Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@00:38:28 GMT

سازمان ملل از بازداشت ها در اردن ابراز نگرانی کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۷۷۸۸

سازمان ملل از بازداشت ها در اردن ابراز نگرانی کرد

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت:  مارتا  اورتادو سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد روز جمعه گفت معلوم نیست که آیا حمزه بن حسین ولیعهد سابق اردن هنوز در حبس خانگی است یا نه و از آنچه که فقدان شفافیت پیرامون بازداشت دستکم ۱۶ نفر در این کشور خواند، ابراز نگرانی کرد.

این مقام سازمان ملل گفت: به رغم اتهامات گسترده ظاهرا هنوز (رسما) اتهاماتی مطرح نشده است و ما نگران فقدان شفافیت در زمینه  بازداشت ها و دستگیری ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملک عبدالله شاه اردن روز چهارشنبه گفت  فتنه و اغتشاش در کشورش به دنبال اختلافات با حمزه ولیعهد سابق این کشور و برادرزاده اش از بین رفته است. دولت اردن حمزه بن حسین را به ارتباط با خارج از کشور برای بی ثبات کردن اوضاع در داخل متهم کرده است.

اورتادو در یک کنفرانس خبری در پاسخ به پرسشی در همین زمینه نگرانی سازمان متبوعش را درباره بازداشت های اخیر در اردن ابراز کرد.

اردن  بازداشت شاهزاده حمزه بن حسین برادرناتنی شاه این کشور به همراه ۲۰ نفر دیگر از مقام‌های امنیتی  به اتهام کودتا را تایید کرده است.

حمزه بن حسین برادر ناتنی عبدالله دوم، شاه اردن، به دلیل اقداماتی که گفته می شد  امنیت و ثبات اردن را هدف گرفته است در حبس خانگی به سر می برد.

ملک عبدالله دوم شاه اردن بر اساس خواسته پدرش در سال ۱۹۹۹ شاهزاده حمزه را به عنوان ولیعهد معرفی کرد،  اما در سال ۲۰۰۴ وی را برکنار و پسرش شاهزاده حسین را به عنوان ولیعهد معرفی کرد.

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز هفته گذشته  فاش کرد: اردن درخواست عربستان برای تحویل مقام امنیتی سابق این کشور را رد کرده است

براساس گزارش این رسانه انگلیسی، دولت عبدالله دوم نپذیرفته است که "باسم عوض الله" مقام امنیتی و یکی از بازداشت شدگان این کشور را به عربستان تحویل دهد.

از عوض الله همچنین به عنوان فردی نام برده می‌شد که علاوه بر ارتباط زیاد با بازرگانان سرشناس عربستان، در بانک العربی الوطنی عربستان هم فعالیت داشته است.

عوض الله همچنین با امارات هم ارتباطاتی داشته است، از جمله او عضو شورای اداره دانشکده دبی در سال ۲۰۰۸ بوده است.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد خاورمیانه اردن حقوق بشر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد خاورمیانه اردن سازمان ملل متحد خاورمیانه اردن حقوق بشر اخبار کنکور حمزه بن حسین سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۷۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز تاسف سازمان همکاری اسلامی از وتوی ضدفلسطینی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های فلسطینی، سازمان همکاری اسلامی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به سبب وتوی آمریکا شدیدا ابراز تاسف می‌کنیم.

شامگاه گذشته آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد.

آمریکا در تازه‌ترین اقدام ضدفلسطینی خود، قطعنامه ارائه شده به شورای امنیت برای قبول عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد.

۱۲ کشور به این قطعنامه رای موافق و دو کشور رای ممتنع دادند.

کد خبر 6082307 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • درخواست روحانی شاخص قم از وزارت اقتصاد درخصوص مالیات ها
  • دیدار نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل با امیرعبداللهیان در نیویورک
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • ابراز تاسف سازمان همکاری اسلامی از وتوی ضدفلسطینی آمریکا
  • نگرانی رژیم صهیونیستی از حکم بازداشت نتانیاهو
  • نگرانی در اسرائیل از حکم بازداشت بین المللی برای نتانیاهو
  • طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی ۹۹ درصد پیشرفت داشته است
  • پادشاه خیانتکار اردن کیست؟ | با همسر و فرزندان این عرب اسرائیل‌دوست آشنا شوید ؛ از همسر فلسطینی تا دختر خلبان | تصاویر
  • با پادشاه اردن و همسر و فرزندانش آشنا شوید؛ از همسر فلسطینی تا دختر خلبان (+عکس)
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه