Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@11:20:51 GMT

گوشت قرمز در ماه رمضان ارزان می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۷۴۱۱

گوشت قرمز در ماه رمضان ارزان می‌شود

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، منصور پوریان با بیان اینکه تولید دام در بخش سبک و سنگین در سطح بسیار مطلوبی قرار گرفته است، اظهار کرد: قیمت خرید از دامداران در بیشتر موارد زیر قیمت تمام شده تولید است.

وی ادامه داد: در شرایط فراوانی تولید و خرید دام با قیمت پایین از تولیدکننده، انتظار می‌رود قیمت‌ها در بازار دست کم متعادل باشد، اما شاهد گران فروشی در بازار گوشت قرمز هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوریان افزود: همچنین در استان‌ها یا حتی مناطق مختلف یک استان، قیمت‌های متفاوتی را می‌بینم که همیشه مورد اعتراض مردم بوده است.

پوریان معتقد است؛ حضور دلال و شبکه بیمار توزیع نتیجه فشار بر تولیدکننده است که موجب شده آن‌ها به سراغ کسانی بروند که نقدینگی لازم را تامین می‌کنند.

وی تصریح کرد: مسئولان سعی دارند بازار را با فشار بر تولیدکننده کنترل کنند در حالی که این موضوع می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد و دست دلالان را در بازار باز و سیستم توزیع را بیمار کند.

رییس شورای تامین دام کشور؛ قیمت خرید هر کیلوگرم دام سبک از دامداران را 50 تا 55 هزار تومان و قیمت خرید هر کیلوگرم دام سنگین را 44 تا 47 هزار تومان عنوان کرد.

به گفته پوریان؛ هزینه تمام شده هر کیلوگرم دام برای دامداران حداقل 5 هزار تومان بیشتر از قیمت خرید از آن است.

وی با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌های تولید دام اظهار کرد: به زیان فروختن دام در حالی است که هزینه نگهداری بالا رفته است، در این شرایط دامداران چاره‌ای ندارد جز اینکه به سراغ دلالان بروند تا نقدینگی لازم برای ادامه تولید را تامین کنند.

پوریان پیش بینی کرد: به رغم مشکلات زیادی که در بخش تولید و توزیع گوشت قرمز وجود دارد، پیش بینی می‌شود برای ماه رمضان قیمت گوشت قرمز کاهشی باشد.

وی دلیل کاهشی شدن قیمت گوشت قرمز برای ماه رمضان را تولید مناسب دام به دلیل زایش‌های بالای بهاره و پاییزه عنوان کرد.

پربیننده ترین کاهش نسبی قیمت گوشت قرمز قیمت چای افزایش می‌یابد؟ قیمت فعلی گندم به تولید ضربه می‌زند بازار غیر رسمی مرغ مزه‌دار عرضه هفت هزار تن گوشت مرغ

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت گوشت قرمز برجام قیمت خرید گوشت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۷۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عرضه گوشت قرمز تنظیم بازاری | این گوشت در کدام استان ها عرضه می شود؟

دریافت 927 KB

به گزارش همشهری آنلاین، دبیر انجمن صنفی صنعت گوشت بسته‌بندی گفت: در روزهای پیش رو با افزایش واردات، گوشت قرمز با نرخ تنظیم بازار علاوه بر تهران و البرز در استان‌های دیگر هم عرضه می‌شود. روازنه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت وارد می‌شود و به‌زودی این رقم به حدود ۶۰۰ تن می‌رسد.

کد خبر 845976 منبع: صدا و سیما برچسب‌ها پروتئین گوشت خبر مهم قیمت - تنظیم بازار

دیگر خبرها

  • رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران : بی‌کیفیتی مودم های تولید داخل بهانه است؛ به دنبال خرید مودم های ارزان‌قیمت و بنجل چینی اند
  • قیمت گوشت قرمز امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بازار گوشت قرمز در مسیر نجومی شدن / قیمت جدید مرغ اعلام شد
  • وضعیت قرمز بازار گوشت
  • بازار گوشت روی موج قرمز
  • گوشت قرمز ۲۹۹ هزار تومانی وارد بازار شد؛ از کجا می‌توان گوشت ارزان خرید؟
  • گوشت قرمز وارداتی در راه بازار | سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور چقدر است؟
  • گوشت قرمز وارداتی در راه بازار/ سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور چقدر است؟
  • آغاز عرضه گوشت قرمز تنظیم بازاری | این گوشت در کدام استان ها عرضه می شود؟
  • قیمت تولید گوشت قرمز و مرغ در استان بوشهر کاهشی شد