Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@08:57:57 GMT

شهید صیادشیرازی بسیار با تقوا و مخلص بود

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۸۴۱۲

شهید صیادشیرازی بسیار با تقوا و مخلص بود

امیر سرتیپ دوم خلبان محمدکریم عابدی روز شنبه در آیین بزرگداشت یاد و خاطره بیست و دومین سالگرد شهادت امیرسپهبد علی صیادشیرازی در منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس اظهار داشت: یکی از ویژگی های این شهید آگاهی بخشی به جامعه بود.

وی اشاره کرد: این ویژگی ها را شهید سلیمانی نیز داشت و با گروه‌های مختلف مردم جلسه می‌گذاشت و بر آگاهی‌های آنان می افزود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: امیر شهید سپهبد صیاد شیرازی با وجود اینکه در برخی از عملیات ها وظیفه ای نداشت از روی احساس تکلیف و برای کمک به رزمندگان حضور می‌یافت.

همرزم امیذ شهید سپهبد صیاد شیرازی بیان داشت: این شهید در جنگ وحدت را حفظ کردند و زمانی که به سمت فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد با سپاه قرارگاه مشترکی برپا کرد زیرا وحدت را عامل پیروزی می‌دانست و تا زمانی که از نیروی زمینی کنار رفت لحظه‌ای غفلت نکرد.

امیر سرتیپ دوم خلبان عابدی اشاره کرد: در اوج جنگ اختلاف انداختند و این شهید را محترمانه کنار گذاشتند و علیرغم اینکه در عملیات خیبر سمتی نداشت در منطقه حضور یافت.

وی خاطرنشان کرد: این امیر شهید دشمن ستیز و گوش به فرمان امام راحل و مقام معظم رهبری بود و با عشق به مردم خدمت می‌کرد.

وابستگان نظامی خارجی در پکن به صیاد شیرازی افتخار می کردند

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: زمان شهادت صیادشیرازی در سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن وابسته نظامی بودم و برای این شهید مراسم یادبود و بزرگداشتی برپا کردم.

وی افزود: ۹۰ درصد وابستگان نظامی حاضر در چین در مراسم یادبود امیر شهید سپهبد علی صیادشیرازی حضور یافته بودند و سخنانی بر زبان می راندند که نشان از شناخت بالای آنان نسبت به این شهید بود و به نظامی بودن ایشان افتخار می‌کردند.

امیر سرتیپ دوم خلبان عابدی عنوان کرد: حتی وابستگان نظامی کشورهایی که با جمهوری اسلامی ایران رابطه چندانی هم نداشتند مطالب جالبی درباره این شهید بر زبان می‌آوردند.

وی یاد آور شد: وابسته نظامی جمهوری اندونزی می‌گفت افتخار می‌کنم که من افسرم و صیادشیرازی نیز یک ژنرال ایران است و برای من افتخار دارد که به ایشان ادای احترام می کنم.

استاد هیئت معارف جنگ امیر شهید سپهبد علی صیاد شیرازی ابراز داشت: همچنین وابسته نظامی کشور مصر می‌گفت شهید صیادشیرازی را تنها متعلق به ایران نمی‌دانیم بلکه ایشان متعلق به همه جهان است.

امیر سرتیپ دوم خلبان عابدی بیان داشت: در زمان جنگ فردی موضوع انحلال ارتش را در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد که شهید چمران در پاسخ به آن فرد گفت افسرانی در این ارتش هستند که با جرات و جسارت پشت سرآنان نماز خوانده‌ام و می خوانم، یکی از آن افسران پاک سرگرد صیادشیرازی است که سال گذشته در سردشت همراه من بود و پاکی، تقوا، ایمان و شجاعت و هرچه بخواهید در این افسر بی نظیر است و شاید بتوان گفت در تفسیر قرآن نیز از نیمی از حاضران در این مجلس متبحرتر است.

