Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@20:55:45 GMT

زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای با وسواس بسیار حفظ شد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۷۰۸۶

زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای با وسواس بسیار حفظ شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ایران روز شنبه در آیین پانزدهمین سالروز ملی فناوری هسته ای ضمن تبریک ماه مبارک رمضان اظهار داشت: به رسم حق شناسی از هدایات و ارشادات راهگشای رهبر حکیم فرزانه انقلاب و حمایت‌های ریاست جمهوری در مسیر تثبیت و توسعه دستاوردهای صنعت هسته‌ای سپاسگذاری می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر به رغم همه محدودیت‌ها و فشارهای ناشی از اعمال تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه از سوی بدخواهان ایران اسلامی طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در حوزه های متعدد و متنوع علوم هسته‌ای با قدرت و صلابت و نیز به عطف توجه به رهیافت‌های اصولی اسلامی و رویکرد خردمندانه دولت محترم مبنی بر اجرای سیاست تعامل سازنده با جهان مورد پیگیری قرار گرفته است.

رییس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: پس از تصویب قانون و اجرای صحیح و دقیق مفاد آن توسط سازمان انرژی اتمی، این حقیقت بر همگان هویدا شد که زیرساخت‌های این صنعت ملی با وسواس بسیار حفظ شد و چنانچه مقامات و تصمیم سازان ارشد نظام امری را به مسوولان صنعت هسته ای تفویض کنند در زمانی کوتاه، هنگامه‌ای عظیم برپا خواهد شد.

صالحی ادامه داد: در این میان معرفی 133 دستاورد جدید به ویژه در حوزه توانمندی های بخش سلامت،صنعت، کشاوزی و نیز یاری رساندن به طرح‌های تامین انرژی در سطح ملی گواهی روشن بر این مدعاست که این کاروان را سر باز ایستادن نیست.

وی افزود: از جمله ارتباطات امن کوانتومی نکته‌ای است که از نظر اهل فن و دوستداران فناوری‌های نوین، دور نخواهد ماند.

 رییس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: یکی از ثمرات دستیابی به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای سرریز دانش هسته‌ای و زمینه‌سازی برای شکوفایی دیگر صنایع راهبردی و علوم کاربردی در پهنه ایران اسلامی است.

صالحی گفت:  ما بر سر آن هستیم تا ضمن پایبندی به قوانین و تعهدات بین المللی و تعامل با جهان بر اساس سه مولفه عزت، حکمت و مصلحت بر توفیقات و دستاوردهای خود بیفزاییم. ناگفته پیداست که ما همچنان به تداوم یافتن حمایت‌های بزرگان و مردم شریف و عزیزمان نیازمندیم و یقین داریم که در سایه تقویت روحیه وحدت، همدلی و پایبندی همگانی به شعار اتحاد ملی و انسجام اسلامی بیش از پیش در تحقق اهداف کلان نظام در این عرصه راهبردی موفق خواهیم بود.

پربیننده ترین شرط هند برای خرید نفت از ایران تحولات عرضه و تقاضا قیمت نفت را کاهش داد/ لغو تحریم‌های ایران چه تغییری در بازار ایجاد می‌کند؟ برقراری جریان بزرگ نفت ایران به سوی چین بازگشت بی‌صدای نفت ایران توضیحات سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد آزادی نفت‌کش کره‌ای

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: صنعت هسته ای برجام سازمان انرژی اتمی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۷۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌زیرساخت 17 میلیون مترمکعبی CNG مازاد برای دوگانه سوز کردن خودروها بلا استفاده مانده است

حسین حیدریان کارشناس انرژی در گفت و گو با خبرنگار قدس گفت: ناترازی بنزین موضوعی حیاتی است که چالش های مهمی برای بخش انرژی و منابع ارزی ایران ایجاد می کند. برخلاف سایر مسائل ‌ناترازی انرژی، مانند برق و گاز، که اغلب متناوب و قابل کنترل هستند، کمبود بنزین یک مشکل دائمی با پیامدهای جدی است.

این کارشناس انرژی تاکید می کند: پیش‌بینی می‌شود در سال آینده ایران بین 3 تا 5 میلیارد دلار بنزین وارد کند که ضرورت رفع این ‌ناترازی برای حفظ امنیت انرژی و ثبات اقتصادی کشور را برجسته می‌کند. در حالی که ایران با استفاده کامل از ظرفیت خودروهای دوگانه سوز می تواند  ابستگی خود به بنزین وارداتی  از بین ببرد.

