Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@22:29:10 GMT

ورود و تردد خودرو داخل مجموعه آرامستان اراک ممنوع است

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۷۷۹۵

ورود و تردد خودرو داخل مجموعه آرامستان اراک ممنوع است

گروه استان‌ها-سرپرست سازمان آرامستان شهرداری اراک گفت: ورود و تردد خودرو در داخل مجموعه آرامستان اراک ممنوع است و برای دفن متوفیان امکان حضور حدود ۲۰ همراه وجود دارد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از   اراک  ، مردم ایران از دیرباز بر اساس فرهنگ تاریخی و کهن برای متوفیان خود ارزش و احترام بسیاری قائل هستند به طوری که همه مراسمات عزا را با حضور افراد و آشنایان بسیاری برگزار می‌کنند اما با شیوع بیماری کرونا ویروس منحوس این فرهنگ هم تحت تأثیر قرار گرفته و مراسمات عزا و خاکسپاری به صورت متفاوت‌تر از گذشته برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم استان مرکزی هم بر اساس فرهنگ و آیین سنتی خود مراسم تدفین درگذشتگان خود را با آداب و رسوم برگزار می‌کنند و به عبارتی در تدفین درگذشتگان خود سنگ تمام می‌گذارند و همه اقوام و آشنایان در مراسم خاکسپاری، برنامه‌های هفتم، چهلم و سالگرد حضور دارند اما از زمان شیوع بیماری کرونا، الزامات و دستورالعمل‌های بهداشتی تأکید بر عدم حضور مردم در مراسم عزا دارد.

بر اساس تمهیدات مسئولان ممنوعیت ورود به آرامستان‌ها در شرایط کرونایی و شرایطی که استان در وضعیت قرمز قرار گرفته انجام می‌شود اما با وجود تاکیدات بسیار برای عدم حضور و تجمع در آرامستان و رعایت فاصله اجتماعی افرادی بدون توجه به این الزامات با راه‌های مختلف اقدام به تجمع در آرامستان‌ها می‌کنند.

نادیده گرفتن الزامات بهداشتی شرایط استان را بدتر می‌کند به همین سبب با توجه به وضعیت قرمز استان باید توصیه‌های بهداشتی را مقدم بر این سنت بدانیم.

  شهرداری باید تردد آرامستان‌ها را محدود کند  

"سید علی آقازاده" استاندار مرکزی در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا در 14 فروردین 1400 با اشاره به مصوبات جلسه گفت: بارها هشدار داده شد که اگر به پروتکل‌های بهداشتی توجه نشود در شرایطی قرار می‌گیریم که باید محدودیت‌ها اعمال شود بنابراین با توجه به وضعیت استان این محدودیت‌ها دوباره اعمال می‌شود.

وی افزود: همه باید در این طرح همکاری داشته باشند تا این شرایط را سپری کنیم و اتاق اصناف و کسبه نقش مهمی دارند به طوری که باید تا مدت دو هفته و نهایت 10 روز آینده این شرایط مدیریت و دستورالعمل‌ها به خوبی اجرا شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: تا مدت دو هفته آینده ادارات با ظرفیت یک دوم فعالیت می‌کنند و شهرداری باید تردد آرامستان‌ها را محدود کند به طوری که ورود ماشین به آرامستان ممنوع است و خانواده‌های مصیبت‌دیده تا 15 نفر وارد شوند اما زیارت قبور در این مدت انجام نمی‌شود.

تعطیلی آرامستان‌های مشهد و خراسان رضوی/ عامل شیوع کرونا نشوید حضور در آرامستان‌های خراسان جنوبی ممنوع است آخرین جمعه سال در آرامستان‌های بجنورد + تصاویر

«مجید آدینه» سرپرست سازمان آرامستان شهرداری اراک در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به تکرار ممنوعیت‌های کرونایی در آرامستان اراک گفت: با توجه به قرار گرفتن اراک در وضعیت قرمز، ورود و تردد خودروی شهروندان در داخل مجموعه آرامستان اراک ممنوع است.

وی افزود: مردم ایران از گذشته بر اساس فرهنگ تاریخی برای متوفیان خود احترام بسیاری قائل هستند و تحت هر شرایطی می‌خواهند متوفیان خود با نهایت احترام دفن شوند اما با توجه به شرایط کرونا در اراک و بر اساس مصوبات ستاد مدیریت کرونا اراک در 11 فروردین‌ماه امسال و با تاکید شهردار اراک باید همه مصوبات و دستورالعمل‌ها اجرا و محدودیت‌ها انجام شود.

  همه درب‌ها و ورودی‌های آرامستان اراک مسدود شد  

سرپرست سازمان آرامستان شهرداری اراک با اشاره به لزوم انسداد کامل مراکز تجمعی از جمله آرامستان ها گفت : باتوجه به وضعیت قرمز شهرستان اراک همه درب‌ها و ورودی‌های آرامستان اراک مسدود شد و اکنون همه درب‌ها به جز درب اصلی مسدود است و تنها آمبولانس‌ها و پرسنل می‌توانند از درب اصلی وارد شوند.

آدینه تصریح کرد: ورود و تردد خودرو در داخل مجموعه آرامستان اراک ممنوع است و برای دفن متوفیان امکان حضور حدود 20 همراه وجود دارد و با هدف عدم تجمع در مقابل غسالخانه با وجود وسعت 40 هکتاری آرامستان همراهان متوفی باید در ساعات تعیین شده در محل حاضر شوند و بر سر مزار باید بدون تجمع و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی مراسم خاکسپاری را انجام دهند.

