Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهین منافی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بیشترین دانش آموزان ترک تحصیل کرده مربوط به ناحیه ۲ ارومیه با ۲۱۰ دانش آموز ابتدایی است، افزود: همچنین ۶ هزار و ۴۲۵ دانش آموز نیز در مقطع اول متوسطه در استان ترک تحصیل کرده اند.

وی با بیان اینکه در مقطع دوم متوسطه نیز ۱۰ هزار و ۷۱۹ دانش آموز در سال تحصیلی جاری از ادامه تحصیل بازمانده اند، اظهار کرد: در دوره اول متوسطه بیشترین تعداد بازمانده از تحصیل در شهرستان خوی با ۱۰۱۰ نفر و در دوره دوم متوسطه بیشترین تعداد بازمانده از تحصیل در ناحیه یک ارومیه با ۱۶۳۷ نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر آموزش و پرورش آذربایجان غربی مهمترین علل ترک تحصیل دانش آموزان استان را شیوع بیماری کرونا، مسائل فرهنگی، اقتصادی، فقر، باور غلط والدین برای ازدواج زودهنگام دختران و دور بودن مدرسه از خانه عنوان کرد.

وی در خصوص جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل عنوان کرد: در سال تحصیلی جاری ۴۶۵ نفر در دوره ابتدایی، ۵۲۴ نفر در دوره اول متوسطه و سه هزار و ۳۸۲ نفر در دوره دوم متوسطه جذب شده است.

منافی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری ۶۲۵ هزار و ۵۵۰ دانش آموز در ۵۰۸۹ مدرسه استان آذربایجان غربی مشغول تحصیل هستند، افزود: ۱۸۰ هزار نفر از دانش آموزان استان در ۳۱۳۴ مدرسه روستایی و ۴۴۵ هزار نفر نیز در ۱۹۵۵ مدرسه شهری مشغول تحصیل هستند.

وی ادامه داد: ۳۶۳ هزار نفر از دانش آموزان استان در مقطع ابتدایی مشغول تحصیل هستند که از این تعداد ۲۹۶ هزار نفر (۸۳ درصد) از طریق شبکه شاد، ۲۱ هزار و ۸۵۷ نفر به صورت حضوری در مناطق عشایری و روستایی و ۵۸ هزار نفر از طریق بسته‌های آموزشی تحت پوشش قرار گرفته اند.

منافی اضافه کرد: همچنین ۲۶۱ هزار نفر از دانش آموزان استان در مقطع متوسطه مشغول تحصیل هستند که از این تعداد بیش از ۲۱۹ هزار نفر (۸۴.۸۲ درصد) از طریق شبکه شاد و مابقی از طرق شبکه‌های تلویزیونی و بسته‌های آموزشی تحت پوشش قرار گرفته اند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه در استان ۱۰۸ هزار نفر به برنامه آموزشی شاد دسترسی ندارند، گفت: از این تعداد، ۳۳ هزار و ۴۰۰ نفر دانش آموزان مناطق محروم و عشایری هستند و از شیوه‌های دیگر آموزش همچون مدرسه تلویزیونی و بسته‌های آموزشی که توسط گروه‌های آموزشی استان تهیه شده است، استفاده می‌کنند.

وی از توزیع ۲۷۸ هزار و ۹۵۰ بسته آموزشی در بین دانش آموزان استان خبر داد و گفت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته بیش از ۳۱۷ هزار نفر از دانش آموزان استان از طریق شبکه‌های تلویزیونی و تماس تلفنی آموزش‌های لازم را دریافت کرده اند.

کد خبر 5185411

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش آذربایجان غربی بازمانده از تحصیل مدرسه ابتدایی ویروس کرونا شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا گرگان ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت های کرونایی انتخابات 1400 اردبیل ماه مبارك رمضان هفته هنر انقلاب اسلامی اراک هزار نفر از دانش آموزان استان مشغول تحصیل هستند آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۴۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت بازماندگان از تحصیل توسط متولیان مراقبت از آسیب‌های اجتماعی

بهدانی مدیر آموزش‌وپرورش بیرجند گفت: موضوع بازماندگان از تحصیل توسط متولیان مراقبت از آسیب‌های اجتماعی مدیریت شود تا با جدیت بیشتر و در طول سال تحصیلی و مستمر و کارشناسی شده پیگیری شود، چون هدف این طرح فقط ثبت نام در آموزشگاه است و کاری به آسیب‌ها عدم توانایی ادامه تحصیل دانش‌آموز ندارد و این گروه از دانش آموزان حتی بعد از ثبت نام در روند ادامه تحصیل مجدد ترک تحصیل می‌کنند.

 وی در خصوص اینکه آیا زنگ خطر ترک تحصیل به صدا در آمده است، افزود: آنچه که آمار نشان می‌دهد صدق بر ترک تحصیل نیست، چرا که در مدتی که پیگیری صورت گرفته نتایج حاصله نشان می‌دهد، بخش زیادی از آمار‌ها مربوط به معلولین، فوت شدگان، انتقال به شهر دیگر جهت ادامه تحصیل، تاخیر یکساله در ثبت‌نام پایه اول به خاطر ضعف جسمانی و حتی بخشی از این آمار در حال تحصیل است.

بهدانی بیان کرد: بخشی دیگر از آمار ترک تحصیل مربوط به انباشته شدن آمار سال‌های قبل از همین گروه‌ها بوده که از این لیست‌ها خارج نشده‌اند و در سالیان متوالی تکرار شده است.

مدیر آموزش‌وپرورش بیرجند بیان کرد: برای موفقیت طرح موضوع بازماندگان با توجه به فعالیت‌های میدانی زیاد بودجه و اعتبار لازم برای این طرح در نظر گرفته شود و لذا شرکای برون سازمانی این طرح مثل کمیته امداد امام، بهزیستی، دادگستری و.. که می‌توانند در موفقیت این طرح اثرگذار باشند پای کار بیایند.

موسوی‌نژاد، مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز چندی پیش گفته بود: در ابتدای مهر، ۱۹۵ هزار دانش‌آموز در بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ مدرسه خراسان جنوبی در تمام مقاطع سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید تعداد دانش آموزان کلاس اولی، نسبت به سال قبل، ۳ درصد کاهش داشته و تعداد دانش آموزان پایه هفتم ۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

موسوی نژاد یادآورشد: امسال پنج هزار و ۳۰۰ معلم که به‌صورت جذبی انتخاب شدند، شکوفه‌ها (دانش آموزان پایه اول ابتدایی) را آموزش دیدند و بیش از ۱۵ هزار دانش آموز پایه هفتم در استان ورود خود را به مقطع متوسطه جشن گرفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
  • مسابقات قرآنی دانش آموزان دلیجان
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • پیگیری جدی برای جلوگیری از بازمانده از تحصیل شدن کودکان
  • 13 هزار دانش آموز امسال به کلاس های درس بازگشتند
  • مدارس غیردولتی چگونه می‌توانند عدالت آموزشی را گسترش دهند؟
  • مدارس غیردولتی می‌توانند به عدالت آموزشی کمک کنند/ مدارس غیردولتی نباید جاده صاف کن این افراد باشند
  • مدیریت بازماندگان از تحصیل توسط متولیان مراقبت از آسیب‌های اجتماعی
  • مهارت آموزی ورزشی ۱۸ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در قم