Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@02:46:59 GMT

روش IVF نوین؛ جایگزین IVF سنتی

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۷۷۵۰

روش IVF نوین؛ جایگزین IVF سنتی

مسئول بخش علمی و پژوهشی مرکز باروری و ناباروری اصفهان گفت: در تکنیک IVF نوین پس از تخمک گیری، تخمک و اسپرم درون کپسول‌های کوچکی که یک سانتی متر طول و یک میلی متر عرض دارند، قرار داده می‌شود؛ سپس این کپسول‌های کوچک برای مدت ۲۴ ساعت درون رحم مادر انتقال داده شده و جایگزین روش سنتی خواهد شد.

عاطفه طلاکوب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص روش نوین IVF، اظهار کرد: در IVF به روش سنتی تخمک از تخمدان‌ها گرفته شده و با اسپرم در مجاورت هم در محیط آزمایشگاه قرار داده می‌شود و پس از سه روز جنین‌های لقاح یافته انتخاب شده و به رحم مادر انتقال داده می‌شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به روش نوین IVF، ادامه داد: در تکنیک IVF نوین که مخترع آن پروفسور " "Nicka Macklon انگلیسی است، پس از تخمک گیری، تخمک و اسپرم درون کپسول‌های کوچکی که یک سانتی متر طول و یک میلی متر عرض دارند، قرار داده می‌شود. سپس این کپسول‌های کوچک برای مدت ۲۴ ساعت درون رحم مادر انتقال می‌یابد.

مسئول بخش علمی و پژوهشی مرکز باروری و ناباروری اصفهان خاطرنشان کرد: بعد از ۲۴ ساعت جنین‌ها لقاح یافته و شروع به رشد و تکامل می‌کنند. پس از گذشت این مدت کپسول‌ها از بدن مادر خارج شده و پس از دو تا چهار روز جنین‌های سالم به درون رحم مادر انتقال داده می‌شوند.

وی با توضیح اینکه پروفسور Nicka Macklon بر این باور است که در این روش، لقاح در محیط طبیعی رحم، در مجاورت مواد غذایی و سیگنال‌های مادری رخ می‌دهد، تصریح کرد: در این روش نوین، ریسک مواجهه جنین‌ها با محیط کشت مصنوعی که در آزمایشگاه استفاده می‌شود، کم خواهد شد.

طلاکوب با بیان اینکه این کپسول‌ها اجازه عبور آزادانه مایعات، مواد غذایی، سلول‌های آندومتری و سایر مواد حیاتی که بین مادر و جنین مبادله می‌شود را می‌دهند، افزود: این کپسول‌ها که Aneviva device نامیده می‌شوند در سال ۲۰۱۵ از سازمان لقاح و جنین شناسی انسان (HFEA) تاییدیه گرفت و به زودی در مراکز ناباروری دنیا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

کد خبر 485111

منبع: ایمنا

کلیدواژه: عمل آی وی اف دانش نوین بارداری مرکز باروری و ناباروری اصفهان روش های درمان ناباروری روش های جدید درمان ناباروری تخمک گذاری اسپرم جنین روش IVF روش IVF نوین لقاح مصنوعی درمان ناباروری با روش IVF روش IVF چيست شانس بارداری ناباروری تولید مثل و باروری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رحم مادر انتقال کپسول ها داده می شود جنین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۷۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورداری برخی متقاضیان با فرم ج قرمز از زمین رایگان

در هفته‌های پیشین شاهد گلایه‌هایی از نحوه واگذاری زمین به متقاضیان در استان مرکزی بودیم.

سرپرست راه و شهرسازی استان درباره این موضوع به خانواده‌ها گفت: خانواده‌هایی که تا پیش از ۲۴‌مهر ۱۴۰۰ در سامانه مسکن ملی ثبت نام کرده و فرم ج آن‌ها قرمز شده است، می‌توانند زمین رایگان طرح متقاضیان جوانی جمعیت را دریافت کنند.

یوسف زاده با اشاره به خانواده دارای شش فرزند که هنوز زمینی دریافت نکرده است، افزود: به دلیل سرریز جمعیت متقاضی زمین در شهر اراک، زمین اهدایی آنها در شهر امیرکبیر واگذار می‌شود.

به گفته یوسف زاده این افراد باید وارد سامانه این طرح شده، شهر خود را شهر امیرکبیر انتخاب کنند. اما آنچه حتمی و یقینی است این است که خانواده‌های سه فرزند و بیشتر زمین رایگان دریافت می‌کنند.

یکی دیگر از خبرهای خوب یوسف زاده در این گفتگو واگذاری ۹۰۰ قطعه زمین رایگان در شهر جدید امیر کبیر است.

حجت الاسلام جودکی کارشناس مذهبی هم پیرامون حکم شرعی سقط جنین گفت: بر اساس فتوا‌ی علمای دین اگر نگه داشتن جنین، جان مادر و جنین را به خطر بیاندازد، سقط حرام نیست، اما در غیر این صورت، سقط جنین قتل محسوب می شود.

اجرای ماده ۲۴ قانون حمایت از جوانی جمعیت و خانواده برای حمایت از مادران دارای فرزند شیرخوار زیر دو سال اجرایی شد. در این طرح ملی هر مادر دارای فرزند زیر دوسال که در دهک‌های یک تا سه هستند، می‌توانند هر ماه مبلغ ۶۰۰ هزار تومان اعتبار خرید دریافت کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • کاسبی کپسولی
  • اگر سر نترس دارید این کسب و کار پرسود است
  • ۹۸۱ مادر باردار زنجانی از سقط جنین منصرف شدند
  • رویکردی نوین در آموزش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی 
  • برخورداری برخی متقاضیان با فرم ج قرمز از زمین رایگان
  • حاشیه کار دست بیرانوند داد | این دروازه بان جایگزین خوبی برای اوست
  • مصدوم شدن دو نفر در ارومیه بدلیل انفجار کپسول گاز
  • کپسول آتش نشانی وسیله‌ای ضروری برای ساختمان‌های مسکونی و تجاری
  • سوختگی ۲ نفر بر اثر انفجار کپسول گاز در ارومیه
  • راه اندازی مرکز نفس در آبادان و خرمشهر