Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به سابقه درخشان مردم تبریز و آذربایجان در توجه ویژه به موضوع حجاب و عفاف، گفت: تمایل تبریزی ها به ترویج این فرهنگ، بعد از انقلاب مشروطیت نیز افزایش یافت و در حال حاضر نیز مردم این دیار به حجاب، دیانت، مهمان نوازی و زمان شناسی مشهورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیار راستگو در جلسه ستاد هماهنگی و راهبردی عفاف و حجاب استان  که صبح امروز در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، موضوعی فرادستگاهی بوده و همه ما در قبال ترویج این فرهنگ، وظیفه داریم.

وی ادامه داد: وضعیت حجاب و عفاف در تبریز، نسبت به میانگین کشوری و در مقایسه با بسیاری از استان های مشابه، مناسب است؛ باید به وضعیت فعلی بسنده نکرد و بیش تر از گذشته در این زمینه تلاش کرد.

وی همچنین با بیان این‌که عفاف و حجاب، مختص دختران و بانوان نیست، اظهار کرد: ایجاد نگرش جنسیتی در زمینه این موضوع، تاثیرات بسیار منفی و جبران ناپذیری در جامعه به دنبال دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی از موضوع واردات لباس‌های هنجارشکن به تبریز نیز انتقاد کرد و ادامه داد: این لباس‌ها که در بیشتر موارد از پایتخت وارد تبریز می‌شوند در تغییر فرهنگ مردم نیز، تاثیر منفی دارند.

وی افزود: سازمان صمت و اتحادیه‌های مربوطه باید در این زمینه نظارت بیشتری داشته و از فروش لباس‌های هنجارشکن و تبلیغ کننده بی‌حجابی در جامعه جلوگیری کنند.

راستگو بر اهمیت الگوسازی در زمینه حجاب و عفاف در مدارس و دانشگاه‌ها نیز تاکید کرد و افزود: آگاه‌سازی هرچه بیشتر نسل جدید با مزایای رعایت عفاف و حجاب نیز از جمله موضوعاتی است که باید مورد توجه دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی قرار گیرد.

"مهدی رضاییان"،  دبیر شورای سیاستگذاری عفاف و حجاب کشور نیز در این جلسه با تاکید بر اهمیت تلاش بیشتر در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه گفت: آذربایجان شرقی از جمله استان‌های فعال در این زمینه است و در شش ماهه نخست سال 99، از جمله استان‌های برتر بوده است.

وی ادامه داد: باید برخی از حقایق و واقعیت‌ها را به مردم گفت و از توان و اندیشه آنان برای رفع مشکلات اجتماعی، استفاده کرد.

وی عنوان کرد: موضوعاتی همچون سقط جنین، سن ازدواج، طلاق و خشونت باید در جلسات تخصصی و با حضور اقشار تاثیرگذار اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای عملیاتی در این زمینه تدوین شود.

"بدرشکوهی"، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه به تبیین گزارش اقدامات کارگروه عفاف و حجاب استان در طول یک سال گذشته پرداخت و عنوان کرد: جلسات این کارگروه به صورت مستمر و منظم و با حضور اعضا برگزار می‌شود.

وی ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در دستگاه‌های دولتی را نیز یکی از دیگر از مهم ترین اولویت‌های این کارگروه برشمرد و گفت: نظارت‌های سرزده از ادارات برای رصد وضعیت حجاب کارمندان نیز از اقدامات مهم ماست.

وی همچنین بر استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و رسانه‌ها در گفتمان سازی عفاف و حجاب تاکید کرد.

"رقیه صادقزاده"، مدیرکل بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه به تبیین عملکرد این اداره کل پرداخت که از آن جمله می‌توان به برگزاری مسابقه کتاب و کتابخوانی و میزبانی تبریز از برگزاره کنگره ملی 17هزار شهید زن اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی حجاب و عفاف تبريز آذربایجان شرقی حجاب و عفاف عفاف و حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۷۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رقابت‌های کشتی خردسالان و نونهالان آذربایجان شرقی در شهر تبریز

در رده سنی نونهالان هم ۳۸۴کشتی گیر از سایر شهرستان‌های استان حضور داشتند و رقابت‌های بسیار جذاب و مهیجی را به نمایش گذاشتند.

 در هردو رشته کشتی فرنگی و آزاد تیمی خردسالان ونونهالان:تیم‌های میانه وتبریز اول شدند.

تیم خردسالان منتخب استان در رقابت‌های لیگ منطقه‌ای حضور خواهد داشت؛ و تیم نونهالان هم از ۹تا ۱۶اردیبهشت در رقابت‌های انتخابی تیم ملی نونهالان به میزبانی استان تهران حضور خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • مطالبه عمومی برای اجرای طرح نور درمازندران
  • استاندار تهران: ​دستگاه‌ ها در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند/ دشمن از هر فرصتی استفاده می‌کند تا اعتقادات مردم را مورد هدف قرار دهد/ به عنوان افسران جنگ نرم موظف هستیم جلوی جریان سازی های دشمن بایستیم
  • اجرای طرح « نور» مطالبه عمومی است
  • استاندار تهران : ​دستگاه‌ ها در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند
  • تذکر استاندار تهران درباره موازی‌کاری در حوزه حجاب
  • دستگاه‌های استان تهران در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند
  • برگزاری رقابت‌های کشتی خردسالان و نونهالان آذربایجان شرقی در شهر تبریز
  • ضرورت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی تبریز
  • قدردانی فرماندهی انتظامی هرمزگان از همکاری خوب مردم در حوزه عفاف و حجاب
  • قدردانی پلیس از بانوان مومن و متدین آذربایجان شرقی