Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی ،رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در آیین افتتاح اورژانس پرتوی، سوانح و سوختگی در مجاورت بیمارستان امیرالمومنین اراک با حضور دکتر حسن روحانی رییس جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: این پروژه با حمایت و همکاری استانداری مرکزی، تامین اعتبار از سوی سازمان انرژی اتمی و تجهیز  و راه اندازی توسط وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اراک، ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر سید محمد جمالیان با اشاره به اینکه در راستای برنامه ششم توسعه تکالیف دولت، احداث و تجهیز این اورژانس به شکل چند منظوره جهت ارائه خدمت به بیماران سوختگی و حوادث احتمالی پرتوی در دستور کار قرار گرفت، گفت: فاز دوم در مجاورت اورژانس طراحی شده است و به زودی فاز عملیاتی آن آغاز می شود، با افتتاح این اوژانس تمامی نیاز استان تامین می شود و در فاز دوم امکان ارائه خدمت به بیماران سایر استان ها وجود دارد.
وی بیان کرد: اعتبار هزینه شده برای ساخت، تجهیز و راه اندازی این پروژه، نزدیک به هزار میلیارد ریال است که سازمان انرژی اتمی جهت تامین آن استان را حمایت کرد.
جمالیان ظرفیت این اورژانس را ۳۳ تخت عادی و ۱۰ تخت بخش مراقبت های ویژه سوختگی و دو اتاق عمل عنوان کرد و افزود: در سوختگی، مراقبت از زخم و سوختگی ها به جهت جلوگیری از بروز عفونت بسیار اهمیت دارد، اما در حوادث پرتوی، شست و شو و لوازم خاص و فاضلاب ویژه ای نیاز است، باید مراقبت تشعشعی و عوارض ناشی از آن را مدنظر داشت به همین دلیل شرایط ساخت و تجهیزات مراکز ویژه حواث پرتوی با حوادث سوختگی متفاوت است، بر این اساس ۱۰ تخت مراقبت ویژه این اورژانس مطابق استاندارد روز دنیا آماده سازی شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: هدف اولیه از ساخت این اورژانس حوادث سوختگی بوده است چراکه استان مرکزی، استانی صنعتی است و شاهد حوادث صنعتی در آن هستیم و هدف اصلی ارائه خدمت به بیماران سوختگی بوده است.در واقع با توجه به خطر عفونت برای بیماران سوختگی این اورژانس نیاز بود و به لحاظ ساختاری شبیه سایر بیمارستان های سوانح و سوختگی است.

48

کد خبر 1503363

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۸۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عصر پنجشنبه در مراسمی با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و جمعی از مسؤولان کشوری و استانی، زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد مقدس افتتاح شد.

رئیس کمیته امداد در این مراسم با تاکید بر ضرورت حفظ عزت و کرامت مددجویان، گفت: مددجویان ولی‌نعمتان ما هستند و وظیفه داریم زمینه بهترین برنامه فرهنگی یعنی زیارت امام رضا (ع) را برای این خانواده‌ها فراهم کنیم.

وی افزود: برای ساخت این مجموعه اقامتی شهرداری، شورای شهر و همه دستگاه‌ها پای کار آمدند و این پروژه با الگوگیری از زائرسرای کرامت یک به اتمام رسید و امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

بختیاری با بیان اینکه زائرسرای شماره یک کرامت در سال ۱۴۰۱ میزبان ۱۴ هزار ۱۶۱ زائر و ۱۰۵ گروه اردویی بود، اضافه کرد: این عدد در سال ۱۴۰۲ به ۱۸ هزار و ۶۳ مددجو افزایش یافت که با افتتاح مجموعه شماره ۲ کرامت باید برای میزبانی از ۴۰ هزار زائر برنامه‌ریزی کنیم تا مددجویان به همراه خانواده‌های خود به زیارت امام هشتم (ع) مشرف شوند.

رئیس کمیته امداد، خدمت به مددجویان را افتخار همه امدادگران در کمیته امداد عنوان کرد و گفت: باید همان‌گونه که برای فرزندان خود قدم برمی‌داریم برای این عزیزان هم قدم برداریم و همه عوامل کمیته امداد باید عزت و کرامت مددجویان را مدنظر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه این زائرسرا امکان افزایش ۵۰ درصدی زیارت مددجویان را فراهم کرده است، افزود: زائرسرای کرامت ۲ سالانه ۲۰ هزار مددجو را پذیرا خواهد بود.

کد خبر 6088731

دیگر خبرها

  • رئیسی خواستار رفع مشکلات جنوب غرب تهران شد
  • دستور رئیسی برای رفع مشکلات جنوب غرب تهران
  • زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد افتتاح شد
  • افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد
  • افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • طرح بزرگ برق‌ آبی «اومااویا» در سفر رئیسی به سریلانکا افتتاح شد
  • فیلم/ حضور رئیس جمهور در مراسم افتتاح طرح بزرگ برق آبی اوماتویا
  • کمک یک میلیارد ریالی خیّر سلامت به بیمارستان شهید بهشتی سبزوار