Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@22:14:14 GMT

شاخص کل بورس ریزش ۶۶۶۳ واحدی داشت

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۵۳۷۲

شاخص کل بورس ریزش ۶۶۶۳ واحدی داشت

اولین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش ۶۶۶۳ واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و ۲۴۳ هزار واحدی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (شنبه 21 فروردین) اولین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 6663 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 243 هزار واحدی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فولاد، شستا، فملی، فارس، تاپیکو، فخور و کچاد به ترتیب با 1307، 781، 750، 502، 346، 337 و 263 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای امين - تامين سرمايه امين، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، اپال - فرآوري معدني اپال كاني پارس، بوعلي - پتروشيمي بوعلي سينا، غپاك - لبنيات‌ پاك، سيتا - سرمايه گذاري سيمان تامين و آبادا - توليد نيروي برق آبادان در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، امروز (شنبه 21 فروردین) شاخص کل فرابورس با ریزش 61 واحدی در ارتفاع 17 هزار و 863 واحدی قرار گرفت. صبح امروز نمادهای بپيوند - برق و انرژي پيوندگستر پارس، وهور - مديريت انرژي اميد تابان هور، بگيلان - توسعه مسير برق گيلان، بكهنوج - توليد برق ماهتاب كهنوج، آريا - پليمر آريا ساسول، صبا - سرمايه گذاري صبا تامين و پيزد - مجتمع صنايع لاستيك يزد در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند.

 

 

این در حالی است که (چهارشنبه 18 فروردین) شاخص کل بورس و اوراق بهادار در آغاز معاملات با ریزش 3105 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 257 هزار واحد قرار گرفت و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۰ هزار و ۸۸۹ واحدی معادل ۰.۸۶ درصد به یک میلیون و ۲۴۹ هزار و ۸۹۶ واحد رسید.

 

براساس جدول معاملاتی چهارشنبه 18 فروردین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۸۳۵ واحدی معادل ۰.۸۶ درصد به رقم ۳۲۵ هزار و ۴۳۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۲۵۶ واحدی معادل ۰.۲۹ درصد، عدد ۴۳۷ هزار و ۱۱۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۸۱۸ واحدی به رقم ۲۸۴ هزار و ۷۸۲ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۳۴۵۸ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۶۴ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۸۳۰۸ واحد کاهش به رقم ۹۱۵ هزار و ۹۸۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۰۸۴۸ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۵۲۳ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول معاملاتی چهارشنبه 18 فروردین نمادهای فولاد، فملی، شستاف شپنا، خودرو، شتران، وبملت به ترتیب با 627، 550، 532، 475، 301، 281، 155 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح چهارشنبه 18 فروردین نمادهای بركت - گروه دارويي بركت، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، خودرو - ايران‌ خودرو، خزاميا – زامياد، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌، شپنا - پالايش نفت اصفهان و شتران - پالايش نفت تهران در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش در پایان معاملات چهارشنبه 18 فروردین نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، شستا، فارس، کدما، شپنا و تاپیکو با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی وپاسار، امین، سدشت و فایرا، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. همچنین بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد دامین(داروسازی‌ امین) با ۵.۹۶ درصد رشد و پس از آن، نمادهای امین، فلوله، سدشت، شپارس و فایرا بود. همچنین نماد معاملاتی کدما(معدنی‌ دماوند) با ۳۶.۶۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ختور، پرداخت، سیستم، شپنا، پترول و وصنعت قرار گرفتند و معامله‌گران بورس یک میلیارد و ۸۸۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۴۳ هزار و ۱۴۷ نوبت معامله و به ارزش ۲۱ هزار و ۹۷۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرابورس معاملات بورس بورس چهارشنبه 18 فروردین سرمایه گذاری شاخص کل بورس یک میلیون هزار واحد واحد رسید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۵۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۴۴۶ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه با کاهش ۴۴۶  واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۱۶ هزار واحدی ایستاد.

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش بیش از هزار واحدی در ارتفاع ۷۵۸ هزار و ۷۷۷ واحدی قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس تغییر جهت داد
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • افت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ شاخص هم‌وزن مثبت ماند
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی شاخص در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی بورس در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • کاهش ۴۴۶ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس، امروز به کدام سمت حرکت می کند؛ ریزش یا ادامه صعود