Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@07:45:21 GMT

کارهای فرهنگی در گیلانغرب باید توسعه یابد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۶۲۲۲

ایسنا/کرمانشاه امام جمعه گیلانغرب خواستار تسریع در بازسازی مساجد آسیب دیده در زلزله بزرگ سال 1396 استان کرمانشاه شد.

حجت الاسلام مجتبی فاطمی نسب امام جمعه گیلانغرب، با تقدیر از ساخت و ساز صورت گرفته در شهرستان پس از زلزله بزرگ سال 1396، اظهار کرد: در این حادثه مساجد و دیگر مراکز دینی و مذهبی شهرستان آسیب جدی دیده و بیشتر مساجد یا باید از اول ساخته شوند و یا باید تعمیر شوند و ضرورت دارد از طریق اعتبارات استانی به این مباحث بیشتر توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: حتی خانه‌های علمایی که برای تبلیغ می‌آمدند، حسینیه‌ها و دیگر مراکز نیمه‌کاره رها شده‌اند و بنیاد مسکن، استانداری، سازمان اوقاف و امور خیریه یا سازمان تبلیغات اسلامی متولی این اماکن هستند و می‌بایست از بودجه‌های دولتی برای این موضوع استفاده کنند، اما متأسفانه این کار را انجام نداده‌ و مراکز دینی و مذهبی شهرستان نیمه کاره رها شده‌اند.

امام جمعه گیلانغرب به وضعیت حوزه‌های علمیه در این منطقه پس از زلزله هم اشاره کرد و گفت: قبل از حادثه زلزله، حوزه علمیه خواهران خوابگاهی ایجاد کرده بود که زلزله باعث شد خسارت زیادی به این خوابگاه وارد شود و هم‌اینک این مجموعه به طور کامل بلااستفاده مانده و نیاز دارد که برای بازسازی و تعمیر آن اقدام لازم صورت گیرد.

وی با تاکید بر توسعه کارهای فرهنگی در منطقه، گفت: مشکلات حوزه فرهنگی باید رصد و پیگیری ‌شود. مراکز فرهنگی باید تعمیر و بازسازی می‌شد که نشده و الان هم بودجه‌ای برای این‌ها نیست. منطقه نیاز به بودجه‌هایی دارد که این مشکلات مرتفع شود.

وی به آسیب ساختمان دادگستری شهرستان در زلزله هم اشاره و اظهار کرد: ساختمان دادگستری گیلانغرب هم نیمه‌کاره است و لازم است توجه ویژه‌ای به اتمام این ساختمان شود تا مجموعه قضایی بتوانند به مردم خدمت‌رسانی بهتری داشته باشند.

فاطمی نسب با بیان اینکه گیلانغرب دومین شهر مقاوم کشور است، ادامه داد: این منطقه نیازمند همت مضاعف مسئولان استانی و کشوری است و به پاس مقاومت مردم گیلانغرب در سالهای دفاع مقدس باید توجه ویژه ای به این شهرستان شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كرمانشاه استانی اجتماعی گيلانغرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۶۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره ارزش حوزه معادن آذربایجان‌غربی توسعه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محمدصادق معتمدیان عصر امروز در جلسه شورای معادن استان با اشاره به اهمیت توسعه زنجیره ارزش در بخش معادن استان گفت: زنجیره ارزش در محصولات معدنی از جمله کربنات سدیم و شیشه و جام و بلور در استان در حال انجام است و در این زمینه، احداث یکی از بزرگترین واحد‌های تولید شیشه و بلور کشور در ارومیه در حال احداث است.    وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کم نظیر معادن استان، بر معرفی این ظرفیت‌های جهت حضور هلدینگ‌های بزرگ ملی برای سرمایه گذاری تاکید کرد و گفت: بانک اطلاعاتی میزان ذخایر معدنی استان و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری معادن استان جهت معرفی و جذب سرمایه‌گذاران باید تدوین شود.   استاندار آذربایجان‌غربی به اهتمام جدی برای برگزاری جلسات شورای معادن نیز اشاره کرده و افزود: با توجه به اهمیت بخش معادن استان در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری با مطالعه مزیت‌ها و پتانسیل‌های استان در حوزه معدن، زمینه برای حمایت و سرمایه‌گذاری در این حوزه فراهم می‌شود.   معتمدیان همچنین با تاکید بر همکاری استان با دستگاه‌های ملی جهت توسعه معادن استان، اضافه کرد: مطالعات ژئوفیزیک در حوزه معادن آذربایجان‌غربی با جدیت در شمال و جنوب استان دنبال می‌شود.   وی در ادامه با اشاره به اهمیت فرآوری محصولات معدنی در استان، افزود: با تامین زمین و رفع موانع جذب سرمایه‌گذار، زمینه برای توسعه فرآوری محصولات معدنی در آذربایجان‌غربی مهیا می‌شود.   استاندار آذربایجان‌غربی در پایان با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در بخش معادن استان در دولت سیزدهم در استان، از افزایش سهم اشتغال و ارزش افزوده در حوزه معدن استان خبر داد.

دیگر خبرها

  • یادواره منطقه‌ای شهدای ایل کلهر
  • ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای برای سفرهای اربعین توسعه می یابد
  • توسعه کسب و کارهای خرد زنان سرپرست خانوار در مناطق محروم
  • سومین جشنواره سمنوپزان نوروزگان روستای صح برگزار شد
  • توسعه کسب‌وکارهای کوچک ‌و متوسط با رویکردی نوین، راهکار تحقق شعار سال
  • بانه شهر توریستی و تجاری کردستان ‌
  • زنجیره ارزش حوزه معادن آذربایجان‌غربی توسعه می‌یابد
  • کاهش هزینه‌های تولید درشرایط تحریم از سیاست‌های راهبردی سازمان منطقه آزاد اروند می‌باشد
  • ورود نیم میلیون نفری مسافر نوروزی به بانه
  • موزه ملی فین کاشان ارتقا می‌یابد