Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@11:19:39 GMT

گرایی: افتخاری است که با بردارم به المپیک بروم

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۶۶۴۲

گرایی: افتخاری است که با بردارم به المپیک بروم

به گزارش ایرنا،   رقابت‌های کشتی گزینشی المپیک در قاره آسیا روزهای ۲۰ الی ۲۲ فروردین و مسابقات کشتی قهرمانی آسیا روزهای ۲۳ الی ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۰ در شهر آلماتی کشور قزاقستان برگزار می‌شود.

در رقابتهای گزینشی کشتی فرنگی که امروز (جمعه) برگزار شد محمدرضا گرایی و محمدهادی ساروی در اوزان ۶۷ و ۹۷ کیلوگرم با حضور در دیدار فینال سهمیه المپیک توکیو را بدست آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین نوری در وزن ۸۷ کیلوگرم سهمیه المپیک نگرفت تا تعداد سهمیه‌های المپیکی کشتی فرنگی به ۵ برسد.

در وزن ۶۷ کیلوگرم «محمدرضا گرایی» در دور اول و کمتر از یک دقیقه با نتیجه ۸ بر صفر «شروز اوچیلوف» از تاجیکستان را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد مقابل «احمد داحشان» از اردن با نتیجه ۸ بر صفر پیروز و راهی مرحله نیمه نهایی شد. گرایی در این مرحله «آشو آشو» دارنده مدال برنز آسیا از هند را با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب کرد و ضمن راهیابی به دیدار فینال، سهمیه المپیک توکیو را نیز کسب کرد.  

وی در دیدار فینال «هان سو ریو» دارنده ۲ مدال طلای قهرمانی جهان از کره‌جنوبی را با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب کرد تا ضمن کسب مدال طلا و سهمیه المپیک، تمامی حریفان خود را با امتیاز عالی از پیش رو بردارد.

اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی در این خصوص در مورد گرایی نوشت: «محمدرضا گرایی»  قبلاً اطمینان داده بود که در بازی‌های المپیک توکیو به برادر بزرگتر خود ملحق می‌شود.

گرایی در این خصوص گفت: روز خوبی است. من در همه مبارزه‌ها بدون امتیاز دادن پیروز شدم. بنابراین افتخار می‌کنم که از یک خانواده کشتی گیر هستم و برادرم همیشه از من حمایت می‌کند و به من انگیزه می‌دهد.

گرایی دارنده مدال طلای سال ۲۰۱۹ آسیا و طلای امیدهای جهان در مبازه با «ریو هان سو» در نخستین موقعیت فرنگی‌کار ۳۳ ساله کره‌ای را با اجرای سالتو بارانداز صاحب ۵ امتیاز شد و در دیگر موقعیت خود مقابل قهرمان سابق جهان ۴ امتیاز دیگر گرفت و با امتیاز عالی او را شکست داد.  

گرائی ۲۴ ساله گفت: بدن من برای مسابقات آماده بود و من دقیقاً همان چیزی را که برنامه‌ریزی کرده بودم توانستم انجام دهم. در آلماتی با عملکرد خود به سهمیه المپیک رسیدم.

برادر بزرگتر گرایی، «محمدعلی گرایی»  پیش از این با قرار گرفتن در جایگاه سوم در جهان نورسلطان با وزن ۷۷ کیلوگرم به المپیک توکیو راه یافته بود.

گرایی کوچکتر گفت: افتخار است که با برادرم به المپیک بروم. امیدوارم که او بتواند به من کمک کند تا به هدف خود برای کسب مدال طلای المپیک برسم. داشتن او در آنجا به عنوان یک پشتیبان،  شریک و معلم بسیار عالی است.

همچنین «ریو هان سو» دارنده ۲ طلای جهان نیز گفت: من از خودم راضی نیستم. المپیک یک تورنمنت مهم است، بنابراین در المپیک، من تمام تلاش خود را خواهم کرد. در طول تمرین، همیشه به خودم یادآوری می‌کنم که برای المپیک توکیو است.

ریو که دارای ۵ مدال طلا از بازی‌های آسیایی و مسابقات قهرمانی آسیا از جمله در سال ۲۰۲۰ است، گفت: اکنون من مدال در بازی‌های جهانی، آسیایی و بازی‌های آسیایی دارم، اما یک مدال از بازی‌های المپیک کم دارم و تلاش خود را می‌کنم تا مدال المپیک بگیرم.

برچسب‌ها کشتی فرنگی اتحادیه جهانی کشتی مسابقات قهرمانی آسیا محمدعلی گرایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشتی فرنگی اتحادیه جهانی کشتی مسابقات قهرمانی آسیا کشتی فرنگی اتحادیه جهانی کشتی مسابقات قهرمانی آسیا محمدعلی گرایی اخبار کنکور سهمیه المپیک المپیک توکیو بر صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۶۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم کاروان ایران در المپیک به عملکرد گوش شکسته‌ها

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی کشورمان تاکنون توانسته اند ۱۱ سهمیه از ۱۲ سهمیه کشتی المپیک را کسب کنند.

کشتی آزاد ۵ سهمیه گرفته است که فقط سهمیه وزن ۵۷ کیلوگرم مانده که علیرضا سرلک در مسابقات ترکیه باید آن را به دست بیاورد و در کشتی فرنگی هم هر ۶ سهمیه توسط ملی پوشان کسب شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جدال محمدرضا گرایی و سعید اسماعیلی؛ قهرمان المپیک به پاریس می‌رود یا پدیده فرنگی؟
  • چشم کاروان ایران در المپیک به عملکرد گوش شکسته‌ها
  • گرایی کشتی‌گیر قدرتمندی است/هرکس بیشتر زحمت بکشد به المپیک می‌رود
  • کمک هزینه IOC در تیراندازی به افرادی که باید می رسید نرسید
  • بازگشت تیم ملی قایقرانی مردان و زنان ایران به میهن
  • شوک به گرایی؛ حذف کاپیتان کشتی از المپیک!
  • نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک
  • در وزن ۷۷ انتخابی برگزار شود/ تجربه‌ «گرایی» را نباید فراموش کرد
  • دیوید تیلور عددی نبود!
  • فرانك پرتوآذر با طلاى اسپانيا نزديك المپيك است