راه حل  کمبود بنزین، تولید خودروهای دوگانه سوز توسط خودروسازان ایرانی

وی ادامه داد: یکی از راه حل های بالقوه مشکل کمبود بنزین، تولید خودروهای دوگانه سوز توسط خودروسازان ایرانی است. خودروهای دوگانه سوز که می توانند با بنزین و CNG کار کنند، رویکردی عملی و پایدار برای کاهش اتکای کشور به بنزین وارداتی ارائه می دهند. ایران با تبدیل خودروهای صنعت حمل و نقل مانند تاکسی، تاکسی اینترنتی و وانت به مدل‌های دوگانه سوز و ایجاد انگیزه در استفاده از CNG، می‌تواند واردات بنزین خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و بهره‌وری انرژی را افزایش دهد.

حیدریان با اشاره به زیرساخت بیش از 17 میلیون مترمکعبی CNG مازاد برای دوگانه سوز کردن خودرهای فعال در صنعت حمل و نقل و حذف واردات بنزین گفت: با زیرساخت موجود که قادر به پشتیبانی 17 میلیون متر مکعب مصرف سوخت CNG است، خودروسازان باید تولید خودروهای دوگانه سوز را افزایش دهند. یارانه برای خرید خودروهای دوگانه سوز یا تبدیل خودرو بنزینی به خودروی دوگانه سوز و تغییر به سمت اولویت بندی سهمیه های مصرف سوخت CNG برای وسایل نقلیه در حمل و نقل شهری، به ویژه در شهرهای بزرگ مانند تهران، می تواند به کاهش قابل توجهی در واردات بنزین منجر شود. ایران با استفاده کامل از ظرفیت خودروهای دوگانه سوز این پتانسیل را دارد که ضمن کاهش واردات امنیت انرژی خود را با این شیوه تقویت کند.

عدم اجرای مصوبه تولید 30 درصدی خودروهای دوگانه سوز توسط خودروسازان

وی به عدم اجرای مصوبه تولید 30 درصدی خودروهای دوگانه سوز توسط خودروسازان اشاره کرد و گفت: با وجود مصوبه شورای عالی انرژی مبنی بر اختصاص 30 درصد از تولیدات خودروسازان به خودروهای دوگانه سوز، اجرای واقعی این بخشنامه کوتاهی کرده است. فقدان پیشرفت در انتقال به سمت خودروهای دوگانه سوز نشان دهنده شکاف بین اهداف سیاست و اقدامات روی زمین است. در حالی که راه حل مسئله ‌ناترازی بنزین مفهومی شده است، نرخ پایین پذیرش خودروهای دوگانه سوز نیاز به استراتژی های اجرایی قوی تر و همکاری بیشتر بین سهامداران در صنعت خودرو را نشان می دهد.

حیدریان در پایان گفت: مقابله با موضوع ‌ناترازی بنزین از طریق تولید و پذیرش خودروهای دوگانه سوز برای امنیت انرژی و ثبات اقتصادی ایران ضروری است. ایران با اولویت توسعه فناوری دوگانه سوز، ایجاد انگیزه در استفاده از CNG و افزایش تولید و پذیرش خودروهای دوگانه سوز، می تواند اتکای خود به بنزین وارداتی را کاهش داده و خودکفایی انرژی خود را افزایش دهد. تلاش‌ها و همکاری‌های مستمر در صنعت خودروسازی و سازمان‌های دولتی برای رسیدگی به مشکل کمبود بنزین و هموار کردن راه برای بخش انرژی پایدارتر و مطمئن‌تر در ایران بسیار مهم است.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • ‌زیرساخت 17 میلیون مترمکعبی CNG مازاد برای دوگانه سوز کردن خودروها بلا استفاده مانده است
  • اسلامی: آژانس به طور منظم از تاسیسات هسته‌ای بازدید می‌کند
  • تابع قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها هستیم
  • تابع قانون اقدام راهبردی در لغو تحریم‌ها هستیم
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • گروسی به ایران می آید!
  • اسلامی: اگر آژانس به تعهدات برجامی خود عمل کند ما هم متعهدیم
  • اسلامی: بازدید منظم آژانس از تأسیسات هسته‌ای/ نظارت ۱۲۰ بازرس
  • گروسی به ایران سفر خواهد کرد
  • از سرگیری بازرسی‌های آژانس از تاسیسات هسته‌ای ایران