Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان خبرگزاری کیودو در مطلبی نوشت ایران با هشدار به دیگر طرف‌ها درباره باقی ماندن زمان کمی برای رفع خلاءها، طرح پایان بازی را برای احیای توافق هسته ای پیشنهاد کرده است.

به گفته یک مقام ارشد ایرانی، بر اساس طرح پایان بازی ایران، آمریکا باید تمامی تحریم های اعمال شده در دوره ترامپ  علیه  تهران را لغو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام ارشد که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد: اقدامات لازم از سوی آمریکا برای لغو تحریم ها در حال بحث است. پس از دور دوم جلسات کمیسیون مشترک که روز جمعه برگزار شد، هیئت‌های خبره برای ادامه گفتگو‌های فنی طی یک هفته به وین باز می‌گردند.

وی افزود: معاونان وزیر امور خارجه ایران و پنج کشور دیگر از جمله انگلیس، چین، فرانسه، آلمان و روسیه در ۱۶ آوریل به صورت  حضوری در پایتخت اتریش دیدار می‌کنند تا بازخورد و تصمیمات دولت‌های خود را  درباره توافق هسته ای و بازگشت ایران به برجام را به اشتراک بگذارند.

علیرغم پیچیدگی چنین مذاکراتی، تهران بر این باور است که اگر واشنگتن اراده سیاسی کافی نشان دهد، ممکن است در آینده  اعلامیه‌ای از سوی ایران مبنی بر بازگشت به توافق هسته‌ای انجام شود.

این مقام مسئول گفت: مقاومت در واشنگتن در برابر لغو تحریم‌های غیر هسته‌ای مانع اصلی حرکت در مذاکرات است.

وی تاکید کرد: زمان این فرصت کوچک در حال اتمام است و اگر آمریکا این فرصت را از دست بدهد، همه طرف‌ها باید هفت ماه دیگر منتظر بمانند تا دولت جدید ایران برای گفتگو آماده شود.

دیروز ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد: آماده‌ایم تا اقدامات لازم را برای بازگشت به برجام اتخاذ و تحریم‌های متناقض با آن را لغو کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیشتر نیز این ادعا را مطرح کرده بود و در همین حال رابرت مالی، نماینده دولت آمریکا در امور ایران، نیز در مصاحبه با شبکه «پی‌بی‌اس»، با تاکید بر اینکه ایران به پایبندی کامل به توافق برگردد، مدعی شده بود: واشنگتن آماده رفع تحریم‌های ناسازگار با برجام است.

وی تصریح کرد: آمریکا از این موضوع اطلاع دارد که برای بازگرداندن ایران به پایبندی، باید تحریم‌هایی را که با برجام ناسازگارهستند، لغو کند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیسیون جامع اقدام مشترک وزارت خارجه آمریکا وزارت خارجه ایران هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۵۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تابع قانون اقدام راهبردی در لغو تحریم‌ها هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، درباره ادعای رافائل گروسی رییس سازمان بین المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه برنامه هسته‌ای ایران ابهام دارد، گفت: گزارش‌هایی که آقای گروسی یا مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به شورای حکام یا شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌دهد، دارای دو بخش است. بخش نخست درباره برجام و بخش دیگر آن به پادمان و ان پی تی مربوط است.

وی افزود: در بخش پادمان و ان پی تی، روابط خوبی بین ایران و آژانس برقرار است. در این بخش نصب دوربین‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی و نظارت و دائم آنها در حال انجام است و دانش اطلاعاتی آنها نسبت به عملکرد ما همیشه به روز است.

رییس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: ۱۲۰ بازرس تأیید شده برای مسائل هسته‌ای کشور وجود دارد که برخی در ایران مستقر بوده و برخی در رفت و آمد هستند و بر حسب موضوع و برنامه توافقی به صورت منظم یا سرزده از تأسیسات هسته‌ای کشور بازدید می‌کنند.

وی با اشاره به بیانیه توافقی اسفندماه سال گذشته میان گروسی و سازمان انرژی اتمی، مبنی بر توجه ایران به ان پی تی و پادمان خاطر نشان کرد: ایران هر گونه فعالیت هسته‌ای که تعامل بین ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی را خدشه دار کند، نمی‌پذیرد.

وی در خصوص برجام گفت: در بخش برجام تابع قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها هستیم و فعالیت هسته‌ای ایران در قانون اقدام راهبردی در چهارچوب پادمان است.

کد خبر 6080305

دیگر خبرها

  • ادعای یک نشریه انگلیسی : بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  • بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!
  • سعید لیلاز: خطرناک‌ترین دشمن جمهوری اسلامی خودش است/ بعد از ماجرای مهسا هنوز آشتی ملی مشاهده نشده/ امریکایی‌ها می‌دانند اگر ضربه جدی به ایران بزنند دست ایران بسته نیست/ پیشنهاد من این است که ایران، آزمایش هسته‌ای خود را عمومی کند
  • هیچ رفتاری را که سبب خدشه به تعامل ما با آژانس شود نمی‌پذیریم/ مدیرکل بین برجام و پامان تفکیک قائل شود
  • تابع قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها هستیم
  • تابع قانون اقدام راهبردی در لغو تحریم‌ها هستیم
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • اسلامی: بازدید منظم آژانس از تأسیسات هسته‌ای/ نظارت ۱۲۰ بازرس
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • بازی با گزینه «تحریم نفتی»/ آمریکا در تقابل با ایران روی چه گزینه‌هایی مانور می‌دهد؟