Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-19@21:47:31 GMT

ضمیمه قاب کوچک منتشر شد (+عکس)

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۵۲۶۷

ضمیمه قاب کوچک منتشر شد (+عکس)

به گزارش جام جم آنلاین، در قاب کوچک این هفته می خوانیم:

 محک محاکات/ بررسی جزئی برنامه جدید و پرمخاطب شبکه ۲

 غصه‌های پر قصه / منصور ضابطیان از تجربه حضور در محاکات می‌گوید

  همـه با یک نام و نشان! /  وقتی قصه‌های آدم‌های معمولی، پا به تلویزیون گذاشت

به من می‌گویند چرا ادای ماه‌عسل را درمی‌آوری؟ / گفت‌وگو با مریم نوابی‌نژاد، سردبیر برنامه‌های ماه‌عسل، هزار داستان، محاکات و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: قاب کوچک سیما روزنامه جام جم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۵۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوچک‌ترین بمب‌افکن دنیا

به گزارش خبرآنلاین، محققان دانشگاه آلاباما با همکاری پژوهشگرانی از موسسه تحقیقاتی سنت‌پاو وسیبربن، ماده‌ای در مقیاس میکرومتری از جنس پروتئین ساختند که می‌تواند رهایش نانوذرات را در محل سلول‌های سرطانی انجام داده و با این کار تومور را از بین ببرد. این میکروماده روی مدل‌های جوندگان مبتلا به سرطان روده بزرگ آزمایش شده و نتایج آن امیدوارکننده بوده است.

این تیم به سرپرستی آنتونیو ویلاورد از انستیتوی بیوتکنولوژی و زیست‌پزشکی گروه ژنتیک و میکروبیولوژی در دانشگاه آلاباما در بیرمنگام، با کمک خودآرایی، پروتئین‌ها را تبدیل به ساختارهای میکرومقیاس کردند که توانایی حمل پپتیدها را به صورت طولانی مدت دارند. این فناوری که به صورت پتنتی به ثبت رسیده است، برای تولید گرانول‌های زیستی به کار گرفته می‌شود. این گرانول‌ها، عملکردی شبیه به سیستم غدد درون‌ریز انسان دادند. از نظر آرایش مولکولی، این ساختار از برهمکنش یونی فلز روی (Zn) با یک دامنه غنی از هیستیدین تشکیل شده است. هیستیدین یک اسید آمینه مهم در بدن انسان است.

بر اساس گزارش ایسنا، این میکروماده‌ جدیدی که دانشمندان ایجاد کرده‌اند از زنجیره‌های پلی پپتیدی تشکیل شده است، زنجیره‌هایی که به عنوان نانوذرات زیست‌فعال و کاربردی در دسترسی هستند و می‌توانند محتویات خود را برای از بین بردن سلول‌های سرطانی رهاسازی کنند.

این گروه تحقیقاتی برای بررسی عملکرد این ساختار مولکولی آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و دینامیک ترشح آن را، هم در شرایط آزمایشگاهی و هم در داخل بدن مطالعه کردند. در یک مدل حیوانی مبتلا به سرطان کولورکتال CXCR4+، این سامانه در تجویز زیرپوستی، تجمع پروتئینی بالایی را در بافت تومور نشان داد.

آنتونیو ویلاوره، استاد گروه ژنتیک و میکروبیولوژی دانشگاه آلاباما می‌گوید: « این نکته حائز اهمیت است که این تجمع نسبت به زمانی که پروتئین در خون تزریق می‌شود، کارآمدتر است. این فناوری یک روش جدید برای اطمینان از سطح بالای دارو در محل مورد نظر و اثربخشی بالینی بهتر است، بنابراین از تجویز مکرر داخل وریدی جلوگیری می‌کند و با این کار عوارض جانبی دارو به حداقل می‌رسد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896924

دیگر خبرها

  • آیفون ۱۷ پلاس نمایشگری کوچک‌تر از پلاس‌های فعلی دارد
  • خاص‌ترین خوش و بش هفته در دربی کوچک (عکس)
  • کنایه آشنا به اسرائیلی‌ها: موشک یا موش کوچک؟!
  • کوچک‌ترین بمب‌افکن دنیا به جنگ سرطان می‌رود!
  • کنایه سنگین حسام الدین آشنا به اسرائیلی ها: موشک یا موش کوچک؟!
  • کوچک‌ترین بمب‌افکن دنیا
  • عکس باورنکردنی از اسکوربرد دربی کوچک تهران
  • ترکیب تیم مسعود شجاعی برای دربی کوچک
  • چگونه بینی گوشتی را در خانه کوچک کنیم!؟ |‌ شوخی‌های مهران مدیری با بهنام تشکر و نعیمه نظام‌دوست
  • ببینید | نماهنگ «فصل همدلی» منتشر شد