Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:38:35 GMT

مشعل گاز ۷۸ روستای مازندران پارسال روشن شد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۷۳۹۰

مشعل گاز ۷۸ روستای مازندران پارسال روشن شد

حمزه امیرتیموری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هزینه گازرسانی به این روستاها را چهار  هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی گفت که در مجموع سال گذشته ۵۰ هزار مشترک شهری و روستایی مازندران از نعمت گاز برخوردار شدند.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اعلام این که در حال حاضر ۲ هزارو ۳۰۵روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند ، گفت که حدود یکهزارو ۱۰۰ روستا در دولت تدبیر و امید گازرسانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تعداد شهرهای گازرسانی شده در دولت یازدهم و دوازدهم را نیز هشت شهر اعلام کرد.

گازرسانی نیمه تمام به ۱۸۴ روستا

امیرتیموری همچنین گفت که در حال حاضر عملیات گازرسانی به ۱۸۴ روستای مناطق کوهستانی در حال اجرا است که پیش بینی می شود گازرسانی به تعدادی از آنها تا پایان سال به اتمام برسد.

وی افزود : طرح گازرسانی به ۴۱۷ روستای کم خانوار هم در مرحله مطالعه قرار دارد.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران مهم ترین معضل در اجرای طرح های گاز رسانی در استان را لوله گذاری در حاشیه جاده های اصلی و فرعی منتهی به داخل بافت روستایی برشمرد و گفت : خوشبختانه برای عملیات لوله گذاری و نصب علمک در داخل روستاها با همکاری مردم کارها با سرعت انجام می شود .

وی با اعلام این که تمامی روستاهای واقع در مناطق جلگه ای و ساحلی مازندران از گاز طبیعی برخوردار هستند ، افزود : در حال حاضر ۸۰ درصد روستاهای کوهپایه ای استان نیز به شبکه گاز طبیعی متصل شدند و برنامه برای گازرسانی به بقیه روستاهای واجد شرایط هم تدوین شده است.

امیرتیموری گفت  : در حال حاضر شبکه گاز به دورترین و صعب العبورترین نقاط مازندران رسیده است و در مجموع بیش از ۲۲ هزار کیلومتر عملیات شبکه گذاری در استان اجرا شده است.

وی افزود : برای امسال نیز نیاز به مساعدت مسئولان برای اختصاص ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار جهت پیشبرد برنامه گازرسانی در سطح استان هستیم که در صورت تحقق آن پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۵۵ روستا با  ۴۵ تا ۵۰ هزار مشترک از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند بشوند.

گاز رسانی به مناطق کوهستانی و دورافتاده مازندران از مهرماه سال ۹۶ پس از بهره برداری از طرح بزرگ خط ۴۲ اینچ دامغان - کیاسر - ساری در  دستور کار دولت قرار گرفت.

حذف مصرف سوخت فسیلی و پایان دادن به برداشت چوب از جنگل از مزیت های مهم گازرسانی به روستاهای کوهستانی مازندران اعلام شده است.

برچسب‌ها روستائیان گاز رسانی دولت تدبیر و امید مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روستائیان گاز رسانی دولت تدبیر و امید روستائیان گاز رسانی دولت تدبیر و امید مازندران اخبار کنکور حال حاضر گاز طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۷۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گازرسانی به ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی در کردستان

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: شرکت گاز استان کردستان ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد را به شبکه سراسری گاز متصل کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، احمد فعله‌گری اظهار کرد: اهمیت اصلی و واقعی گاز طبیعی با توجه به ارزش افزوده فراوان و قابلیت تبدیل به هزاران نوع کالای با ارزش اقتصادی در بخش صنعت به عنوان ماده اولیه یا منبع انرژی ظاهر می‌شود که می‌توان نیاز روزافزون به گاز برای تأمین انرژی و سوخت و همین‌طور ارز حاصل از فروش و صادرات برای سرمایه گذاری و راه‌اندازی صنایع مادر و زیربنایی در کشور و اندیشه تمرکز بخشیدن فعالیت‌های مرتبط با صنعت گاز را تقویت کرد.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۸۹۲ واحد صنعتی استان مشمول قانون مصوبه شورای اقتصاد شدند، افزود: این تعداد واحد در مجموع سالانه مصرف کننده ۵۶ میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی بودند که با برنامه‌ریزی مدون، تمام صنایع پرمصرف تا پایان سال جاری به شبکه سراسری گاز طبیعی وصل می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به تعداد صنایع گازدار شده مصوبه شورای اقتصاد تا پایان فروردین، خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد گازدار شده‌اند که با تحت پوشش قرار گرفتن این تعداد صنایع، سالانه در مصرف ۵۲ میلیون لیتر سوخت‌های مایع صرفه‌جویی می‌شود.

فعله‌گری ادامه داد: در سال گذشته ۱۰۰ واحد صنعتی به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شد که برای گازرسانی به این تعداد واحد صنعتی و تولیدی ۳۸ کیلومتر شبکه‌گذاری انجام شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با گازرسانی به ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی که با حجم شبکه‌گذاری ۶۳۰ کیلومتر انجام گرفته است و با گازرسانی به این واحدهای تولیدی و صنعتی ۹۳ درصد حجم جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت‌های مایع محقق شده که در سال جاری با گازرسانی به اهداف پیش بینی شده این حجم جایگزینی به ۹۵ درصد افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان، بهره‌مندی واحدهای صنعتی از انرژی مطمئن و در دسترس را موجب افزایش تولید و اشتغال‌زایی پایدار دانست و گفت: با پروژه‌هایی که در بخش گازرسانی به واحدهای صنعتی فعال است تا پایان سال جاری تعداد دیگری از واحدهای صنعتی به چرخه مصرف کنندگان گاز طبیعی می‌پیوندند.

فعله‌گری افزود: در سال ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۴۰ واحد تولیدی و صنعتی صورت گرفته است که تا پایان فروردین، سه واحد صنعتی به صف مصرف‌کنندگان گاز طبیعی افزوده شد.

کد خبر 747814

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • تخریب پروژه گازرسانی بر اثر بارش باران در روستای دوسیران + فیلم
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • گازرسانی به ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی در کردستان
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • بررسی مشکلات بخش امامزاده حسن شهرستان فلارد
  • سیلاب بهاری راه ۷ روستای مازندران را مسدود کرد
  • اجرای برنامه‌ آموزشی برای دانش آموزان روستای ذغالچال ساری
  • ۱۷۸ نفر پارسال بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران فوت کردند