Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@13:09:59 GMT

روحانی: تمام فعالیت‌های هسته‌ای برای اهداف غیرنظامی است

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۷۵۷۸

روحانی: تمام فعالیت‌های هسته‌ای برای اهداف غیرنظامی است

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در آیین پانزدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای و رونمایی از 133 دستاورد در این عرصه گفت: فناوری هسته‌ای از دیدگاه جهانیان حساس است و اگر به اهداف جمهوری اسلامی ایران و اخلاق و اعتقاداتی که بر این کشور حاک است، توجه کنند نباید حساسیت آن‌چنانی داشته باشد و این فناوری نیز مانند سایر فناوری‌های علمی است که در کشور ما درباره آن فعالیت صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: چون خودشان معمولا از این فناوری در جهات دیگر استفاده کردند، - «به اصطلاح، کافر همه را به کیش خود پندارد»- و ما را هم در ردیف خودشان قرار می دهند و گاهی اظهار نگرانی می‌کنند در حال که اهداف ایران از ابتدا روشن بوده است. آن‌ها اگر درست بندیشند، در می‌یابند که نگرانی‌شان نابه‌جاست و همین نگرانی آن‌ها حدود 15 سال است که موجب دردسر برای ملت ایران شده و اگر این تفکر غلط در ذهن آن‌ها نبود و اگر کاملا به سابقه و اخلاقیات ملت ایران اطمینان می‌کردند، از این مشکلات عبور می‌کردیم.

رئیس‌جمهور گفت: اینکه هنوز هم با دنیا و آمریکایی‌ها حرف می‌زنیم تا دست از اقدامات غیرقانونی خود بردارند بر این مبناست که آنها تفکری دارند و طبق آن برای خودشان دردسر درست کردند.

روحانی تصریح کرد: مجددا تأکید می‌کنم که تمام فعالیت‌های هسته‌ای ما صلح‌آمیز و برای اهداف غیرنظامی است؛ بر اساس آن‌چه که مقام معظم رهبری چندین نوبت درباره دید اخلاق اسلامی و فقه ما برای پیگیری کردن سلاحی که می‌تواند خطر بزرگی برای جامعه بزرگ باشد، می‌فهمند که ایران دنبال آن نیست و آثار کار خطرناک و غلط آمریکایی‌ها در جنگ جهانی دوم در ژاپن هنوز وجود دارد.

این خبر تکمیل می‌شود...

 

منبع: فردا

کلیدواژه: روحانی فعالیت های هسته ای ایران اهداف غیرنظامی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۷۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم

وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که واشنگتن همکاری نزدیکی با آژانس بین‌المللی برای ایجاد شفافیت بیشتر در رابطه با فعالیت‌های هسته‌ای ایران دارد.

به گزارش ایسنا، مالوری استوارت، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحاتی در این باره گفت: ما همکاری نزدیکی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب افزایش شفافیت داشته و به همکاری بیشتر با این سازمان برای تضمین عدم وجود تخطی در توانایی‌های هسته‌ای داریم.


استوارت تاکید کرد که وزارت خارجه آمریکا از تمامی تلاش‌های آژانس اتمی در راستای شفاف‌سازی در رابطه با سوتفاهم‌ها و بی‌اعتمادی‌های پیش آمده در نتیجه عدم وجود شفافیت لازم در ایران حمایت می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود
  • سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو
  • محیط زیست به مثابه تمام دولت/تلنگری به طرفداران گفتمان سازش/نگرانی تمام‌نشدنی یک واگذاری
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • روزهایِ آخر کریمی قدوسی در پارلمان؛ طلایه دار ادعاهای تکذیب شده /توئیت های عضو پایداری دردسر هسته ای ایجاد خواهد کرد؟
  • واکنشی به ادعاهای عجیب هسته‌ای کریمی قدوسی
  • واکنش نوری قزلجه به ادعاهای عجیب کریمی قدوسی
  • واکنش نوری قزلجه به ادعاهای عجیب کریمی قدوسی درباره برنامه هسته ای ایران
  • گروسی: اهداف برنامه هسته‌ای ایران ابهام دارد
  • توجه ویژه صنعت هسته‌ای به فناوری‌های روز دنیا