Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه صبح امروز شنبه (۲۱ فروردین) به صورت از پیش اعلام نشده با حضور در دادگستری شهرستان بهارستان از شعب کیفری، حقوقی و مدنی این دادگستری بازدید کرد.

رئیس قوه قضاییه در جریان این بازدید به گفتگو با کارکنان این مجتمع قضایی، ارباب رجوع و وکلا پرداخت و در برخی موارد دستورات لازم را جهت حل مشکلات مردم صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ضمن انتقاد از اجبار کردن مردم برای آوردن مجدد مدارک و گواهی‌های بانکی جهت استفاده در پرونده جدید گفت: فردی که یک بار مدارک و گواهی‌های بانکی خود را به دادگستری ارائه داده، نباید برای راه‌اندازی پرونده جدید خود مجددا هزینه‌ای متحمل شود تا همان مدارک قبلی را به دادگستری ارائه دهد؛ در اینگونه موارد باید از همان مدارک تهیه شده در پرونده قبلی استفاده شود.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه لازم نیست کسانی که پولی برای عریضه نویسی ندارند وجهی پرداخت کنند، گفت: باید تا آنجا که امکان دارد هزینه‌های مردم را کم کرد. نباید شرایط به نحوی باشد که کار آن فردی که پولی برای عریضه نویسی ندارد انجام نشود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در همین زمینه گفت که دادگستری‌ها کار عریضه نویسی برای افراد کم‌بضاعتی که توانایی پرداخت هزینه آن را ندارند، انجام دهند.

رئیس قوه قضاییه ضمن توصیه به مسئولان و روسای مجتمع‌ها و واحد‌های قضایی به حضور در میان مردم ارباب رجوع و پیگیری مشکلات و گرفتاری‌های آن‌ها گفت: تنها ذکر خدا ما را به خداوند متعال نزدیک نمی‌کند بلکه پیگیری و حل مشکلات مردم، زمینه‌ساز نزدیک کردن ما به خداوند متعال است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در پایان با اشاره به وظیفه ذاتی دادگستری که همان «رفع ظلم» است، خاطرنشان کرد: آن مَردی که اجازه دیدن فرزند را به مادر نمی‌دهد «ظالم» و «بی‌رحم» است و دادگستری که مسئولیت رفع ظلم را بر عهده دارد باید با اقدامات قانونی خود اجازه انجام چنین ظلمی را ندهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضائیه دادگستری حجت الاسلام والمسلمین رئیس قوه قضاییه عریضه نویسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۷۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس جدید دادگستری سیستان و بلوچستان منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی‌راد را به سِمت ریاست کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان و ریاست شعبه اول دادگاه تجدیدنظر این استان منصوب کرد.

کد خبر 6085644

دیگر خبرها

  • انتصاب نمایندگان قوه قضاییه در شورای نظارت بر صداوسیما
  • نمایندگان جدید قوه قضاییه در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما منصوب شدند
  • ۲حکم جدید محسنی اژه ای؛ انتصاب نمایندگان جدید قوه قضاییه در شورای نظارت بر صدا و سیما
  • نمایندگان قوه قضاییه در شورای نظارت بر صدا وسیما منصوب شدند
  • ساخت و ساز غیرمجاز در زیارت گرگان پس از ۲۰ سال متوقف شد
  • رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان منصوب شد
  • رییس جدید دادگستری سیستان و بلوچستان منصوب شد
  • اعلام نتایج اولیه آزمون استخدام آموزگار
  • نتایج اولیه آزمون استخدام آموزگار اعلام شد
  • امکان شکایت، ثبت دادخواست و انجام تمام عملیات حقوقی علیه مقامات دولتی وجود دارد