Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی وزیر راه برحق ایرلاین‌های ایرانی برای پیگیری قرارداد خرید هواپیما از بوئینگ تاکید کرده که ۴ دهه تحریم صنعت هوایی مسافری نشان می‌دهد نمی‌توان خیلی به یانکی‌ها امیدوار بود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد اسلامی اظهار کرد: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران‌ایر) و شرکت‌هایی که با هواپیماسازی بوئینگ قرارداد داشته‌اند، به طور طبیعی حقوقی دارند که طرف قرارداد باید نسبت به آن پاسخگو باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر این شرکت‌ها قرارداد خود را پیگیری کرده باشند، به لحاظ حقوقی کار درستی انجام داده‌اند.

به گزارش تسنیم، فروردین 96 هواپیمایی اسمان در زمان مدیرعاملی علائی از امضای تفاهمنامه با شرکت هواپیماسازی بوئینگ برای خرید 60 فروند هواپیما خبر داد و اعلام کرد: بر اساس تفاهمنامه امضاشده اولین سری از هواپیماهای 737مکس بوئینگ سال 2019 میلادی تحویل هواپیمایی آسمان خواهد شد.

بلافاصله شرکت هواپیماسازی بوئینگ اعلام کرد برای فروش 30 فروند هواپیما با شرکت آسمان MOA (توافق‌نامه اصولی) امضا کرده است. در آن زمان بوئینگ اعلام کرده بود این توافقنامه 18 هزار شغل در ایالات متحده آمریکا ایجاد می کند. قرار بود بر اساس توافق صورت گرفته اولین سری از هواپیماهای MAX737 از سال 2022 میلادی (سال 1401) تحویل هواپیمای آسمان شود.

اوایل اردیبهشت ماه 97 نیز مدیرعامل قشم‌ایر به تسنیم گفته بود:‌ براساس نقشه‌ای که با بوئینگ داشته‌ایم قرار است 10 فروند هواپیمای 800-737 و 10 فروند هواپیمای 737 نیو از این شرکت خریداری کنیم.

به نظر می‌رسد مذاکرات احیای برجام باعث شده تا ایرلاین‌های داخلی به تحویل هواپیماهای بوئینگ توسط این شرکت آمریکایی امیدوار شوند. اما سابقه تحریم صنعت هوایی مسافربری ایران از ابتدای انقلاب تا امروز حاکی از آن است نمی توان به یانکی‌ها امیدوار بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محمد اسلامی آمریکا محمد اسلامی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۷۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر بد برای درویش؛ توافق بازیکنان پرسپولیس در مکانی غیرمنتظره!

آفتاب‌‌نیوز :

بدقولی‌های باشگاه پرسپولیس در پرداخت مبلغ قرارداد‌های فصل جاری بازیکنان این تیم باعث اعتراض تعدادی از آن‌ها در میکسدزون بازی‌ها شد تا رضا درویش برای حفظ آرامش این تیم مجبور به حضور در تمرینات شود.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس نه تنها برای پرداخت نزدیک به ۶۰ درصد از قرارداد هر یک از اعضای تیم با مشکل جدی کسر بودجه مواجه است بلکه حالا با معضل تمدید قرارداد نزدیک به ۱۰ بازیکن این تیم در پایان فصل روبروست.

سروش رفیعی، فرشاد فرجی، مهدی ترابی، دانیال اسماعیلی‌فر، گئورگی گولسیانی، وحید امیری، وحدت هنانوف و مرتضی پورعلی‌گنجی نفراتی هستند که در پایان فصل، دیگر قراردادی با پرسپولیس ندارند، اما به دلیل بدقولی‌های باشگاه حاضر به تمدید قرارداد هم نیستند.

تعدادی از این بازیکنان در گفتگو با مدیر برنامه‌های خود هرگونه تمدید قرارداد با باشگاه را منوط به تسویه مبلغ این فصل خود اعلام کرده اند. آن‌ها در تصمیمی مشترک قصد دارند تنها در صورت دریافت تمام و کمال مبلغ قرارداد‌های فصل جاری، نسبت به تمدید قرارداد خود اقدام کنند.

این در حالی است که میزان طلب این بازیکنان بابت امسال حدود ۹۵ میلیارد تومان است که باید پرداخت شود، اما باشگاه فعلا هیچ پولی برای این وضع ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • توافق با فلومیننزه: ستاره چلسی در راه برزیل
  • یک فروند بوئینگ ۷۳۷ برای پروازهای داخلی به ناوگان هما اضافه شد
  • امیدواریم توافق‌های سفر به پاکستان با پیگیری مقام‌های دو طرف اجرایی شود
  • ۹۰ هزار ایرانی در مراسم حج امسال شرکت خواهند کرد
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه
  • خبر بد برای درویش؛ توافق بازیکنان پرسپولیس در مکانی غیرمنتظره!
  • توافق میلیون دلاری گل محمدی با تراکتور؟!
  • تاکید بر بهره گیری از توان نخبگان دانشگاهی در حل مشکلات استان کرمانشاه
  • پیگیری قرارداد‌های مشاوران املاک در اصفهان
  • مشتری جت های شخصی در ایران چه کسانی هستند؟ | ۲۵۰ هواپیمای شخصی در ایران