Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@02:33:28 GMT

آغاز تعطیلی ۱۰ روزه برخی مشاغل بر اساس رنگ‌بندی شهرها

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۶۱۱۵

آغاز تعطیلی ۱۰ روزه برخی مشاغل بر اساس رنگ‌بندی شهرها

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه سوش غالب در کشور ما الان ویروس کرونای انگلیسی است، از آغاز تعطیلی ۱۰ روزه برخی مشاغل در شهرهای قرمز، نانرجی و زرد کرونا خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا؛ علیرضا رئیسی صبح امروز در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه همه استان‌ها با موج سنگین ابتلا به کرونا مواجه هستند، اظهار کرد: مراجعین بسیار زیاد است و بیمارستان‌ها شلوغ شده است؛ استان‌هایی داریم که تازه از موج قبلی رها شده بودند اما درگیر موج جدید شده‌اند که عوامل متعددی عامل شکل گیری این موج جدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خریدهای شب عید، دورهمی‌ها و دید و بازدیدها و افت در شاخص رعایت پروتکل‌ها در کشور به زیر 60 درصد، باعث شکل گرفتن موج جدید کرونا شده است؛ عیددیدنی‌ها، رستوران و کافه و مهمانی رفتن‌ها و مراسم عروسی و عزاداری در تعطیلات نوروز نیز از عوامل دیگر شکل گرفتن موج جدید کروناست.

رئیسی ادامه داد: یک عامل دیگر، وجود ویروس جهش یافته انگلیسی است که سوش غالب در کشور ما الان ویروس کرونای انگلیسی است و الگو و مدلی که استان‌ها درگیر کرونا می‌شوند موید این مسئله است.

وی با بیان این‌که در 12 استان شیب تند کرونا را داریم، تصریح کرد: اردبیل، بوشهر، خراسان جنوبی و شمالی، زنجان، آذربایجان شرقی، فارس، کرمان، لرستان، همدان، مرکزی و قم دارای شیب تند بیماری هستند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا ادامه داد: در برخی دیگر از استان‌ها شیب خیلی تند نیست اما وارد موج چهارم شد‌ه‌اند. ایلام، البرز، آذربایجان غربی، سمنان، تهران، خراسان رضوی، اصفهان، کردستان، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه و قزوین شیب تند ابتلا به کرونا را دارن استان‌هایی نیز داریم که موج جدید بیماری را با گونه جهش یافته انگلیسی تجربه می‌کنند که این استان‌ها گیلان، مازندران و خوزستان هستند.

رئیسی با بیان این‌که چهار استان در ابتدای موج جدید کرونا هستند و با رعایت شدیدتر پروتکل‌ها شاید بتوان درگیری را در این استان‌ها کاهش داد، گفت: این استانها شامل یزد، کهگیلویه و بویر احمد، سیستان و بلوچستان و گلستان است. استان هرمزگان هم به همین شکل در ابتدای یک موج است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: 257 شهر قرمز، 129 شهر نارنجی و 51 شهر زرد و 11 شهر آبی داریم و رعایت پروتکل‌ها به 56 درصد رسیده است؛ از امروز به مدت 10 روز طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها با توجه به رنگ‌بندی‌ها در شهرهای قرمز و نارنجی و زرد اعمال خواهد شد. در شهرهای قرمز به جز مشاغل گروه یک بقیه مشاغل تعطیل هستند، در شهرهای نارنجی مشاغل گروه شغلی سه و چهار و در شهرهای زرد گروه شغلی چهار تعطیل است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا با بیان این‌که در این مرحله از اپیدمی مهم‌ترین کار، پرهیز از حضور در جمع است، هشدار داد: احتمال انتقال بیماری در اماکنی که تهویه نامناسب دارند بسیار بالاست و رستوران‌ها می‌توانند باعث انتقال کرونا شوند.

وی با بیان این‌که ممکن است یک فرد با علائم خفیف وارد مهمانی شود اما بیش از 20 نفر را به کرونا مبتلا کند، اظهار امیدواری کرد که با رعایت دقیق پروتکل‌ها میزان ابتلا و مرگ و میر را کاهش دهیم.

نمکی: افزایش بیماران کرونایی به دلیل سفرهای نوروزی و "صف‌های مرغ" است!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهداشت و درمان وزارت بهداشت ویروس کرونا بهداشت و درمان وزارت بهداشت ویروس کرونا مقابله با کرونا پروتکل ها موج جدید استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۶۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج فوتی در ۲۷۱ حادثه رانندگی در نیمه اول تعطیلات نوروزی همدان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان، محمد عبدالملکی در گفتگو با خبرنگار ما با اعلام این خبر افزود: در مسافرت‌های نیمه اول تعطیلات نوروزی در همدان، ۲۷۱ حادثه ترافیکی رخ داده که منجر به مصدومیت ۵۱۷ نفر و فوت پنج نفر شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق افتاده که با شروع سفرهای نوروزی طرح ۳۰_۶۰ و استقرار اورژانس در ۳۰ کیلومتری شهرها اجرا شده است.

سخنگوی مرکز فوریت‌های پزشکی استان همدان گفت: به تمامی مصدومان تصادفات رانندگی در اسرع وقت خدمات درمانی مناسب در محل و یا مراکز درمانی استان ارائه شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888646

دیگر خبرها

  • گردشگری را از شهرهای خودمان آغاز کنیم
  • آغاز فعالیت‌های عمرانی شهرداری شهرکرد بر اساس بودجه ۱۴۰۳
  • نوروزگاه‌ها باعث تقویت اقتصاد عشایر می‌شوند
  • پنج فوتی در ۲۷۱ حادثه رانندگی در نیمه اول تعطیلات نوروزی همدان
  • چگونه هوای پاک را واقعی کنیم؟
  • ناسالم بودن هوا در برخی شهرهای خوزستان برای گروههای حساس
  • خبر مهم ایران خودرو برای خریداران پارس / بخوانید تا دلتان آرام شود!
  • عیدی ایران خودرو به متقاضیان ثبت نام خودرو در سال ۱۴۰۳ + جزییات
  • نقش میکروموبیلیتی در ترویج عادات پایدار حمل‌ونقل در شهرها
  • بیشترین حوادث ترافیکی در ۳۰ کیلومتری شهرها است