراجع عظام تقلید دیدار و گفتگو داشته است. از وی دعوت به عمل آوردیم که با حضور در خبرگزاری شبستان از فعالیت ها و اقدامات خود بگوید. قسمت نخست گفتگو بدین شرح است:

 

انگیزه شما برای انجام فعالیت های دینی و فرهنگی چگونه ایجاد شد؟

از کودکی حس خاصی در عرصه کار فرهنگی و کمک به نیازمندان داشتم و این کار را از شهر خودم موسیان که شهدای زیادی تقدیم کرده است، آغاز کردم. موسیان 18 روز در مقابل رِژیم بعثی عراق مقاومت کرد و یکی از مناطق محروم و دورافتاده است که فاصله اش با عراق یک کیلومتر است. در حالی که برخی از مردم به راحتی به امکانات رفاهی دسترسی دارند، مردم شهرم از بسیاری از امکانات محروم هستند، به همین دلیل بر خود واجب دانستم که کار فرهنگی و جهادی انجام دهم.

 

آغاز فعالیت های مذهبی و فرهنگی شما از کجا و در چه زمانی بود؟

آغازگر کار من، فعالیت های مذهبی از مسجد صاحب الزمان (عج) شهر موسیان بود. در آن زمان یازده سال داشتم. به سازمان تبلیغات اسلامی رفتم و گفتم شهر ما نیاز به روحانی و مبلغ دارد. خیلی از طلبه ها در ماه مبارک رمضان به شهر ما آمدند و ما از ظرفیت آنها استفاده کردیم. علاقه به لباس روحانیت داشتم، به حوزه رفتم و حدود پنج ماهی در شهرستان دهلران به تحصیلات حوزوی مشغول شدم. با توجه به فشردگی کارهای فرهنگی هنری، حوزه را کنار گذاشتم و تحصیلات دبیرستانی را ادامه دادم و کار را در شهر موسیان با یک هیئت تعزیه خوانی شروع کردم. در مدرسه شرافت از ظرفیت کانون مساجد استفاده می کردیم. ما حتی به قرآن دسترسی نداشتیم و برای تهیه قرآن و لوازم فرهنگی تلاش بسیاری می کردیم.

 

کانون های فرهنگی هنری مساجد چقدر به شما کمک کردند؟

یکی از نقاط قوت کانون های مساجد این است که طلبه ها آنها را سازماندهی می کنند و این یک نقطه قوت برای نوجوانان و جوانان است. طلبه ها دغدغه فرهنگی دارند، به همین دلیل به نوجوانان و جوانان کمک بسیاری می کنند. آنها حتی اگر به ما اعتباری نمی دادند خودشان پای کار می آمدند و به ما کمک می کردند و این برای نوجوانان و جوانان در مناطق محروم و نیازمند خیلی موثر و دلگرم کننده بود.

 

چه شد که موسسه فرهنگی و جهادی حضرت مهدی(عج) را تاسیس کردید؟

هزمان با دهه کرامت مراسمی در مسجد صاحب الزمان (عج) موسیان داشتیم. معاون سیاسی فرماندار شرکت کرده بود و تعجب کرد که چطور بچه ها با کمترین امکانات این مراسم را برگزار کردند. به ما گفتند که بهتر است برنامه های خود را رسمی تر در چهارچوب قوانین برگزار کنید. ما هم استقبال کردیم. دستور از معاون سیاسی فرماندار گرفتیم و با کمک دوستان موسسه فرهنگی و جهادی حضرت مهدی(عج) را در شهرستان دهلران به منظور انجام فعالیت های دینی و فرهنگی تاسیس کردیم. اقلام فرهنگی از آستان قدس رضوی و آستان مقدس حضرت معصومه (س) به دست ما رسید. ما حتی پرچم حرم حضرت امام رضا (ع) و پرچم حرم حضرت معصومه (س) را به موسیان آوردیم و مردم بسیار خوشحال شدند. مردم از اینکه موسسه ای تشکیل شده که نوجوانان آنرا اداره می کنند بسیار خرسند بودند و ما با خوشحالی مردم قدرت بیشتری برای ادامه کار گرفتیم.

 

با توجه به سن کمی که داشتید آیا خانواده شما مخالفتی برای انجام کارهای فرهنگی نداشتند؟

خانواده ام در ابتدا مخالفت می کردند. مادرم به شدت بر بحث تحصیلاتم تاکید داشت و نگران بود که از درس دور شوم. به یاد دارم از مدرسه که می آمدم سریع به دنبال برنامه های فرهنگی و مذهبی می رفتم، حتی در کلاس عذر می آوردم که زودتر مدرسه را ترک کنم و به سر تمرین کلاس قرآن و تعزیه خوانی بروم . فرهنگی و جهادی حضرت مهدی(عج) خانواده ام نگران درس و مشق من بودند و پیگیر می شدند که از درس غافل نشوم.

 

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: مهرشاد سهیلی مریم داوری فعالیت فرهنگی و مذهبی موسیان محرومیت زدایی فرهنگی و جهادی حضرت مهدی نوجوانان و جوانان مناطق محروم فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۴۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع یک هزار بسته گوشت قربانی در بین خانواده‌های نیازمند قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید رئوف تقوی سرپرست ستاد استان در خصوص توزیع گوشت در بین نیازمندان بیان کرد: طرح ملی توزیع «گوشت قربانی مشارکتی» توسط مؤسسه فرهنگی حضرت خدیجه (س) قم و خیرین برنامه تلویزیونی «سمت خدا» و با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اجرایی شد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان قزوین ادامه داد: بر این اساس با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، خانواده‌های نیازمند شناسایی و یک هزار بسته گوشت قربانی در بین این خانواده‌های عزتمند در مناطق محروم توزیع شد.

وی خاطر نشان کرد: دستگیری از محرومان و نیازمندان در روایات مختلف در دین اسلام مورد تأکید است که امیدواریم این اقدام که گامی هرچند کوچک در کمک به معیشت محرومان است، مورد رضایت پروردگار متعال قرار گیرد.

کد خبر 6086081

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰۶ هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد
  • مشارکت فعال کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • توزیع یک هزار بسته گوشت قربانی در بین خانواده‌های نیازمند قزوین
  • حضور کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد در استان اردبیل
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان