Web Analytics Made Easy - Statcounter

سال ۱۴۰۰ در حالی برای ایرانی‌ها آغاز شد که رهبر انقلاب، نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها» را برای آن انتخاب کردند. این در حالی بود که پیشتر هم سال ۱۳۹۹ از سوی ایشان به عنوان سال «جهش تولید» نامگذاری شده بود. کنار هم قرار دادن این دو نام، نشان می‌دهد که مساله اقتصاد همچنان یکی از اولویت‌های اصلی زندگی ایرانیان در آستانه سده جدید است و راه حل برون رفت از این تنگنای اقتصادی هم تاکید بر «تولید» است؛ اما احتمالا تجربه یک ساله تلاش‌‌ها در جهت «جهش تولید» نشان داده که باید در این راه هم پشتیبانی‌های بیشتری صورت بگیرد و هم مانع‌زدایی‌هایی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرسشی که مطرح می‌شود این است که چه عواملی در تحقق نیافتن فرمایش های مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید نقش داشته‌اند؟ 

همچنین با اشاره به این مقدمه، اکنون می‌خواهیم درباره موانع موجود در راه تولید در ایران سخن بگوییم؛

* اگر شما تجربه فعالیت در بخش تولید را دارید، می‌توانید مهم‌ترین موانع موجود در عرصه تولید را بگویید؟
* چگونه می‌توان این موانع را برطرف کرد و در راه تولید گام برداشت؟
* آیا در ایران حمایت لازم از تولید، چه در بخش راه‌اندازی و حمایت از آن و چه در بخش مبارزه با قاچاق و سایر عوامل ضربه زننده صورت می‌گیرد؟

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعمال ماه شعبان نشست وین نادر دست نشان کارت اعتباری سهام عدالت گروه های شغلی شعار سال تولید جهش تولید مانع زدایی اعمال ماه شعبان نشست وین نادر دست نشان کارت اعتباری سهام عدالت گروه های شغلی جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۶۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید استان بوشهر اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صفوی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی سال گذشته ۷۰ نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به منظور تعیین ۵۳۲ مصوبه به منظور رفع مشکلات و توسعه بنگاه‌های اقتصادی برگزار شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به اهمیت تشکیل جلسات کارگروه تسهیل عنوان کرد: از تعداد ۵۳۲ مصوبه ابلاغ شده، تا کنون بیش از ۷۰ درصد مصوبات با همکاری دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل استان اجرایی شده و مابقی در دست اقدام است.

وی بیان کرد: دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مستقر در اداره کل صمت استان، به طور مستمر نسبت به پیگیری و رسیدگی به مشکلات تولیدکنندگان با استفاده از قوانین و مقررات جاری در جهت مرتفع نمودن مسائل و مشکلات مربوطه سرمایه گذاران بنگاه‌های اقتصادی اقدام کرده است.

پیگیری ۵۰۰ پرونده بنگاه‌های اقتصادی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۵۰۰ پرونده بنگاه اقتصادی دارای مشکل در جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور استاندار یا معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل مورد بررسی دقیق کارشناسی و تصمیم گیری لازم قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: دستور کارهای مطرح شده بنگاه‌های اقتصادی در حوزه‌های صمت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری و غیره بوده است.

مدیر کل صمت استان بوشهر با اشاره به تسریع رسیدگی به مشکلات بنگاه‌های تولیدی از طریق تشکیل جلسات کارگروه تسهیل به صورت مستمر تصریح کرد: هماهنگی لازم برای تکمیل طرح‌های صنعتی نیمه تمام، پیگیری تأمین سرمایه ثابت و در گردش، فعال سازی واحدهای تولیدی راکد، امهال بدهی معوق بانکی، تأمین تجهیزات و مواد اولیه، تکمیل زیر ساخت‌های لازم مانند تأمین آب و برق و گاز، معافیت‌های مالیاتی، رفع مشکل زیست محیطی و غیره از جمله موضوعات مورد بحث و تصمیم گیری در نشست‌های مذکور بوده است.

کد خبر 6078562

دیگر خبرها

  • اقدامات صورت گرفته برای رفع موانع ساخت و ساز مؤید پیشرفت در هدف‌گذاری‌ها بوده است
  • جدیت دولت برای احیای واحد‌های راکد استان یزد
  • اجرایی شدن بیش از ۷۰ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید در استان بوشهر
  • اجرای مصوبات کارگروه تسهیل را با جدیت پیگیری می‌کنیم
  • ۷۰ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید استان بوشهر اجرا شد
  • کارگروه‌های سرمایه‌گذاری در استان‌ها ایجاد می‌شود
  • تاکید استاندار بر رفع موانع پیش روی کارخانه سیمان یاسوج
  • تاکید استاندار بر رفع موانع پیش روی کارخانه سیمان یاسوج 
  • موانع مشارکت مردم در اقتصاد باید رفع شود/ واحد‌های تولیدی با مشکلات تأمین ارز و نقدینگی مواجه اند؛ بانک مرکزی برای این وضعیت تدبیری بیندیشد
  • برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان