Web Analytics Made Easy - Statcounter

غول نفتی توتال با سرمایه گذاری 5.1 میلیارد دلاری در پروژه نفت اوگاندا به بزرگ ترین سرمایه گذار در پروژه های کشورهای زیرصحرای آفریقا تبدیل شده است.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، غول انرژی توتال با چراغ سبزی که برای توسعه پروژه های این منطقه نشان داده است تبدیل به بزرگ ترین سرمایه گذار این حوزه از سال 2012 در منطقه زیرصحرای آفریقا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وود مکنزی می گوید از هشت سال پیش میزان سرمایه گذاری توتال در استخراج و تولید نفت به 6.2 میلیارد دلار می رسد و در سال 2021 علی رغم رکود حاصل از کرونا 1.9 میلیارد دلار هم به این سرمایه گذاری ها اضافه خواهد شد. این میزان سرمایه گذاری دو برابر میزان سرمایه گذاری دیگر تولید کنندگان بین المللی است.

این بار سرمایه گذاری توتال بر روی احداث خط لوله ای خواهد بود که بیش از یک میلیارد بشکه فراورده های نفتی را از اوگاندا به سواحل سراسر آفریقا منتقل می کند تا صادر شود.

بر اساس اعلام منابع آگاه سرمایه گذاری برای تکمیل یک میدان نفتی که این خط لوله را تغذیه می کند نیز در دستورکار است.

اوگاندا به هیچ دریایی راه ندارد و این خط لوله ها احتمالا از سال 2024 کار خود را آغاز خواهند کرد.

بر اساس آنالیزهای ریستاد انرژی، تا سال 2025 توتال در کشورهای زیرصحرای آفریقا دو برابر اکسون موبیل و انی ایتالیا سرمایه گذاری می کند.

اگر آفریقای شمالی را هم در نظر بگیریم توتال و انی در این منطقه پهلو به پهلوی هم در حرکت هستند.

توتال در موزامبیک هم پروژه تبدیل گاز طبیعی به گاز مایع را دارد که در سال 2024 تکمیل خواهد شد. با این حال این پروژه فعلا به دلیل حمله داعش متوقف مانده است.

برچسب هااکسون موبیل (Exxon Mobil) انرژی امروز انی (Eni) اوگاندا تاسیسات ان ان جی توتال در موزامبیک توتال (Total) زیر صحرای آفریقا موزامبیک

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: اکسون موبیل Exxon Mobil انرژی امروز انی Eni اوگاندا تاسیسات ان ان جی توتال در موزامبیک توتال Total موزامبیک آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۶۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: از ادامه اجرای خط لوله انتقال گاز پاکستان و ایران حمایت نمی‌کنیم

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی این مطلب را در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال بیان کرد پاکستان درحال مشاوره با نهاد های قانونی برای بررسی یک معافیت درباره انتقال خط لوله گاز با ایران است. آیا آمریکا در این زمینه معافیتی صادر خواهد کرد؟

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال، ابتدا گفت: من در مورد هیچ اقدامی به صورت زودهنگام صحبت نخواهم کرد.

میلر در عین حال تصریح کرد: «اما ما همیشه به همه هشدار می دهیم که تجارت با ایران خطر برخورد با تحریم های ما را به دنبال دارد و به همه توصیه می‌کنیم این موضوع را با دقت بررسی کنند.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت: ما از ادامه انجام این پروژه خط لوله حمایت نمی کنیم.

وزیر نفت پاکستان با اعلام اینکه کار روی احداث خط لوله مرتبط با پروژه مشترک گازی با جمهوری اسلامی ایران به زودی آغاز می‌شود، گفته است: اسلام‌آباد قاطعانه به دنبال دریافت معافیت تحریمی از آمریکا خواهد بود.

مصدق ملک وزیر نفت پاکستان روز دوشنبه اعلام کرد که پاکستان به زودی کار روی پروژه گاز ایران را آغاز می‌کند و دولت موقت پاکستان اقدام برای ارائه درخواست رسمی به آمریکا جهت دریافت معافیت تحریمی ایران را به تعویق انداخته بود اما دولت فعلی این موضوع را با قدرت دنبال می‌کند.

او گفت: پاکستان قاطعانه پرونده معافیت تحریمی را پیگیری کرده و از آمریکا می‌خواهد که این مطالبه اسلام‌آباد را بپذیرد و تلاش خواهد کرد که با راهکارهای سیاسی و فنی از سد تحریم‌های آمریکا عبور کند.

وزارت نفت پاکستان اوایل اسفند ۱۴۰۲ با صدور بیانیه‌ای تکمیل پروژه مشترک گازی با جمهوری اسلامی ایران را موجب تقویت امنیت انرژی اسلام آباد دانست و اعلام کرد که کمیته انرژی در کابینه دولت پاکستان با طرح احداث خط لوله ۸۱ کیلومتری از بندر «گوادر» تا مرز مشترک پاکستان با ایران موافقت کرده است.

مقام های سیاسی در پاکستان و کارشناسان حوزه اقتصادی و انرژی این کشور همواره تاکید دارند: اسلام آباد باید با استفاده از ظرفیت بالقوه انرژی جمهوری اسلامی ایران به ویژه تکمیل طرح خط لوله آی‌.پی در مسیر غلبه بر بحران انرژی گام بردارد.

دوازدهم مرداد ماه گذشته حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در جریان سفر رسمی خود به پاکستان اعلام کرد: گفت‌وگوهای مهمی با همتای پاکستانی خود درباره طرح خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان داشته و معتقد که تکمیل این پروژه در راستای منافع دو ملت است.

کد خبر: 1225430 برچسب‌ها آمریکا

دیگر خبرها

  • اسلام‌آباد نیازمند واردات گاز ایران با خط لوله آی‌پی است
  • آمریکا: از ادامه اجرای خط لوله انتقال گاز پاکستان و ایران حمایت نمی‌کنیم
  • ساخت ۷۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی آغاز شد
  • آغاز ساخت ۷۵۰۰ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی
  • آمریکا: از ادامه خط لوله گاز پاکستان و ایران حمایت نمی‌کنیم
  • سرمایه‌گذاری ۲۲ میلیون دلاری آمریکا برای ابزار جاسوسی پوشیدنی
  • اروپا پروژه ۱۲۰ میلیون دلاری کشف «ذرات شبح» را آغاز کرد
  • تصاویری از پرسه در کامپالا، پایتخت اوگاندا
  • انگلیس بازدارندگی هسته ای را تقویت می کند
  • پتانسیل خفته انرژی سبز در ایران بیدار شد