Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-23@08:10:47 GMT

بیم و امیدهای روزهای کرونا زده

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۷۴۹۱

بیم و امیدهای روزهای کرونا زده

ظاهرا اجتماعات شب عید و دیدوبازدیدها و مسافرت‌ها مزید بر علت افزایش انتقال بیماری شده است. حالا خبر می‌رسد که تخت‌های آی.سی.یو در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی پرشده است.

عموما بیمارانی که حال عمومی‌شان بحرانی نیست در منزل دوران درمان را می‌گذرانند و مراکز درمانی به‌ضرورت، بیماران اورژانسی را پذیرش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این یعنی پیک چهارم کرونا قلدرتر از آن چیزی بود که فکرش را می‌کردیم. اگر با همین دست‌فرمان پیش برویم حتما هفته‌های آتی وضعیت سخت‌تر خواهد شد.

بله مردم نباید به مسافرت نوروزی می‌رفتند اما بعد از یک سال خانه‌ نشینی، به‌خصوص برای بچه‌ها، خانواده‌های کلافه و عصبی را ناگزیر به مسافرت کرد.

نباید دیدوبازدیدها برگزار می‌شد اما حجم تنهایی، دلتنگی‌ و در خانه ماندن‌های طولانی باعث شد مردم برای تغییر ذائقه، دیداری تازه کنند.

نمی‌گویم اشتباه و خطا نبود اما بسیاری از ما مجبور به تجربه نوروز پر ریسک شدیم و البته آنهایی هم که باید جلوی مسافرت و تردد مردم را می‌گرفتند، نگرفتند. حالا باید چه کنیم؟ قطعا بازگشت به عقب و مرور سهل‌انگاری‌ها نه دردی را درمان می‌کند و نه شر بیماری را از سرمان کم.

باید یک‌بار دیگر خودمان را پیدا کنیم و بشویم همان جامعه‌ای که آمار مرگ‌ومیرها را دورقمی کردیم. مثل همان زمانی که ورودی‌های بیمارستان‌ها کم شد و میزان ترخیص‌ها بالا رفت.

یک‌بار دیگر گروه‌ های جهادی در آستانه ماه مبارک رمضان پرقدرت و با همه توان و نیرو به میدان جهاد برگردند؛ مثل سال گذشته در دو جبهه سلامت و معیشت.

هم به کمک کادر درمان که خسته این روزهای پرالتهاب هستند بیایند و هم به فکر سبد معیشت و کمک‌های مالی برای خانواده‌هایی باشند که زخم کرونا همچنان بر کسب‌وکار و زندگی‌شان نشسته است.

آن‌سو هم برنامه‌ریزان و مسؤولان تولید واکسن باید سرعت تجاری‌سازی و تولید انبوه را بالا ببرند تا به برکت واکسیناسیون جمعی، ابتلا مدیریت شود اما مهم‌تر از همه در کنار بیم‌هایی که باید، محکم‌تر و جدی‌تر از گذشته به جامعه داد، جامعه به امید نیاز دارد. جامعه‌ای که بیش از یک سال است درگیر کرونا، خانه‌نشینی، ماسک و اضطراب و ابتلاست، نیاز به چشم‌انداز روشن دارد. امید برای مبارزه بهتر و درست‌تر با این ویروس سرکش. ویروس هوشمندی که همان‌جایی لانه می‌کند که ترس، خانه کرده است.

محمد عکاف - عضو شورای سردبیری / روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کرونا مسافرت نوروزی خانه نشینی معیشت واکسیناسیون واکسن ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۷۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه کارگر ارومیه ۲۴ هزار نفر عضو مستقیم دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مصطفی‌نژاد گفت: تعداد اعضای مستقیم خانه کارگر ارومیه ۲۴ هزار و ۸۰۰ نفر هستند که این افراد سرپرست خانوار محسوب می‌شوند پس اگر حداقل چهار نفر تحت‌تکفل‌شان باشند تعداد اعضای خانه کارگر بیش از این شده و نصف جمعیت ارومیه زیرپوشش این مجموعه قرار می‌گیرند و می‌توانند از خدمات متنوع آن بهره‌مند شوند.

وی برگزاری کلاس‌های رایگان تئوری و فنی‌ برای اعضا در رشته‌های مختلف اعم از خیاطی، نقاشی، فرش‌بافی، کامپیوتر، عروسک‌سازی و ... را مورد اشاره قرار داد و گفت: درصدد هستیم با هدف تضمین شغلی کارگران در واحدهای تولیدی و به روز نگه داشتن آموخته‌های جامعه هدف این کلاس‌ها را به صورت مستمر برگزار کنیم.

مصطفی نژاد ضمن ابراز خشنودی از استقبال کارگران از آموزش‌های کوتاه‌مدت و رایگان این مجموعه، اضافه کرد: ۵ هزار و ۸۴۳ نفر در سال گذشته از آموزش‌های رایگان این مجموعه بهره‌مند شدند و اغلب آنها گواهی مهارت فنی و حرفه‌ای و خانه کارگر را هم دریافت کردند.

وی به پرداخت‌ وام‌های خرید کالا به جامعه کارگری استان جهت خرید کالای ایرانی در راستای عمل به سیاست‌های ابلاغی در حوزه اقتصاد مقاومتی، ویزیت رایگان دندان‌پزشکی در خانه‌ کارگر، ارائه مشاور حقوقی رایگان توسط کانون وکلای دادگستری، بهره‌مندی از مهمانسراهای خانه کارگر در سراسر کشور به صورت رایگان یا تخفیف بالا اشاره کرد.

 

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • خاص ترین خانه این روزهای ژاپن! (+تصاویر)
  • تورهای غیرمجاز آفت مسافرت و گردشگری
  • خانه به دوشان؛ ۴ دهک توان اجاره مسکن را ندارند
  • تعطیلی دو روزه آخر هفته، رونق سفر و مصیبت حمل و نقل
  • سکانسی از سریال پایتخت که سوژه فضای مجازی شد + عکس
  • خانه کارگر ارومیه ۲۴ هزار نفر عضو مستقیم دارد
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • ۶ دهک جامعه توان خرید خانه را ندارند