به گزارش ایرنا، شهید سپهبد علی صیاد شیرازی یکی از فرماندهان ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که در چند عملیات‌ در هشت سال دفاع مقدس حضور داشت. شهید صیاد شیرازی که در زمان جنگ تحمیلی فرماندهی نیروی زمینی ارتش را به عهده داشت، در سال‌های پس از جنگ به جانشینی ستاد کل نیروهای مسلح رسید و در نهایت در ۲۱ فروردین سال ۱۳۷۸ به دلیل ضربات متعددی که در زمان جنگ تحمیلی و در جریان عملیات مرصاد بر پیکره منافقین وارد کرده بود، توسط گروهک منافقین مقابل درب منزلش ترور شد و به شهادت رسید. 

برچسب‌ها نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران جمهوری اسلامی ایران دفاع مقدس مقام معظم رهبری چین علی صیاد شیرازی قاسم سلیمانی بندرعباس ایران پکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران جمهوری اسلامی ایران دفاع مقدس نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران جمهوری اسلامی ایران دفاع مقدس مقام معظم رهبری چین علی صیاد شیرازی قاسم سلیمانی بندرعباس ایران پکن اخبار کنکور ارتش جمهوری اسلامی ایران امیر سرتیپ دوم خلبان سپهبد علی صیاد صیاد شیرازی شهید سپهبد امیر شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۸۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط و نشان مقام ارشد ارتش برای اسرائیل و آمریکا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیرسرتیپ محمد محمودی معاون اجرایی ارتش اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس شهدای عزیز درس شجاعت، مردانگی، تحمل در مقابل شرایط سخت، ظلم ستیزی و مبارزه با ظالمین را به ما آموختند و امثال شهید قرنی‌ها در دفاع مقدس کم نبودند.

بنابر روایت ایسنا، معاون اجرایی ارتش گفت: شهید قرنی در دوران شاه از تمام زیبایی‌ها و تعلقات مادی گذشت و یک تنه در مقابل فساد دستگاه طاغوت ایستادگی کرد، به دنبال این ایستادگی بود که از ارتش اخراج و زندانی شد.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب حضرت امام خمینی (ره) ایشان را به عنوان اولین رئیس ستاد مشترک ارتش برگزیدند و در همان مدت زمان اندک فرماندهی کل ارتش با قاطعیت در مقابل تجزیه‌طلبی‌های غرب کشور ایستاد.

امیر سرتیپ محمودی خاطرنشان کرد: در استمرار مبارزات شهدایی همچون شهید قرنی امروز شاهدیم که غزه در مقابل همه دنیا ایستادگی می‌کند و در شرایط محاصره دست از آرمان‌های خود برنمی‌دارد.

وی افزود: یک ارتش موفق و حافظ امنیت کشور باید از نیروهای مومن و متدین بهره ببرد که الحمدالله ارتش جمهوری اسلامی ایران به تأسی از حضرت امام خمینی(ره) چنین کادرسازی برای خود رقم زده است.

امیر سرتیپ محمودی بیان کرد: حضور تعیین کننده یک فرمانده در صحنه نبرد مابقی نیروهای نظامی را برای تحرک و اقدام موثر آماده می‌کند، شهیدان بابایی، قرنی، سلیمانی، صیاد شیرازی و باقری چنین فرماندهانی بودند.

معاون اجرایی ارتش در پایان تصریح کرد: الحمدالله بسیاری از جوانان کشورمان به تأسی از فرماندهان شهید خود آمادگی کامل برای مقابله با همه تهدیدات را دارند و در صورت بروز تهدید با قاطعیت به تهدیدات پاسخ خواهند داد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898790

دیگر خبرها

  • خط و نشان مقام ارشد ارتش برای اسرائیل و آمریکا
  • انتشار زندگینامه فرمانده گردان تبوک در «خواب‌های زنگ‌دار»
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • درباره اولین شهید ترور جمهوری اسلامی ایران
  • آنچه که باید درباره شصتمین دوسالانه هنر ونیز بدانید از زبان امیر عبدالحسینی، کیوریتور ارشد پاویون جمهوری اسلامی ایران
  • مراسم چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد «قرنی» برگزار شد
  • روایت فرزند صیاد شیرازی از علت اختلافش با بنی‌صدر
  • دیدار با دو آزاده و بازنشسته ارتشی در مهاباد
  • انتصاب سرپرست اداره کل بنیاد شهید استان البرز
  • سردیس امیر سپهبد شهید قرنی رونمایی شد