Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن ظفری صبح  امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۳ هزار واحد مسکونی محرومان در سطح استان در حال ساخت است که عمدتا خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی متقاضی این طرح هستند اظهار کرد: از مهرماه تاکنون بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ واحد از این طرح به بهره‌برداری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر این تعداد واحد مسکونی در اختیار متقاضیان قرار گرفته است افزود: به منظور اجرای این طرح بیش از ۱۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی با نرخ کارمزد پنج درصد و ۹۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض حساب ۱۰۰ حضرت امام(ره) و دولت در نظر گرفته شده است. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان تصریح کرد: تا کنون بر اساس سهمیه بیش از ۳ هزار و ۱۵۳ متقاضی شناسایی شده که ۲ هزار و ۸۰۵ متقاضی به بانک‌ها معرفی و از این میزان ۲ هزار و ۵۰۳ متقاضی موفق به عقد قرارداد شده‌اند. 

وی با تاکید بر اینکه بانک‌های عامل در این طرح بانک مسکن، تجارت، صادرات و سپه هستند که خدمات ارائه می‌دهند یادآور شد: در حال حاضر بیش از یک‌هزار و ۷۷۹ واحد پی‌کنی، یک‌هزار و ۴۸۵ واحد اسکلت‌بندی و بیش از یک‌هزار و ۳۴۶ واحد اجرای سقف انجام شده است.

ظفری از اتمام ۳ هزار واحد مسکونی محرومان در روستاهای استان قبل از نیمه سال خبر داد و گفت: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ بیش از ۱۶۵ هزار واحد مسکن روستایی در سطح روستا وجود داشته که در این واحدها ۱۹۹ هزار خانوار زندگی می‌کنند. 

وی به تایید و تصویب طرح ویژه مسکن روستایی از سال ۸۴ مبنی بر بهسازی و نوسازی سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در روستاهای کشور با استفاده از تسهیلات یارانه‌ای و آورده متقاضیان اشاره کرد و متذکر شد: از ابتدای شروع این برنامه بیش از ۱۴۸ هزار سهمیه به استان اختصاص پیدا کرده و بر اساس این سهمیه بالغ بر ۱۴۰ هزار متقاضی شناسایی، تشکیل پرونده، معرفی به دفاتر نظام مهندسی و بانک‌های عامل شدند. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با بیان اینکه تاکنون ۱۲۲ هزار متقاضی موفق به عقد قرارداد و ۱۱۰ هزار واحد مسکونی موفق به اخذ پایان کار شده است گفت: شاخص نوسازی و بهسازی مسکن در روستاهای کشور ۴۸ درصد است در حالی که این شاخص در استان همدان به ۶۶ درصد رسیده است.

بازنگری بیش از یکصد روستا با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال

وی با اشاره به اینکه طرح هادی روستا به عنوان یک سند توسعه کالبدی فضایی، اجتماعی و اقتصادی در برنامه‌های توسعه در یک دوره ۱۰ سال معین و مشخص شده است یادآور شد: در ۶ سال گذشته ۱۰۰ درصد روستاهای استان دارای طرح هادی شده و در بیش از ۳۸۵ روستا نیز بازنگری طرح هادی به اتمام رسیده است. 

ظفری با بیان اینکه طبق هدف‌گذاری در سال جاری بازنگری بیش از یکصد روستا با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال مدنظر است افزود: امیدوارم با ظرفیت‌های موجود در استان این مهم در سالی که به عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نامگذاری شده انجام شود. 

وی از طرح هادی به عنوان موترثرین و موفق‌ترین طرح در زمینه مسکن روستایی یاد کرد و ادامه داد: از ۹۲۱ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، بهسازی فاز اول بیش از ۷۳۱ روستا آغاز و تا کنون بهسازی ۴۰۰ روستا به اتمام رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه اعتبارات ملی و استانی بهسازی روستاهای استان سال گذشته بالغ بر یک هزار ۴۰ میلیارد ریال بود که ۸۴۰ میلیارد ریال در قالب ۲۷۷ پروژه تخصیص یافت اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و ردیف‌های در اختیار اعتبارات استانی و کمیته برنامه‌ریزی شهرستانی در رابطه با طرح‌های هادی به افزایش فزاینده‌ای حدود ۲ هزار میلیارد ریال برسد.

وی از پروژه مسکن ملی در استان یاد کرد و یادآور شد: در مرحله اول و دوم ۱۰ هزار و ۳۱۱ همدانی در سامانه تامین مسکن ملی ثبت نام کردند که براساس پایش‌ها بیش از۶ هزار و۲۴۵ متقاضی حائز شرایط تشخیص داده شده‌اند.

ظفری با بیان اینکه ۹۹۷ متقاضی مبادرت به تشکیل و تکمیل پرونده کرد و از این میزان ۹۲۱ متقاضی افتتاح حساب کرده و در نهایت ۶۲۲ متقاضی واریز وجه داشته‌اند تصریح کرد: ۶۱۰ متقاضی براساس رقم اعلامی از سوی وزارت راه و شهرسازی وجه واریز کردند و ۱۲ نفر کمتر از این میزان واریز کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این ۱۲ نفر از چرخه خارج خواهند شد گفت: از ۶۱۰ متقاضی نهایی شده طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر یکصد هزار نفر به ۵۷۴ متقاضی تخصیص پروژه صورت گرفته و حدود ۳۶ متقاضی به علت کمبود زمین در انتظار تخصیص قرار دارند.

انتهای پیام/89033/

منبع: فارس

کلیدواژه: طرح هادی مسکن محرومین در همدان هزار واحد مسکونی میلیارد ریال استان همدان بیش از یک یک هزار طرح هادی ۳ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۵۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ قزوینیان گفت: فشاری که شرایط اقتصادی به اقشار مختلف جامعه وارد می کند آثار آن در اداره کل راه و شهرسازی استان در فرآیند اجرای طرح نهضت ملی مسکن بسیار مشهود است.

وی به میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه های نهضت ملی مسکن در استان اشاره کرد و گفت: پروژه های حمایتی نهضت ملی مسکن از متوسط پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی برخوردار هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان پیشرفت فیزیکی پروژه های مسکن ملی در بخش خودمالکی را ۵۵ درصد، بازآفرینی شهری ۳۴ درصد و در بخش روستایی را ۹۲ درصد اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • ۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند
  • ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومان قم
  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است
  • بیش از ۶۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در ایلام در حال ساخت است
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر