Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناکارآمدی مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا و عملکرد غلط و بی‌برنامه‌ آن‌ها و عدم توجه مردم به هشدارهای کارشناسان حوزه درمان کشور را در وضعیت قرمز کرونا قرار داده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فرزانه فراهانی_ پیش بینی وضعیت قرمز فعلی در کشور کار سختی نبود که مسئولان بدون هیچ نگرانی و دغدغه‌ای، سفرهای نوروزی و تردد مردم در شهرهای مختلف را بدون هیچ ممنوعیت و محدودیتی به حال خود رها کردند و مردم هم بی‌خیال همه چیز بار سفر بستند و بر ارابه مرگبار کرونا سوار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز هفتم فروردین ماه سال جاری و درست وسط تعطیلات نوروز بود که حسن روحانی رئیس جمهور از به پایان رسیدن پیک کرونا صحبت کرد و مردم هم با خیال راحت و بدون هیچ فکری بر ارابه مرگبار کرونا سوار شدند و بار سفر بستند.

اعلام نظر رئیس جمهور درباره پایان پیک کرونا دیری نپائید و وضعیت قرمزی که در اواخر اسفند ماه تنها در چند شهر حاکم بود، کل کشور را فرا گرفت و زنگ هشدار گسترش این بیماری در نقاط مختلف را به صدا درآورد و شمار جانباختگان و مبتلایان را چند برابر افزایش داد.

 

ماجرای شنبه‌ای که شرایط عادی نشد!

از آن شنبه‌ای که رئیس جمهور از عادی شدن شرایط سخن گفته بود، هفته‌ها و ماه‌های بسیاری گذشته است و روال نه تنها عادی نشده است که حتی با مدیریت فعلی مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا بدتر و بدتر هم خواهد شد.

ششم اسفند ماه سال ۹۸ بود که رئیس جمهور در نخستین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا از عادی شدن شرایط حرف زد و این سخنان با واکنش‌های مختلف مردم که همگی لحن انتقاد آمیز داشتند مواجه شد.

به قول بسیاری از منتقدین فعلی دولت، بهتر است روحانی و اهالی کابینه‌اش به جای اظهار نظرهای غیر کارشناسی، در واپسین روزهای خدمت خود، به فکر بهبود شرایط معیشتی مردم و رفع مشکلات این چنینی باشند و اظهار نظر درباره اخبار حوزه سلامت و درمان را به اهل علم آن واگذار کنند. 

به گفته برخی از مسئولان وضعیت قرمز فعلی با عدم مراعات دستورالعملهای بهداشتی و ایجاد نکردم محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترددی و رفت و آمدی شرایط را بدتر از این هم خواهد کرد.

 

اعلام جرم مجلس علیه رئیس جمهور!

حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل سوء مدیریت رئیس جمهور و اظهارات نادرست وی در خصوص شرایط کرونا در کشور و افزایش شدید تلفات ناشی از این بیماری، مجلس شورای اسلامی علیه رئیس جمهور اعلام جرم می‌کند.

شهریاری در جلسه ای با حضور جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت که به زاهدان سفر کرده است، گفت: با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در جلسه ستاد کرونا تاکید فرمودند که توصیه‌های وزارت بهداشت به صورت جدی مورد توجه باشد، قبل از تعطیلات نوروزی، روند ابتلا به بیماری و مرگ و میر ناشی از آن، بسیار کاهش یافت به گونه‌ای که امید میرفت کادر درمان امکان بازیابی توان خدمتی خود را داشته باشند، اما متاسفانه اظهارات نسنجیده و غیرمسئولانه رئیس جمهور و سوء مدیریت در وزارت میراث فرهنگی و فروش بلیط‌های حمل و نقل و رزرو هتل ها باعث افزایش بی رویه مسافرت های نوروزی و در پی آن گسترش بیماری و ابتلای افراد زیادی شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه بخشی از علل افزایش موارد ابتلاء نیز مربوط به صفوف مرغ و تخم مرغ و امثالهم است ادامه داد: با ادامه روند فعلی، امکان افزایش تلفات به هزار نفر در روز نیز وجود دارد و این مساله اوضاع اسفناک و غیر قابل کنترلی را در کشور بدنبال خواهد داشت.

 

مردم هم تا حدودی مقصر هستند!

وی با بیان اینکه روزهای شنبه و یکشنبه، دو  اعلام جرم علیه رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی صورت می‌پذیرد  تصریح کرد: امیدواریم قوه قضائیه که بعد از حضور حضرت آیت الله رئیسی جان تازه‌ای گرفته است این مساله را به صورت حقوقی و جدی پیگیری کند چرا که ثمره اینگونه سوء مدیریت ها از دست رفتن جان مردم به عنوان ولی نعمتان نظام است.

شهریاری در بخش دیگری از سخنانش گفت: البته مردم ما هم تا حدودی مقصر هستند، وقتی همه مسئولان بهداشت و درمان کشور و پزشکان اعلام می‌کنند که مردم به مسافرت نروند ولی به حرف رئیس جمهوری که غالبا غیر کارشناسی سخن می‌گوید، گوش می‌دهند، نتیجه همین شرایط کنونی می‌شود.

شهریاری افزود: ما نگران کادر خسته بهداشت و درمان هستیم چرا که این عزیزان هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ روحی تحت فشار هستند و هر روز جلوی چشمشان عده‌ای از هم میهنانمان جان به جان آفرین تسلیم کرده و  از بین می‌روند.

در شرایط فعلی که تعداد مبتلاها و فوتی‌های بیماری کرونا روز به روز در حال افزایش است، دیگر وقت گله و شکایت مسئولان نیست و بهتر است به جای ایجاد جو رسانه‌ای، دستگاه قضا وارد عمل شده و با خاطیان و مسئولان کارشکن بر اساس قوانین موجود برخورد کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا رئیس جمهور مجلس شورای اسلامی حسینعلی شهریاری رئیس جمهور وضعیت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۶۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت مسئولان دولتی و کشوری در پی درگذشت پرویز داودی

مسئولان دولتی و کشوری در پی درگذشت پرویز داودی معاون اول رئیس‌جمهور در دولت نهم و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفتند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور با تسلیت ضایعه درگذشت خدمتگزار متعهد و دلسوز، مرحوم پرویز داوودی تصریح کرد: این انسان فرهیخته با ایمان و اعتقاد راسخ به آرمان‌های والای نظام اسلامی، سالیان متمادی در فعالیت‌های مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی از جمله در سمت معاونت اول رئیس جمهور و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام همواره در خدمت مردم و انقلاب بود و منشا خدمات فراوانی گردید.

پرویز داوودی درگذشت

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ضایعه درگذشت خدمتگزار متعهد و دلسوز، مرحوم دکتر پرویز داوودی، موجب تاثر و اندوه خاطر شد.

این انسان فرهیخته با ایمان و اعتقاد راسخ به آرمان‌های والای نظام اسلامی، سالیان متمادی در فعالیت‌های مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی از جمله در سمت معاونت اول رئیس جمهور و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام همواره در خدمت مردم و انقلاب بود و منشا خدمات فراوانی گردید. بی‌شک خدمات ایشان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ماندگار بوده و در خاطر مردم قدرشناس ایران اسلامی باقی خواهد ماند.

اینجانب با تجلیل از خدمات صادقانه این استاد ارجمند، مصیبت وارده را به جامعه علمی و دانشگاهی کشور، ‌اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام، عموم دوستداران و به ویژه خانواده مکرم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همجواری با صالحان و برای عموم بازماندگان معزز صبر و سلامتی مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

 

همچنین محمد مخبر در پیامی درگذشت پرویز داوودی معاون اول رئیس‌جمهور در دولت نهم و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

در پیام محمد مخبر آمده است:

انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت دکتر پرویز داوودی معاون اول رئیس‌جمهور در دولت نهم موجب تأثر و تألم گردید.

خدمات آن مرحوم در طول مسئولیت های متعدد در نظام جمهوری اسلامی همواره منشا اثر و برکات بسیار بوده است. مرحوم داوودی از استادان خبره اقتصاد و از سیاستمداران پاک دست و خدمتگزار به مردم و انقلاب بود. پرکاری، نظم‌ و تعهد وی در دوره تصدی معاونت اول رئیس جمهور در دولت نهم در خاطره ها ماندگار خواهد بود.

فقدان این مرد خدوم و اقتصاددان برجسته را خدمت خانواده محترم و جامعه دانشگاهیان و علاقه مندان به ایشان تسلیت عرض می کنم. از درگاه خداوند متعال برای ایشان طلب رحمت و مغفرت و برای بازماندگان، صبر و آرامش مسألت دارم.

محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور

 

علی بهادری جهرمی در پیامی درگذشت "پرویز داوودی" را تسلیت گفت.

متن پیام سخنگوی دولت به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

درگذشت دکتر پرویز داوودی استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی(ره) و از خدمتگزاران صالح و صادق نظام در عرصه‌های مختلف اجرایی و علمی را خدمت خانواده آن مرحوم، شاگردان و سایر بازماندگان تسلیت عرض می‌نمایم و از درگاه خداوند منان برای آن مرد مؤمن و خدوم رحمت و مغفرت و برای سایر بازماندگان صبر جزیل و طول عمر بابرکت مسألت دارم.

علی بهادری جهرمی

انتهای پیام/

1403/01/30

دیگر خبرها

  • دستورات رئیس جمهور در نشست ویژه استان سمنان
  • جزئیات ماجرای انفجار در اصفهان
  • رئیسی پیگیر وضعیت ‌سیل‌زدگان‌ سیستان‌ و بلوچستان شد
  • پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیس‌جمهور
  • رئیسی پیگیر وضعیت ‌سیل‌زدگان‌ سیستان‌وبلوچستان شد
  • رئیسی پیگیر‌ وضعیت ‌سیل‌زدگان‌ سیستان‌وبلوچستان شد
  • تسلیت مسئولان دولتی و کشوری در پی درگذشت پرویز داودی
  • ویدئوی سخنان رئیسی در باره بی حجابی که وایرال شد/ رضا رشیدپور: کاش رئیس جمهور بودی سید!
  • رشد اقتصادی نشان دهنده امید ملت ایران به آینده است
  • آقای احمدی نژاد! اسرائیل، کشور است؟ /ناگفته هایی درباره واکنش معنادار رئیس جمهور پیشین به حمله موشکی سپاه