  متوفیان در یک قطعه به خاک سپرده نمی‌شوند  

وی بیان کرد: در آرامستان مداحی و برگزاری مراسم یادبود ممنوع است و ارائه میز، صندلی و سالن انجام نمی‌شود و برای جلوگیری از تجمع، متوفیان در یک قطعه به خاک سپرده نمی‌شوند و پیشنهاد می‌شود که برای عدم تجمع و تردد از مسیر غسالخانه تا مزار پیکرهای رفتگان به وسیله آمبولانس به مزار منتقل شود.

سرپرست سازمان آرامستان شهرداری اراک با اشاره به اینکه نماز میت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر سر مزار قرائت می‌شود و روحانیان باید همه موارد را در زمان کوتاه انجام دهند تا زمان تجمعات کمتر شود، گفت: وظیفه شهرداری خدمت‌رسانی به مردم است به همین سبب تا زمانی که مردم نیاز به خدمت داشته باشند شهرداری پاسخگو است بنابراین امکان دفن در ساعات بعدازظهر وجود دارد که به درخواست همراهان متوفی انجام می‌شود.

  همه پرسنل واکسن کرونا را دریافت کردند  

آدینه بیان کرد: همه پرسنل واکسن کرونا را دریافت کردند و تنها تعداد معدودی باقی‌ ماندند که با هماهنگی‌ها تا حدود 3 روز آینده واکسن را دریافت می‌کنند، اکنون کمبود نیروی انسانی و امکانات در سازمان وجود ندارد و همه با تمام توان و ظرفیت خدمت می‌کنند.

  آرامستان اراک با مشکل کمبود فضا روبه رو است  

وی با اشاره به کمبود فضای فیزیکی در آرامستان اراک گفت: آرامستان اراک قدمت بالایی دارد که در ابتدا پیش‌بینی افزایش وسعت اراک درنظر گرفته نشده بود به همین سبب امروز با مشکل کمبود فضا روبه رو هستیم و با توجه به اینکه نقشه‌برداری نداشته اما به تازگی نقشه‌برداری از این مکان انجام شده و اصلاحات لازم از نظر هندسی و تغییر مسیرها در دستور کار قرار گرفته که با انجام اصلاحات برخی نقاط به عنوان قبر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سرپرست سازمان آرامستان شهرداری اراک افزود: هنوز 2 هکتار اراضی مجاور آرامستان اراک تحویل نشده که در صورت تملک آن، به سرعت فرآیند آماده‌سازی انجام می‌شود و پیگیری برای تملک آن در اولویت برنامه‌‌ها قرار دارد اما اکنون اصلاح و برنامه‌ریزی لازم برای استفاده مناسب و بهینه از مجموعه فعلی آرامستان اراک را در نظر داریم.

به‌گزارش تسنیم، توجه به این نکته ضروری است که ظرفیت کادر درمان و مدافعان سلامت و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی محدود است و کادر درمان با تلاش‌های شبانه‌روزی روزهای سختی را سپری می‌کنند به همین سبب باید برای حفظ جان خود و نزدیکان و عزیزان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

انتهای پیام/713/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی آرامستان ها ورود و تردد همین سبب وضعیت قرمز بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۷۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکران آنلاین «ورود و خروج ممنوع» از فردا در فیلم‌نت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی فیلم‌نت، فیلم سینمایی «ورود خروج ممنوع» از پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ در پلتفرم فیلم‌نت اکران آنلاین می‌شود.

این فیلم داستان یک روحانی است که بر اثر اتفاقاتی وارد یک زندان می‌شود. او در برخورد با زندانیان متوجه نحوه رفتار آنها شده و به چالش‌های فراوانی کشیده می‌شود.

فیلم «ورود و خروج ممنوع» اثری کمدی به نویسندگی و کارگردانی امید آقایی جلیانی و تهیه کنندگی مرتضی شایسته ساخته شده در سال ۱۳۹۸ است که از ۱۵ آذر ۱۴۰۲ در سینماهای سراسر کشور اکران شد.

اکبر عبدی، محمدرضا شریفی‌نیا، هادی کاظمی، نیوشا ضیغمی، علی صادقی، محمدرضا هدایتی، نعیمه نظام دوست، پوریا پورسرخ، سعید امیرسلیمانی، سپند امیرسلیمانی، مجتبی شفیعی، نیما شاهرخ‌شاهی، یاسر جعفری، پژواک ایمانی، مرتضی علی  آبادی بازیگران فیلم هستند.

این فیلم با قیمت بلیت ۸۰ هزار تومان در بخش «سینما آنلاین» از ساعت ۸ شب فردا ۹ فروردین ماه در فیلم نت عرضه می شود. برای تماشای فیلم نیازی به خرید اشتراک نیست و تنها باید بلیت فیلم را خرید.

دیگر خبرها

  • تردد کامیون و انجام فعالیت های عمرانی و حفاری در شب های قدر ممنوع است
  • کشف ۸ فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو در زنجان
  • ورود گردشگران به میانکاله در روز طبیعت ممنوع شد
  • ورود روس‌ها به استرالیا ممنوع می‌شود
  • اکران آنلاین «ورود و خروج ممنوع» از فردا در فیلم‌نت
  • اکران آنلاین دو فیلم سینمایی
  • تردد کامیون و تریلی در جاده های اصلی استان ممنوع
  • جاده چالوس یکطرفه می‌شود؟
  • ورود ۳۰۰ هزار خودرو به مازندران/ جاده چالوس یکطرفه می‌شود؟
  • تداوم محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمال